La FIA finalitzarà els detalls dels cotxes de nova generació a l’agost, només 16 mesos abans de l’estrena prevista
Els equips del Mundial de Ral·lis hauran de treballar contra rellotge. La FIA ha confirmat que els reglaments tècnics definitius per al WRC 2027 no estaran tancats fins al pròxim mes d’agost, deixant un marge reduït de setze mesos per desenvolupar els nous cotxes. Tot i això, l’ens regulador manté ferma la intenció d’estrenar el nou concepte el gener de 2027, tal com estava previst, davant les peticions d’alguns fabricants que demanaven ajornar l’entrada en vigor.
Els nous vehicles es basaran en motors de categoria Rally2, amb un preu màxim de 345.000 euros, però amb un rendiment similar als actuals Rally1. El xassís serà unificat per a tots els competidors, però cada fabricant o preparador podrà dissenyar la seva pròpia carrosseria, que podrà tenir estètica de berlina, SUV o fins i tot prototips únics. Segons el director tècnic de la FIA, Xavier Mestelan Pinon, ja s’han compartit les dimensions bàsiques amb els fabricants, però els detalls finals —especialment en matèria de seguretat lateral— no estaran disponibles fins a finals d’estiu. Malgrat el marge just, Pinon assegura que els constructors ja poden avançar el desenvolupament del frontal i la part posterior dels vehicles.
Els nous reglaments han despertat l’interès de diversos fabricants i preparadors que actualment no estan actius al WRC. És precisament entre els preparadors independents on s’ha detectat més moviment, segons ha confirmat Pinon. Per la seva banda, la directora de proves de carretera de la FIA, Emilia Abel, ha explicat que l’objectiu és que almenys 20 cotxes competeixin a la nova categoria reina. Un repte ambiciós que busca fer el campionat més accessible i competitiu, obrint la porta a nous participants sense comprometre el rendiment.