L’equip Alpine de Fórmula 1 ha anunciat que l’argentí Franco Colapinto substituirà l’australià Jack Doohan com a pilot titular durant les cinc pròximes curses del campionat, començant pel Gran Premi d’Emília-Romanya, que se celebrarà del 16 al 18 de maig. Aquesta decisió arriba després d’una sèrie de resultats discrets per part de Doohan, que no ha aconseguit sumar punts en les primeres sis proves de la temporada 2025. El nou director de l’equip, Flavio Briatore, ha justificat el canvi com una oportunitat per avaluar diferents opcions de cara al futur de l’escuderia.
Doohan, relegat a pilot de reserva
Malgrat perdre la seva posició com a pilot titular, Jack Doohan continuarà vinculat a Alpine com a pilot de reserva. En un comunicat, l’australià ha expressat la seva decepció per la decisió, però ha reafirmat el seu compromís amb l’equip i la seva determinació per treballar dur amb l’objectiu de recuperar el seu lloc en el futur.
Colapinto, una aposta de futur per a Alpine
Franco Colapinto, de 21 anys, ja va disputar cinc curses amb Williams a la temporada 2024, sumant cinc punts i destacant amb un vuitè lloc al Gran Premi d’Azerbaidjan. La seva incorporació a Alpine es veu com una aposta de futur per part de Briatore, que ha expressat la seva confiança en el potencial del jove pilot argentí.
Una escuderia en plena reestructuració
Aquest canvi de pilots s’emmarca en una sèrie de moviments dins d’Alpine, incloent-hi la recent dimissió d‘Oliver Oakes com a director de l’equip. Flavio Briatore ha assumit les funcions de lideratge amb l’objectiu de redreçar el rumb de l’escuderia, que actualment ocupa la novena posició al campionat de constructors.