Dimecres, juny 18, 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Ferrari domina les 6 Hores de Spa amb un doblet i continua manant al WEC

Victòria del trio Calado–Giovinazzi–Pier Guidi i doblet de la marca italiana a Bèlgica, amb un final marcat per les estratègies de consum i repostatge.

Ferrari ha tornat a imposar la seva llei al Mundial de Resistència (WEC) 2025 amb una nova victòria a les 6 Hores de Spa-Francorchamps. El trio format per James Calado, Antonio Giovinazzi i Alessandro Pier Guidi ha donat a la marca italiana el tercer triomf consecutiu de la temporada, després d’un intens duel amb l’altre 499P oficial, pilotat per Nicklas Nielsen, Miguel Molina i Antonio Fuoco.

Malgrat haver dominat la classificació amb un triplet a l’Hyperpole, la cursa es va mantenir oberta fins als darrers compassos. Els dos Ferrari oficials van protagonitzar un frec a frec estratègic després de l’última aparició del cotxe de seguretat, quan quedava una hora i 51 minuts per al final. Tot i que el cotxe número 50 (Nielsen–Molina–Fuoco) semblava tenir avantatge, una parada més eficient i un ritme superior de Pier Guidi van permetre al cotxe número 51 remuntar el desavantatge i situar-se al capdavant.

Amb els dos Ferrari momentàniament superats pels BMW i els Cadillac privats de Jota, Pier Guidi va ser capaç de recuperar el lideratge mentre Nielsen perdia temps entre el trànsit. Les estratègies es van bifurcar: mentre el #51 apretava amb la certesa d’un repostatge final, el #50 optava per conservar combustible. La jugada va sortir bé al líder: després d’una aturada a 12 minuts del final, Pier Guidi va sortir amb 11 segons d’avantatge sobre Nielsen, que va haver de defensar-se fins a l’últim revolt de l’#36 d’Alpine amb Mick Schumacher al volant.

L’Alpine va tancar el podi després d’una actuació consistent dels seus tres pilots –Schumacher, Frederic Makowiecki i Jules Gounon– tot i patir una punxada lenta en l’última hora que els va obligar a avançar la parada per a repostar, fet que va reduir les seves opcions reals de victòria.

BMW i Peugeot amb la mel als llavis

La cursa no va estar exempta de drames mecànics i incidents. BMW va liderar una bona part de la prova amb el cotxe #20 (Rast–Frijns), però una avaria als frens va obligar a la seva retirada en l’última hora. També Peugeot va veure com el seu millor cotxe, el #94 (Jakobsen–Duval–Vandoorne), quedava fora després d’un toc amb Frijns a Les Combes. El cotxe bessó, el #93, havia liderat breument amb Jean-Eric Vergne al volant gràcies a una estratègia de repostatge diferent, però l’aparició d’un safety car va neutralitzar aquest avantatge.

Toyota, per la seva banda, va salvar una meritòria quarta posició amb el GR010 HYBRID #8 (Hartley–Hirakawa–Buemi), en una jornada en què només van superar en classificació els Aston Martin Valkyrie LMH. Els Cadillac V-Series.R de Jota van completar el top 6, amb el #12 (Lynn–Nato) superant el #38 (Button–Bamber–Bourdais) per 9 segons.

El segon Toyota (#7), amb Conway, Kobayashi i de Vries, va ser setè, just per davant del segon Alpine. Porsche va aconseguir salvar una novena posició amb el 963 oficial de Vanthoor–Estre–Wehrlein, mentre que BMW va tancar el top 10 amb el cotxe #15 de Kevin Magnussen i Raffaele Marciello.

En la categoria LMGT3, la victòria va ser per al Ferrari 296 GT3 gestionat per AF Corse, conduït per François Heriau, Simon Mann i Alessio Rovera, malgrat haver rebut una penalització a l’inici. Rovera va acabar 40 segons per davant del Ford Mustang GT3 de Proton Competition, amb Olsen, Levorato i Gattuso.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments