Dimecres, 23 juliol 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

La llista definitiva de participants de les 24 Hores de Le Mans 2025 ja és oficial

L’ACO confirma els 62 equips i 186 pilots que prendran la sortida a la 93a edició de la cursa francesa d’endurança, amb novetats destacades a LMP2 i LMGT3

A un mes per a la sortida oficial, l’Automobile Club de l’Ouest (ACO) ha publicat la llista completa d’inscrits per a les 24 Hores de Le Mans 2025, que es disputaran el cap de setmana del 14 i 15 de juny. Amb 186 pilots i 62 vehicles inscrits, la mítica cursa de resistència francesa es prepara per una nova edició amb 21 Hypercar, 17 LMP2 i 24 LMGT3.

Hypercar: tot confirmat des de març

La categoria reina del Campionat del Món de Resistència (WEC) manté els 21 cotxes i les alineacions anunciades el març passat. L’últim nom confirmat va ser el de Pascal Wehrlein, que compartirà el volant de la Porsche 963 núm. 4 amb Felipe Nasr i Nick Tandy. No hi ha hagut canvis respecte a la llista anterior i, per tant, les formacions de Toyota, Ferrari, Porsche, Peugeot, Cadillac, BMW i Isotta Fraschini ja estan completament definides amb Miguel Molina amb Ferrari i Alex Riberas amb Aston Martin.

LMP2: places tancades amb confirmacions d’última hora

A la categoria LMP2, on hi haurà 17 equips en competició, s’han cobert les darreres places pendents. L’equip RLR M Sport completa el seu trident amb Ryan Cullen i el francès Patrick Pilet, que s’uniran a Michael Jensen en l’Oreca núm. 16. També destaca el retorn de Clément Novalak, segon classificat el 2024, que pilotarà per TDS Racing al costat de Mathias Beche i Rodrigo Sales.

D’altres noms confirmats són Théo Pourchaire amb Algarve Pro Racing i Louis Delétraz amb AO by TF, que formarà equip amb PJ Hyett i Dane Cameron. Finalment, Tristan Vautier, inicialment reservista a Hypercar, s’integrarà a l’equip CLX Pure Rxcing junt amb Aliaksandr Malykhin i Tom Blomqvist.

LMGT3: últimes novetats tancades

La categoria LMGT3, que debuta enguany a Le Mans amb 24 inscrits, també ha completat la graella amb un únic representant, Dani Juncadella amb Corvette. El britànic Casper Stevenson ocuparà l’última plaça disponible, a bord del Ferrari 296 GT3 núm. 57 de Kessel Racing, al costat de Takeshi Kimura i Daniel Serra.

Un únic canvi destacable en aquesta classe afecta Iron Lynx, on l’australià Martin Berry substitueix Christian Ried al volant de la Mercedes-AMG núm. 61. Berry, que ja va debutar amb l’equip a Spa, competirà amb ells fins a final de temporada, amb l’única excepció de la prova del Brasil.

Llista completa: aquí.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments