L’holandès va arrabassar el lideratge a Piastri en una sortida fulgurant i va gestionar amb mestria les interrupcions dels cotxes de seguretat, deixant els McLaren de Norris i Piastri per darrere en una cursa tàctica i emocionant.
Max Verstappen ha tornat a demostrar per què és el vigent campió del món. En un Gran Premi de l’Emília-Romanya que celebrava la cursa número 400 per a l’escuderia Red Bull, l’holandès va oferir una actuació impecable, adjudicant-se la victòria i frenant l’impuls que McLaren havia mostrat recentment. La cursa, disputada al mític traçat d’Imola, ha estat un duel d’estratègies i nervis d’acer, on els cotxes de seguretat han jugat un paper clau.
Sortida clau i gestió perfecta sota pressió
Sortint des de la segona posició de la graella, Verstappen no va donar treva. En una arrencada espectacular, va atacar Oscar Piastri (McLaren), l’home de la pole, per l’exterior al primer revolt de Tamburello. Frenant més tard que els seus rivals, va superar l’australià, prenent un lideratge que ja no deixaria escapar. Darrere seu, Piastri va optar per una aturada primerenca a box a la volta 14, canviant els seus pneumàtics mitjans per durs, una tònica que també va seguir George Russell (Mercedes), qui sortia tercer. Això va deixar Lando Norris (McLaren) amb pista lliure, tot i que a uns deu segons del líder.

El desgast dels pneumàtics de Red Bull semblava més controlat del que s’esperava, amb Verstappen mantenint a ratlla un Norris que, tot i acostar-se tímidament, no aconseguia ser una amenaça real. La cursa, però, va viure un primer gir argumental a la volta 29 amb l’aparició del Cotxe de Seguretat Virtual (VSC) a causa de l’abandonament de l’Haas d’Esteban Ocon. Aquesta circumstància va beneficiar enormement Verstappen, que encara no havia parat. Norris, en canvi, havia entrat a box just la volta anterior, veient com l’avantatge de l’holandès s’incrementava fins als 20 segons quan la cursa es va reprendre a la volta 31.
La tensió no va decaure. A la volta 47, una nova interrupció, aquest cop amb un Cotxe de Seguretat complet per la retirada del Mercedes d’Andrea Kimi Antonelli, va tornar a sacsejar la cursa. Verstappen i Norris van aprofitar per muntar un nou joc de pneumàtics durs. Piastri, en una estratègia diferent, va decidir quedar-se a pista, col·locant-se entre els dos primers per a un esprint final de 10 voltes.
McLaren, doble podi
Tot i la victòria de Verstappen, McLaren ha confirmat el seu pas endavant. Un cop rellançada la cursa, Norris, amb gomes més fresques, no va trigar a superar el seu company Piastri. No obstant això, l’empenta de Verstappen va ser suficient per assegurar-se la seva segona victòria de la temporada 2025. Piastri, amb una actuació sòlida, va completar el podi en tercera posició.
La remuntada agredolça de Ferrari davant la seva afició

L’equip de Maranello, jugant a casa, buscava redimir-se d’una sessió de classificació desastrosa que va veure Charles Leclerc i Lewis Hamilton relegats a l’onzena i dotzena posició. Amb estratègies diferents i un pilotatge combatiu, tots dos van protagonitzar una bona sortida. Leclerc, que semblava perjudicat pel primer VSC, va veure com el darrer Cotxe de Seguretat li donava una nova oportunitat en mantenir-se a pista.
Malauradament per als tifosi, el monegasc, amb pneumàtics més gastats, no va poder defensar la quarta plaça. Primer va ser superat per Hamilton després d’un incident amb Alex Albon (Williams) a Tamburello, on el tailandès va sortir perjudicat inicialment. Posteriorment, a la penúltima volta, Albon aconseguiria avançar Leclerc, qui fins i tot va rebre ordres per ràdio de deixar-lo passar per evitar una possible sanció. Així, Hamilton va ser quart, Albon cinquè i Leclerc sisè.
Altres protagonistes i decepcions
George Russell (Mercedes) va ser un altre dels pilots perjudicats per l’estratègia, a més de patir un elevat desgast de pneumàtics. Per la seva banda, Carlos Sainz, ara a Williams, va completar una bona actuació aconseguint un meritori vuitè lloc i sumant punts importants per a l’escuderia de Grove, que va celebrar un doble final en zona de punts. Isack Hadjar (Racing Bulls) va ser novè, mentre que Yuki Tsunoda (Racing Bulls), després d’un fort accident a la classificació, va realitzar una gran remuntada amb una estratègia a una sola parada per ser desè.
La gran decepció del dia va ser per a Aston Martin. Tant Fernando Alonso com Lance Stroll van quedar fora dels punts. La seva arriscada aposta pels pneumàtics, que els va permetre brillar a la classificació, els va deixar sense un joc crucial de gomes dures per a una cursa tan interrompuda.
Piastri es manté líder del mundial
Malgrat la victòria de Verstappen, Oscar Piastri continua al capdavant del campionat de pilots, amb 13 punts d’avantatge sobre el seu company Lando Norris i 22 sobre el mateix Max Verstappen.
El Gran Circ de la Fórmula 1 no s’atura i ara posa rumb cap als glamurosos carrers de Mònaco, per a la segona cita d’aquest exigent triplet de curses europeu.
1 | M. Verstappen RED BULL RACING | 1 | 1:31’33.199 | 202.538 | |
2 | L. Norris MCLAREN | 4 | +6.1091:31’39.308 | 6.109 | 202.313 |
3 | O. Piastri MCLAREN | 81 | +12.9561:31’46.155 | 6.847 | 202.061 |
4 | L. HamiltonFERRARI | 44 | +14.3561:31’47.555 | 1.400 | 202.010 |
5 | A. Albon WILLIAMS | 23 | +17.9451:31’51.144 | 3.589 | 201.878 |
6 | C. LeclercFERRARI | 16 | +20.7741:31’53.973 | 2.829 | 201.775 |
7 | G. Russell MERCEDES | 63 | +22.0341:31’55.233 | 1.260 | 201.729 |
8 | C. Sainz WILLIAMS | 55 | +22.8981:31’56.097 | 0.864 | 201.697 |
9 | I. Hadjar RB | 6 | +23.5861:31’56.785 | 0.688 | 201.672 |
10 | Y. Tsunoda RED BULL RACING | 22 | +26.4461:31’59.645 | 2.860 | 201.567 |
11 | F. Alonso ASTON MARTIN RACING | 14 | +27.2501:32’00.449 | 0.804 | 201.538 |
12 | N. Hulkenberg SAUBER | 27 | +30.2961:32’03.495 | 3.046 | 201.427 |
13 | P. Gasly ALPINE | 10 | +31.4241:32’04.623 | 1.128 | 201.386 |
14 | L. Lawson RB | 30 | +32.5111:32’05.710 | 1.087 | 201.346 |
15 | L. Stroll ASTON MARTIN RACING | 18 | +32.9931:32’06.192 | 0.482 | 201.329 |
16 | F. Colapinto ALPINE | 43 | +33.4111:32’06.610 | 0.418 | 201.313 |
17 | O. Bearman HAAS F1 TEAM | 87 | +33.8081:32’07.007 | 0.397 | 201.299 |
18 | G. Bortoleto SAUBER | 5 | +38.5721:32’11.771 | 4.764 | 201.126 |