El Gran Premi va congregar un total de 300.286 espectadors al llarg del cap de setmana
El Gran Premi d’Espanya de Fórmula 1 disputat aquest diumenge al Circuit de Barcelona-Catalunya va tenir un clar protagonista: Oscar Piastri. El pilot australià va fer bona la pole position i va liderar la cursa de principi a fi, sumant una nova victòria que consolida el seu lideratge al campionat. Darrere seu, Lando Norris i Charles Leclerc van completar el podi, en una jornada marcada per una actuació erràtica de Max Verstappen, sancionat al tram final.
La sortida va ser neta, amb Piastri mantenint la primera posició mentre Verstappen superava Norris per situar-se segon. Hamilton va avançar Russell i Leclerc va escalar fins a la cinquena posició després de superar el seu company de Ferrari. Només Yuki Tsunoda va optar per pneumàtics mitjos sortint des del pit lane; la resta ho va fer amb compostos tous.
Nico Hülkenberg va aprofitar l’inici per situar-se en zona de punts, mentre que Alexander Albon va haver d’aturar-se aviat a boxes per reparar l’aleró davanter. Al capdavant, Piastri va començar a obrir distància sobre Verstappen, mentre Norris gestionava millor els pneumàtics.
Estratègies diferenciades i una neutralització clau

Verstappen va ser el primer del grup capdavanter a aturar-se (volta 13), just després de perdre la segona posició davant Norris. McLaren va decidir allargar els relleus i apostar pels pneumàtics mitjos, mentre que Red Bull va escollir una estratègia de tres parades amb compostos tous i mitjos. La tàctica semblava mantenir el neerlandès en la lluita, però el desenvolupament de la cursa el va penalitzar.
A la volta 47, Verstappen va fer la seva tercera parada. McLaren va respondre immediatament per cobrir qualsevol amenaça. Quan semblava que la cursa ja estava decidida, una avaria mecànica del jove Andrea Kimi Antonelli va provocar una neutralització a 11 voltes del final.
Verstappen es descontrola i acaba sancionat

Amb els cotxes agrupats, Piastri, Norris i Leclerc van muntar pneumàtics tous per l’esprint final, mentre que Verstappen, ja sense compostos tous disponibles, va optar pels durs. En la represa, va perdre la tercera posició davant Leclerc i va queixar-se per ràdio, acusant el monegasc d’un contacte en línia recta.
Tot seguit, en defensa de la quarta posició davant George Russell, Verstappen va fer una maniobra confusa: primer va obrir la porta i després la va tancar bruscament. Els comissaris de cursa van reaccionar amb una sanció de 10 segons, que el va relegar al desè lloc final, fora de tota lluita pel podi.
Doblet de McLaren i podi per a Leclerc
Oscar Piastri va creuar la línia de meta en primera posició, seguit pel seu company Lando Norris, que va segellar el doblet de McLaren. Charles Leclerc va aconseguir el tercer lloc, aprofitant la situació per pujar al podi davant del públic català.
George Russell va acabar quart, per davant d’un destacat Nico Hülkenberg, que va sumar un valuós cinquè lloc per a Sauber. Els punts restants van ser per a Lewis Hamilton, Isack Hadjar, Pierre Gasly, Fernando Alonso —que va puntuar per primer cop aquesta temporada— i Max Verstappen, que va acabar salvant l’últim punt disponible.