Horaris i particularitats que fan d’aquesta cursa una única
El calendari del motoresport ens porta, un any més, una de les proves de resistència més emblemàtiques i exigents del món: les 24 Hores de Nürburgring 2025. Del 19 al 22 de juny, el llegendari traçat alemany, conegut com l’“Infern Verd”, esdevindrà l’epicentre de l’automobilisme, amb més d’un centenar d’equips i milers d’aficionats que prendran part en aquesta 53a edició.
El circuit de Nürburgring per a les 24 Hores és únic, fusionant el temible Nordschleife amb el traçat de Gran Premi, resultant en una pista de 25,38 quilòmetres de longitud amb 170 revolts i un desnivell de 300 metres. Aquesta combinació el converteix en un dels reptes més grans per a pilots i màquines, on la concentració és màxima a cada secció.
Zones com Schwedenkreuz, Fuchsröhre, Adenauer Forst, Brünnchen o el mític Caracciola-Karussell són punts on un petit error pot tenir conseqüències significatives. A diferència d’altres curses, aquí no hi ha neutralitzacions amb cotxe de seguretat que permetin recuperar el temps perdut; si es perd temps, es perd de forma definitiva.
La lluita a la categoria reina

Un total de 141 vehicles prendran la sortida, la xifra més alta des del 2019. D’aquests, 27 competiran en la categoria SP9, la dels potents GT3, els grans favorits per a la victòria absoluta. Vuit fabricants – Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Ford, Lamborghini, Mercedes-AMG i Porsche – s’enfrontaran en aquesta classe.
Porsche arriba com un dels grans referents, havent dominat les proves prèvies. Amb 54 cotxes inscrits, és la marca amb més representació. Set dels seus 911 GT3 R lluitaran directament pel triomf, incloent equips de renom com Scherer Sport PHX, Manthey (“Grello”), Falken Motorsports i Dinamic GT.
Mercedes-AMG Motorsport també s’hi presenta amb una sòlida alineació de GT3 EVO de la mà de GetSpeed, un equip amb base al costat del circuit i amb una trajectòria important a la prova.
Per al públic català, un dels punts més destacats serà la participació de Dani Juncadella. El pilot barceloní competirà amb ABT Sportsline al volant d’un dels dos Lamborghini Huracán GT3 EVO2 de l’equip. Concretament, Juncadella compartirà el cotxe número 27 amb el Mirko Bortolotti i el Jordan Pepper. Cal recordar que Juncadella arriba de disputar la passada setmana les 24h de Le Mans al volant d’un Corvette de la categoria LMGT3.
Un format de classificació renovat i altres curiositats

La Top Qualifying, que decidirà la pole position i les primeres posicions de la graella, tindrà lloc el divendres 20 de juny a la tarda. Enguany es disputarà en una única fase, amb 17 GT3 competint individualment contra el crono. Dotze vehicles ja tenien la seva plaça assegurada pels resultats a la sèrie NLS, i els cinc restants es van definir durant les sessions de classificació de dijous. La primera sessió de classificació de dijous va ser dominada per l’Audi número 1 de Scherer Sport PHX, pilotat per Christopher Haase, amb un temps d’8:14.162.
Més enllà de la lluita per la victòria general, les 20 classes a la graella garanteixen emoció a tots els nivells, amb presències tan peculiars com un Dacia Logan o un Lynk & Co. A més, la cursa és coneguda per l’espectacle que ofereix fora de la pista, amb la “Fan Mile”, espectacles de drift i curses clàssiques com la ADAC 24h-Classic, que enguany comptarà amb 210 cotxes a la graella. A Nürburgring, és habitual veure una batalla entre fabricants de pneumàtics, amb cinc marques diferents competint només a la categoria SP9. Les temperatures elevades previstes per al cap de setmana afegiran un repte addicional, ja que els motors i els pneumàtics, així com els pilots, en pateixen les conseqüències.
Horaris (Hora Central Europea – CEST)
Per no perdre’s cap detall, aquí teniu els moments més importants:
- Dijous, 19 de juny:
- 13:00 – 15:00: Classificació 1.
- 20:00 – 23:30: Classificació 2 (inclou sessió exclusiva per a SP9 de 20:00 a 20:15).
- Divendres, 20 de juny:
- 13:20 – 14:30: Top Qualifying (definició de la pole).
- 16:15 – 17:45: Classificació 3.
- Dissabte, 21 de juny:
- 12:00 – 12:40: Warm-up (Escalfament).
- 16:00: Inici de la cursa de 24 hores.
- Diumenge, 22 de juny:
- 16:00: Final de la cursa de 24 hores.
Com seguir la cursa
Per a aquells que no puguin assistir-hi en persona, la cursa es podrà seguir en directe a través dels livestreams oficials i de Radio Nürburgring. El canal oficial de YouTube “ADAC Ravenol 24h Nürburgring” oferirà la transmissió gratuïta en alemany i anglès, sense necessitat de VPN per a Europa.