Divendres, 11 juliol 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

BMW triomfa a l’Infern Verd per les 24h de Nürburgring 2025

Les 24 Hores de Nürburgring, un dels esdeveniments de resistència més emblemàtics i exigents del calendari automobilístic, van viure la seva 53a edició del 19 al 22 de juny de 2025. Conegut com l'”Infern Verd” per la seva complexitat i el seu entorn natural als boscos de la regió d’Eifel a Alemanya, el circuit compta amb 25,38 quilòmetre, 170 revolts i un desnivell de 300 metres.

L’edició de 2025 va ser un veritable test de supervivència, amb un total de 141 vehicles prenent la sortida, la xifra més alta des de 2019. La categoria principal, la SP9, reservada per als potents GT3, va veure 27 cotxes de vuit fabricants diferents lluitant per la victòria absoluta: Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Ford, Lamborghini, Mercedes-AMG i Porsche.

Un final dramàtic amb victòria per a BMW

53. ADAC RAVENOL 24h Nürburgring 2025 – Foto: Gruppe C Photography

La cursa va estar marcada per una gran intensitat i moments de drama. El Porsche #911 de Manthey Racing, que partia des de la pole position, va liderar gran part de la prova. No obstant això, un incident amb un Aston Martin Vantage GT4 (#179) entre Kallenhard i Wehrseifen va resultar en una penalització de 100 segons per al Porsche #911. Aquesta penalització, aplicada després que el Porsche creués la línia de meta en primera posició i es rebutgés la seva protesta, va atorgar la victòria al BMW M4 GT3 EVO #98 de Rowe Racing. L’equip guanyador estava format per Augusto Farfus, Kelvin van der Linde, Jesse Krohn i Raffaele Marciello.

El podi final el van completar el Porsche #911 de Manthey Racing en segona posició i el Porsche #54 de Dinamic GT en tercera. La cursa va ser especialment exigent, amb una alta taxa d’abandonaments entre els principals contendents de la classe SP9 a causa de problemes mecànics i accidents.

Mala sort per a Dani Juncadella

Des del punt de vista català, un dels grans atractius va ser la participació de Dani Juncadella. El pilot barceloní va competir amb l’equip ABT Sportsline al volant d’un dels Lamborghini Huracán GT3 EVO2. Juncadella, que venia de disputar les 24 Hores de Le Mans la setmana anterior amb un Corvette de la categoria LMGT3, va compartir el cotxe número 27 amb Mirko Bortolotti i Jordan Pepper.

Malauradament, el cotxe #27 de Red Bull Team ABT, on competia Juncadella, va patir un problema de caixa de canvis al final de la cursa. Aquest inconvenient va ser un exemple de l’elevada duresa que va caracteritzar aquesta edició, afectant molts dels equips capdavanters.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments