Dimecres, 9 juliol 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Un cap de setmana per recordar dels catalans per Silverstone

Pepe Martí suma punts crucials en F2 amb la millor remuntada de la temporada, mentre Mari Boya aconsegueix la seva primera victòria de la temporada a la F3.

El Circuit de Silverstone va ser l’escenari d’un cap de setmana molt positiu per als nostres representants. La cita britànica va oferir motius d’orgull amb les actuacions destacades de Josep María Martí a la F2 i de Mari Boya i Bruno del Pino a la F3. Aquests joves talents van demostrar la seva vàlua en condicions desafiadores, consolidant la presència catalana al panorama internacional de les categories de promoció.

Josep María Martí: la remuntada del cap de setmana

Pepe Marti #3 Campos Racing, during round 8 of the FIA Formula 2 Championship at Silverstone Circuit in Northampton, United Kingdom on July 4-6, 2025. // Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool // SI202507040714 // Usage for editorial use only //

Josep María Martí, pilot de Campos Racing, va afrontar el cap de setmana de Silverstone amb l’objectiu de sumar punts importants per al Campionat de Fórmula 2. Després d’una sessió de qualificació que el va situar en la 19a posició de la graella, Martí va tenir una cursa esprint exigent, on va finalitzar en la desena posició. En la cursa esprint de la Fórmula 2, els vuit primers pilots sumen punts, fet que va deixar Martí fora de la zona de puntuació en aquesta ocasió.

Va ser a la cursa principal del diumenge, on el pilot de Campos Racing va protagonitzar una impressionant remuntada. Sortint des de la part mitjana-baixa de la graella, Martí va aconseguir escalar fins a la novena posició final, una actuació que li va permetre sumar punts molt valuosos per al campionat, ja que els deu primers puntuen. Aquesta capacitat de progressar va quedar palesa en el fet de que el pilot barceloní va ser el que més posicions va ser capaç de recuperar en tot el cap de setmana, amb 10 llocs. El seu equip, Campos Racing, continua liderant el Campionat de Constructors de la Fórmula 2 amb 153 punts després d’aquesta vuitena ronda.

Mari Boya: victòria històrica i impuls pel campionat

El cap de setmana de Mari Boya a Silverstone va ser senzillament espectacular, culminant amb la seva primera victòria en una cursa principal de la Fórmula 3. El pilot de Campos Racing va iniciar el cap de setmana amb una prometedora quarta posició en la qualificació. A la cursa esprint de dissabte, Boya ja va deixar entreveure el seu gran potencial, aconseguint un meritori tercer lloc al podi. Va protagonitzar una maniobra espectacular a l’avantpenúltima volta, superant Théophile Nael i Laurens van Hoepen en l’últim revolt per assegurar-se la tercera posició.

Però el punt àlgid va arribar diumenge. En una cursa marcada per una pluja torrencial que va obligar a finalitzar la prova abans d’hora amb una Bandera Roja, Mari Boya va demostrar un control magistral en condicions d’adherència precàries. Després de prendre el lideratge amb els pneumàtics de pluja, va mantenir la calma i el ritme, assegurant-se una victòria històrica per a ell i per a Campos Racing.

Aquest triomf no només va significar la seva primera victòria en una cursa principal, sinó que també el va impulsar fins a la quarta posició en la classificació de pilots de la F3, amb 85 punts. El rendiment de Boya va contribuir significativament al fet que Campos Racing prengués el lideratge en el Campionat de Constructors de la F3, amb 210 punts.

Bruno del Pino: remuntada amb punts

Bruno del Pino, pilot d’MP Motorsport, també va tenir un cap de setmana de Silverstone amb alts i baixos, que va culminar amb una notable millora de resultats. Després de qualificar en una discreta 22a posició, i acabar la cursa esprint en la 20a posició, el pilot va demostrar resiliència. A la cursa principal, Del Pino va aconseguir una sòlida novena posició, sumant punts importants per al seu equip. Del Pino va demostrar la capacitat d’adaptació a les difícils condicions de pluja que van caracteritzar la cursa principal. La seva actuació va contribuir als 160 punts amb els quals MP Motorsport es manté en la tercera posició del Campionat de Constructors de la Fórmula 3.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments