FÓRMULA 1: Molts petits canvis abans de començar la temporada 2023

La primera reunió de la Comissió de Fórmula 1 el 2023 ha estat molt productiva. Aquest dimarts, 21 de febrer, ha validat un bon nombre de canvis de cara la temporada que està a punt de començar.

Una de les principals modificacions ha estat la introducció del pneumàtic de pluja desenvolupat per Pirelli. Aquest compost, que estarà disponible des del Gran Premi d’Emília-Romanya a Imola (19-21 de maig), es descriu com «molt més eficient que la versió anterior» i ja no requereix l’ús d’una manta tèrmica prèviament.

En el marc de la reducció de l’excés de càrrega de treball que pesa actualment el personal tècnic i els inspectors tècnics de la FIA durant els caps de setmana inclosa una cursa Sprint, la Comissió ha aprovat una major llibertat en la fase de parc tancat entre la classificació de divendres a la tarda i dissabte la sortida de la cursa Sprint. Els mecànics tindran més marge de maniobra per canviar les peces que es puguin fer malbé, i es tolerarà un ús més ampli dels formularis de Parc Tancat autodeclarats pels equips.

alpine f1
alpine f1

La FIA ha confirmat diverses actualitzacions i canvis de pista per a la propera temporada:

Aràbia Saudita: s’han fet canvis significatius per millorar la visibilitat.
Azerbaidjan: la pista serà totalment reasfaltada.
Miami: la pista serà totalment reasfaltada.
Zandvoort: l’espai entre les posicions de parada en boxes ha augmentat en 1,5 m
Qatar: Es construirà un nou edifici de box i una nova infraestructura de paddock.

La FIA ha analitzat les zones DRS del 2022 i s’estan realitzant alguns canvis per facilitar o dificultar els avançaments en determinats circuits on no es considerava un repte suficient. Aquests canvis s’implementaran a Bahrain, Gidda, Melbourne, Bakú i Miami, i impliquen ajustar les zones de detecció i activació. A més, a Melbourne, es restablirà la 4a zona d’activació.

mercedes f1 pirelli abu dhabi 2021
© Pirelli

Finalment, s’han aprovat per unanimitat petites modificacions al reglament esportiu, tècnic i financer de 2023. Aquestes inclouen la introducció d’una pausa hivernal per als competidors i fabricants de motors (Mercedes, Ferrari, Renault, Honda), una modificació que garanteix que les curses més curtes atorguen menys punts encara que no acabin amb una bandera vermella i una modificació que permet un accés més fàcil a les fàbriques per a l’equip d’auditoria de la FIA, per tal de controlar l’adhesió dels equips i fabricants d’unitats de potència a la normativa financera i limitacions operatives de la normativa tècnica i esportiva.

També s’ha acordat un augment del límit de costos per superar el nombre de curses de 21 Grans Premis per temporada d’1,2 milions de dòlars a 1,8 milions de dòlars per cursa, basant-se en el fet que la tendència a afegir curses addicionals al calendari es troba en continents allunyats d’Europa, que representen viatges més cars.

La Comissió també ha aprovar la proposta d’ampliar la normativa dels missatges radiofònics als i dels pilots en qualsevol moment d’una sessió i d’una cursa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments