Dissabte, 23 agost 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

El Ford GT Mk IV posa punt final a una dècada de superesportius únics

De Detroit 2015 a l’última fornada: el recorregut d’una icona moderna

Deu anys després de la seva presentació inesperada al saló de Detroit 2015, el Ford GT arriba al final del seu camí. L’última remesa del GT Mk IV, desenvolupat conjuntament amb Multimatic, ja està en producció i tanca una trajectòria que ha deixat empremta tant a la carretera com als circuits. Ford ha confirmat que només es fabricaran 67 unitats d’aquesta versió final, algunes de les quals encara estan disponibles sota comanda fins al 15 d’octubre.

El Ford GT: d’icona històrica a llegenda contemporània

El GT no és un model qualsevol dins la història de l’automòbil. Inspirat en el llegendari GT40 dels anys seixanta, el nou superesportiu va ser presentat amb un xassís de fibra de carboni i un motor V6 Ecoboost de 3,5 litres. La seva aparició a Detroit va sorprendre, i la culminació va arribar l’any 2016 amb la victòria a les 24 Hores de Le Mans, exactament cinquanta anys després del triomf del GT40.

Al llarg d’aquesta dècada, Ford va mantenir l’interès amb diverses edicions especials, que van consolidar el GT com a aparador tecnològic i peça clau de la imatge global de la marca.

El Mk IV: un superesportiu de circuit en estat pur

L’última versió, el Ford GT Mk IV, porta el concepte fins a l’extrem. Amb motor V6 Ecoboost de 3,5 litres preparat per Roush i una potència superior als 800 CV, és un cotxe pensat exclusivament per al circuit.

La seva aerodinàmica genera més d’una tona de càrrega a 240 km/h i és capaç de suportar fins a 3g en corba. A això s’hi afegeixen les suspensions Adaptive Spool Valve de Multimatic, que permeten ajustar el comportament en temps real.
La filosofia és clara: oferir una experiència de conducció que, segons Ford, permet a un pilot amateur rodar a ritmes propers als d’un professional de resistència.

Comparació amb rivals internacionals

El GT Mk IV s’inscriu en la categoria dels superesportius exclusius per a circuit, on també competeixen propostes com el Ferrari FXX-K Evo, el McLaren Senna GTR o el Porsche 935.
Tot i que comparteix amb ells l’exclusivitat i les prestacions extremes, el Ford es diferencia per mantenir la filosofia americana d’eficiència tècnica i enfocament pragmàtic, en contrast amb l’exuberància de Ferrari o l’obsessió tecnològica de McLaren. Aquesta comparació situa el GT en un espai singular, més proper a un laboratori de proves que a un objecte de col·lecció estàtic.

Un futur incert per al llegat GT

Amb el final de la producció del Mk IV, Ford perd la seva peça més icònica dins el segment dels superesportius. El futur de la marca sembla orientat cap a l’electrificació i als SUV d’alt volum de vendes, i no hi ha indicis clars sobre un successor directe del GT.
La transició energètica obre la porta a possibles projectes híbrids o elèctrics, però difícilment amb el mateix pes simbòlic que el GT, que ha servit de nexe entre el passat de competició i el present tecnològic de la companyia.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments