Max Verstappen ha signat una victòria autoritària al Gran Premi d’Itàlia, a Monza, i ha tornat a situar Red Bull en el primer pla de la Fórmula 1.
Després de diversos caps de setmana sense imposar-se, Verstappen ha fet una cursa impecable, rodant sempre amb un ritme inabastable per als seus rivals i deixant els dos McLaren a més de vint segons. Aquest marge és especialment rellevant si tenim en compte la progressió de l’equip de Woking, que ha estat la gran amenaça en les darreres proves. A Monza, però, la realitat ha estat clara: Red Bull continua sent capaç de tornar a imposar la seva llei quan tot encaixa.
Tot i que l’inici de la cursa ha estat complicat per al pilot neerlandès, on s’ha vist obligat a cedir la primera posició per saltar-se la primera xicana, Verstappen ha pogut recuperar el lideratge de la prova i encadenar voltes ràpides per distanciar-se de tots els seus rivals.
McLaren i la polèmica interna

El segon i tercer lloc de Lando Norris i Oscar Piastri reforcen el bon moment de McLaren, però també destapen fissures a la gestió d’equip. Un error a la parada a boxes de Norris ha permès que Piastri el superés en pista. Tot i així, des del box es s’ordenava que l’australià cedís la posició al seu company. Una maniobra que pot tenir conseqüències a llarg termini: fins on vol arribar McLaren per evitar “guerres internes”? Els punts són valuosos, però la confiança entre pilots també.
El públic italià present al circuit no ha dubtat a xiular l’entrada del pilot britànic al podi a l’entendre que les ordres d’equip no han beneficiat l’espectacle i la justícia del que s’ha vist durant la cursa.
Ferrari i Mercedes, massa lluny de tot

Charles Leclerc només podia ser quart, sense mai apropar-se al podi ni pressionar els McLaren. La decepció ha estat evident al box de Ferrari, encara més perquè Lewis Hamilton, amb penalització i sortint des de la desena plaça, acabava sisè, just al darrere del Mercedes de George Russell. L’Scuderia continua sense el ritme necessari per lluitar. Pel que fa a Mercedes, la cursa va ser discreta: Russell va mantenir la seva cinquena posició de sortida i Antonelli, tot i mostrar velocitat, va veure’s limitat per una sanció de cinc segons que el relegava a la novena plaça.
Zona mitjana i sorpreses
Un dels grans noms del dia, de nou, és Isack Hadjar: sortida des del pitlane i arribada als punts amb el desè lloc. Una actuació sòlida que dona aire a la Racing Bulls. Alex Albon, amb un Williams renaixent, ha protagonitzat una remuntada notable des de la part baixa fins a la setena plaça. Per darrere, Gabriel Bortoleto ha col·locat el Kick Sauber vuitè i la sanció a Antonelli li ha evitat perdre més posicions.
Ollie Bearman (Haas) i Carlos Sainz (Williams) s’han quedar sense punts. Yuki Tsunoda tampoc trobava ritme al segon Red Bull, en un dia per oblidar. A la cua, Alpine tenia, de nou, una tarda gris amb Gasly i Colapinto tancant la classificació per davant d’un penalitzat Ocon. L’Aston Martin, que havia somiat amb punts, ha vist com Stroll queia al final i Alonso abandonava per una trencadissa de suspensió. I Nico Hulkenberg ni tan sols ha pogut començar la cursa per un problema hidràulic al seu Sauber.
El pes de la victòria 66
Amb aquesta victòria, Verstappen manté viva la seva trajectòria cap als grans registres històrics de la Fórmula 1. Arriba a 66 triomfs en només 27 anys i demostra que, malgrat les dificultats recents, sap guanyar quan més cal. La pregunta és clara: Monza ha estat només un oasi, o és l’inici d’una nova etapa?
POS. | NO. | DRIVER | TEAM | LAPS | TIME / RETIRED | PTS. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 53 | 1:13:24.325 | 25 |
2 | 4 | Lando Norris | McLaren | 53 | +19.207s | 18 |
3 | 81 | Oscar Piastri | McLaren | 53 | +21.351s | 15 |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 53 | +25.624s | 12 |
5 | 63 | George Russell | Mercedes | 53 | +32.881s | 10 |
6 | 44 | Lewis Hamilton | Ferrari | 53 | +37.449s | 8 |
7 | 23 | Alexander Albon | Williams | 53 | +50.537s | 6 |
8 | 5 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 53 | +58.484s | 4 |
9 | 12 | Kimi Antonelli | Mercedes | 53 | +59.762s | 2 |
10 | 6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 53 | +63.891s | 1 |
11 | 55 | Carlos Sainz | Williams | 53 | +64.469s | 0 |
12 | 87 | Oliver Bearman | Haas | 53 | +79.288s | 0 |
13 | 22 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | 53 | +80.701s | 0 |
14 | 30 | Liam Lawson | Racing Bulls | 53 | +82.351s | 0 |
15 | 31 | Esteban Ocon | Haas | 52 | +1 lap | 0 |
16 | 10 | Pierre Gasly | Alpine | 52 | +1 lap | 0 |
17 | 43 | Franco Colapinto | Alpine | 52 | +1 lap | 0 |
18 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin | 52 | +1 lap | 0 |
NC | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin | 24 | DNF | 0 |
NC | 27 | Nico Hulkenberg | Kick Sauber | 0 | DNS | 0 |
Note – Bearman ha rebut una penalització de deu segons per provocar una col·lisió. Antonelli ha rebut una penalització de cinc segons per una conducció irregular. |