El pilot de We Race es va endur el sisè Memorial Abel Puig a bord d’un Citroën C3 Rally2 tot i una penalització d’un minut
Cinc anys després del seu debut, Sergi Pérez ha tornat al ral·li de Cervera per endur-se la victòria absoluta al sisè Memorial Abel Puig. El pilot, acompanyat aquest cop per Jaume García, va demostrar la seva maduresa esportiva signant una actuació gairebé impecable.
En el primer bucle, dos trams li van caldre per obrir un marge de prop de quaranta segons i deixar pràcticament sentenciada la cursa davant dels seus principals rivals, el dakarià Òscar Ral acompanyat per Dani Muntadas. Una penalització en el segon bucle va alterar momentàniament la classificació i va situar al capdavant Jesús Jiménez i Nacho Paz amb el seu Ford Fiesta Rally3, que van impressionar per demostrar un ritme altíssim.

Un lideratge efímer
El lideratge de Jiménez i Paz va durar poc. En el tercer pas pel tram A, el seu Fiesta va sortir de pista en un salt en un pont on l’especial travessava el canal. L’incident va obligar a neutralitzar la cronometrada ja que les assistències mèdiques van aver d’entrar per molèsties fisíques de l’equip accidentat.

Amb aquest desenllaç, la classificació va recuperar l’ordre esperat, amb els Rally2 ocupant el podi i el top 5. Albert Orriols i Manel Muñoz van completar el tercer lloc amb l’Skoda Fabia, seguits per Eduard Viñolas – Isaac Borrell (quart amb un altre Fabia Rally2) i Xavier Bramon – Daniel Romagos (cinquè amb un Hyundai i20 R5).
Per darrere, destacar una vegada més Bala Roca amb el Vauxhall Astra. Aquesta temporada, el cotxe sembla haver trobat la fiabilitat, permetent-li lluitar per posicions capdavanteres i oferint un espectacle als aficionats que segueixen les seves evolucions a peu de tram.
Ajustadíssim VolantRACC en la primera prova sobre terra

El VolantRACC vivia la seva primera cita sobre terra amb una lluita aferrissada. Kilian Santana i Isaac Pujol van aconseguir el triomf per davant de Gerard Comellas i Xevi Tort, que van ser els grans protagonistes de la cursa. Una penalització de quaranta segons per arribar tard a l’assistència, derivada de problemes mecànics en el seu Opel, va apartar a Comellas–Tort de la victòria en un primer moment.
Però l’emoció es va mantenir fins als últims quilòmetres. Pere Rovira i Marc Que van liderar gran part de la prova fins a l’avantpenúltim tram, quan Comellas va remuntar i es va situar al capdavant per només 1,7 segons. Tot estava per decidir en el curt tram urbà d’1,05 km, on Santana va tornar a repetir la jugada a del temporada passada al marcar el millor registre i emportar-se finalment la victòria per 2,4 segons.
Oriol Dot domina la Copa ASR-Kumho

La Copa ASR-Khumo va tenir com a protagonistes Oriol Dot i Domènec Castellet, que van segellar el triomf gràcies a la seva regularitat. Un magnífic temps segon tram els va donar l’avantatge que resultaria definitiu. Sergi Sauquet – Sara Camprubí van aconseguir la segona posició, també amb constància, i Llordes – Montilla van completar el podi a només 1,5 segons.
Víctor Solorzano i Tània Comellas van ser els protagonistes sense recompensa. Després de perdre pràcticament divuit minuts en el primer bucle per problemes mecànics, van poder reparar el Ford Focus i encadenar quatre escratx consecutius, tot i que sense opcions a un bon resultat final.
Molt color a les categories de promoció i clàssics
El Memorial Abel Puig va comptar amb una llista d’inscrits molt variada. Entre els Peugeot 205 Demon Car, el duel va caure del costat de la parella Saborit – Lorza. A la categoria Promoció, Banús – Figueras (Ford Focus) es van endur la victòria després de la seva marxa del VolantRACC.
Pel que fa al trofeu per a Vehicles Clàssics, Jordi Pons i Jan Rosa van imposar-se amb un Porsche 911 SC, per davant de Ramon Dalmau i Toni Moragas amb el Ford Escort MkII. Aquesta categoria va aportar un atractiu especial a la prova i, si es consolida en les pròximes curses, pot donar encara més color al campionat català de terra.
La pròxima cursa serà sobre terra, el segon Ral·li Vila d’Artès, reprogramat pel dissabte 20 de setembre.
Classificació final
Pos | Equip | Vehicle | Pen | Temps | Dif.1er |
1 | PEREZ-GARCIA | CITROEN C3 RALLY2 | 1’00” | 50’28″4 | |
2 | RAL-MUNTADAS | SKODA FABIA RALLY 2 EVO | 51’08″4 | +40″0 | |
3 | ORRIOLS-MUÑOZ | SKODA FABIA RALLY 2 EVO | 51’38″3 | +1’09″9 | |
4 | VIÑOLAS-BORRELL | SKODA FABIA R5 | 52’29″3 | +2’00″9 | |
5 | BRAMON-ROMAGOS | HYUNDAI I20 R5 | 54’15″5 | +3’47″1 | |
6 | ROCA-PALMA | VAUXHALL ASTRA | 30″ | 55’43″5 | +5’15″1 |
7 | SANTANA-PUJOL | OPEL CORSA 1.2 PURETECH | 57’06″2 | +6’37″8 | |
8 | COMELLAS-TORT | OPEL CORSA 1.2 PURETECH | 40″ | 57’08″6 | +6’40″2 |
9 | ROVIRA-QUE | PEUGEOT 208 1.2 PURETECH | 57’12″9 | +6’44″5 | |
10 | SABORIT-LORZA | PEUGEOT 205 DEMON CAR | 57’27″4 | +6’59″0 |