El 62 Rallye Blendio Princesa d’Astúries ha estat una de les cites més agitades del calendari del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (S-CER) 2025. A Oviedo es va viure un cap de setmana on la sorpresa va ser la norma. Els estonis Romet Jürgenson i Alesk Lesk, corrent sota les sigles de PAST, es van imposar a la classificació general de l’esdeveniment i van aconseguir així el primer triomf del Ford Fiesta Rally2 en una prova del S-CER. No obstant això, en no bloquejar punts per al campionat, la lluita esportiva es va desplaçar immediatament a la classificació nacional.
El cop de teatre de l’últim tram

Tot semblava ben encaminat per al local José Antonio “Cohete” Suárez i el seu copilot Alberto Iglesias, que malgrat una penalització al migdia havien pogut remuntar a la tarda. Però la mecànica els va jugar una mala passada en l’últim tram i van haver de cedir la primera posició. Així, van ser Javier Pardo i David de la Puente els qui, inesperadament, es van quedar amb la victòria de la cita, revalidant la seva condició de líders del campionat, encara amb tres curses per disputar-se.
Un candidat al títol que deia adéu a qualsevol opció a les primeres de canvi era Pepe López. El pilot madrileny bolcava en el primer tram de la prova deixant el seu Hyundai sense opcions de continuar.
Pel que fa als representants catalans, la cita asturiana no els va portar el premi gros però sí resultats destacables. El pilot català José Luis García, acompanyat de Daniel Cué, va ser el millor del Trofeu Silver (una categoria per a pilots i copilots amb edat mínima de 50 anys). Tot i que no va poder colar-se entre els quatre primers, la seva regularitat continua mantenint-lo en la lluita pel títol d’aquest trofeu. Gil Membrado, que arribava recent coronat com a campió del CERT, deia adéu abans d’hora al sortir-se en el segon tram. I abandonar posteriorment dissabte.
La sort no va somriure als catalans presents en les copes

La prova també va servir per coronar nous guanyadors als trofeus monomarca, Juan Manuel Grigera i Ariday Bonilla van estrenar victòria al PAST Rally3 Trophy Iberia on els catalans Jesús Jiménez i Nacho Paz van emportar-se la part més amarga dels ral·lis a l’abandonar després de l’últim tram quan ja s’havien emportat el triomf.
Miguel García i Osel Román van obrir el seu compte de triomfs al Desafío Peugeot i a la Peugeot Rally Cup Ibérica, encara que el títol va ser per a Giovanni Fariña i Alejandro Rodríguez, quarts a Astúries. En aquesta cop vam perdre un altra opció de victòria quan Sergi Pérez i Jaume García van haver d’abandonar després del setè tram. Un altre català que va d’haver di adéu quan estava quallant una bona actuació (quarts) en aquesta copa va ser Jordi San Andrés i Carlos Cabrero. Arnau Bartés, que debutava a bord del Peugeot 208 Rally4, també va haver d’abandonar després d’una indisposició que li va provocar una sortida de pista el divendres, mentre que dissabte decidien no sortir.
Adrián Díaz i Sara Fernández van pujar al calaix més alt en la GR Yaris Cup Spain, en una copa en la que Laia Sanz i Luca Larrosa van sumar el seu primer podi acabant en una meritòria tercera posició. Sergi Francolí – Xevi Moreno van acabar cinquens després de reenganxar-se amb súper ral·li, per poder així seguir lluitan pel campionat, on ara es troben en segona posició.
El gallec Fernando Daparte, al costat d’Emanuel Rozados, va reapareixer amb èxit en el Clio Trophy Spain Tierra. El nostre representant, Jordi Nualart, va haver d’abandonar després de patir problemes mecànics en el seu cotxe, on una pedra que es va colar dins de la llanta va acabar xafant la pinza i el disc del fre.
La Copa Kobe Motor va ser dominada pels germans Pablo i Eloy Lorenzo, que encaren la part final del campionat amb marge sobre els seus perseguidors.
Perspectives abans de l’esprint final
Amb només tres ral·lis restants al calendari 2025, la situació al Supercampionat està més oberta que mai. Javier Pardo sosté el lideratge en un moment clau, mentre rivals directes com Cohete Suárez necessiten un cop d’efecte urgent per mantenir opcions reals de títol.
La pregunta ara és clara: qui tindrà la regularitat i solidesa per ser campió del S-CER 2025?
Classificació final de la prova
Pos. | Pilot / Copilot | Cotxe | Temps | Dif. líder |
---|---|---|---|---|
1 | Romet Jürgenson / Alesk Lesk | Ford Fiesta Rally2 | 1:35:36.6 | +0.0 |
2 | Javier Pardo / David de la Puente | Škoda Fabia Rally2 | 1:36:57.8 | +1:21.2 |
3 | José Antonio Suárez / Alberto Iglesias | Škoda Fabia Rally2 | 1:37:39.9 | +2:03.3 |
4 | Unai de la Dehesa / Daniel Sosa | Citroën C3 Rally2 | 1:39:24.2 | +3:47.6 |
5 | José Luis García / Daniel Cué | Škoda Fabia Rally2 | 1:43:08.1 | +7:31.5 |
6 | Daniel Alonso / Sergio Fernández | Ford Fiesta Rally2 | 1:43:36.1 | +7:59.5 |
7 | Alejandro Martínez / Andrés Carpio | Toyota GR Yaris Rally2 | 1:45:38.9 | +10:02.3 |
8 | Juan Manuel Grigera / Ariday Bonilla | Ford Fiesta Rally3 | 1:48:30.8 | +12:54.2 |
9 | Adrián Díaz / Sara Fernández | Toyota GR Yaris (N4) | 1:48:49.8 | +13:13.2 |
10 | Núria Pons / Esther Gutiérrez | Škoda Fabia IV N5 | 1:49:56.3 | +14:19.7 |