Laia Sanz liderarà el retorn d’EBRO al Dakar 2026 amb un T1+, un moviment que la situa, per primer cop, a la classe reina de cotxes del ral·li-raid més dur del món.
EBRO ha confirmat Sanz com a pilot oficial i punta de llança del seu projecte esportiu, dos mesos després d’anunciar el retorn al Dakar, reforçant l’aposta per una plataforma competitiva i a llarg termini. La decisió culmina l’aspiració de la catalana d’accedir a la màxima categoria, avalada per una trajectòria d’èxit i experiència al desert.
Un programa ambiciós
Sanz pilotarà un T1+ de base Century, el mateix concepte que va assaltar el top 15 a l’edició 2024. L’objectiu declarat és competir amb fabricants com Ford, Toyota, Dacia o Mini, però amb un pla realista: fer un bon paper en el debut i escalar prestacions a mesura que el projecte es consolidi.
Abans del Dakar 2026, el programa inclou test inicials i un debut oficial al Ral·li del Marroc (12–17 d’octubre), última cita del W2RC que servirà de banc de proves tècnic i operatiu per a l’estructura. L’equip ultima detalls del prototip i preveu un shakedown abans de la cursa marroquina per arribar amb garanties a l’Arabia Saudita al gener.
Laia Sanz, aval d’experiència
Amb 20 títols mundials (14 de trial i 6 d’enduro), Sanz és una icona del motoresport català que ja va signar el novè absolut en motos al Dakar 2015 i 11 triomfs femenins, a més de 14 arribades seguides a meta fins a 2025. En cotxes, el seu millor registre és el 15è absolut al Dakar 2024, resultat que va confirmar el potencial del seu pas a les quatre rodes iniciat el 2022.
“El millor fitxatge possible”: així defineix EBRO la incorporació, destacant lideratge, competitivitat i capacitat de treball en equip, claus per portar el nom de la marca al primer pla. “És un repte i una oportunitat molt especial, compartim ambició i passió per competir”, subratlla Sanz, alineant objectius esportius i de creixement amb el full de ruta d’EBRO.