Mercedes ha tornat a vèncer el Trofeu Fermí Vélez de les 24 hores de Barcelona 10 anys després, de la mà de l’equip HOFOR Racing, per davant dels Audi de HAAS i Juta.
La cursa començava el dissabte a les 12 del migdia, amb unes primeres voltes marcades per la solidesa al capdavant del Mercedes 28 de l’equip francès TFT, debutant a Barcelona amb un GT3. Darrere seu, l’únic Porsche a la categoria reina, el 73 de Proton Huber, l’escoltava seguit de tripulacions d’Audi i de Ferrari. Malauradament i per diversos problemes tècnics, tant el Porsche com els Ferrari anirien perdent posicions i voltes progressivament.
Un cop la posta de sol, es vivia una cursa molt ajustada al capdavant amb diverses formacions d’Audi dominant, especialment la de l’equip HAAS RT amb el dorsal 21, fins que passada la mitjanit i el castell de focs artificials que indicaven meitat de cursa, els Mercedes assumien el lideratge amb el 28 de TFT i l’11 de Hofor, però encara seguia tot molt ajustat amb les formacions d’Audi dels equips d’Antigua i Barbuda i els lituans de Juta respectivament.

Després d’una segona meitat de la nit sense massa canvis de posició, arribaria el cop d’efecte a pocs minuts abans de la sortida de sol prevista a tres quarts de vuit del matí, quan Ben Paque, immediat perseguidor del Mercedes 11 de HOFOR ara líder, perdia el control a la sortida de la corba dotze després de doblar a un dels Cupra TCR. Amb el cotxe a la grava i sense possibilitat d’arrencar motor un cop retornat a pista, el Mercedes 28 de TFT acabava sent remolcat a pit lane amb la important pèrdua de posicions que això suposava, donant un canvi important a les posicions de podi i obligant al pilot professional Maro Engel a intentar recuperar el temps perdut en les primeres hores de llum del diumenge.
La recta final de la cursa la marcaria el domini de HOFOR, amb un lideratge cada vegada més sòlid i amb tres Audi com immediats perseguidors bolcats en la seva particular batalla per la segona posició de la cursa. S’imposava com a millor vehicle de la marca de les anelles el 21 de HAAS RT, seguit del Juta 71 que tancava el podi en vèncer en pista al 69 de Continental by Simpson. Per darrere, i com a millors Pro/Am, es viuria una intensa lluita entre el Porsche de Proton Huber i el Mercedes de TFT durant les dues últimes hores, en la qual acabaria imposant-se l’equip de la marca d’Stuttgart per perjudici dels francesos que inclús es veurien vençuts per un altre Audi, el 18 de Sainteloc.

Entre les formacions de casa, destacar l’equip NM Racing. L’estructura catalana començava la cursa amb un clar domini enfront de la classificació dels GT4, però just uns minuts després de la posta de sol i coincident amb el moment en què es posava Manel Lao al volant, el Mercedes-AMG patia una avaria de caixa de canvis que els obligava a reparacions importants i els feia caure moltes voltes per darrere del nou líder de categoria, l’equip Venture. Finalment, acabarien en la tercera posició de la seva categoria.
En GT3 hem comptat amb la participació de l’equip E2P amb una alineació cent per cent espanyola. Però des de l’inici de la cursa s’han topat amb diversos problemes amb el seu Aston Martin Vantage AMR GT3, passant per virolles, sortides de pista i inclús la pèrdua d’una rosca, amb el qual aviat s’havien descartat per si sols de les posicions preferents. En últim lloc, a 992, categoria reservada a només Porsche Cup, Escuderia Faraon finalitzaven sisens mentre que la victòria queia en mans de Mühlner Motorsport.

Enguany la cursa ha comptat amb una bona inscripció de 33 equips, fet que confirma que es tracta d’un esdeveniment ineludible de la resistència europea. L’edició 2026 de les 24 hores de setembre se celebrarà del 18 al 20 de setembre.