El RallyRACC Catalunya Costa Daurada 2025 comptava amb tres classificacions diferents dins del mateix ral·li. Això volia dir que els participants del SCER havien de disputar les dues etapes (171,98 km totals), sobre terra i asfalt, per sumar els punts corresponents. Els inscrits al Campionat de Catalunya (màxim coeficient) només havien de córrer la primera etapa, la de terra (88,68 km), mentre que els del Campionat de Catalunya d’Asfalt afrontaven la segona, la d’asfalt (83,30 km).
El primer equip català classificat a la general va ser el format per Laia Sanz i Luka Larrosa. La parella, a bord del Toyota Yaris GR, va acabar en vuitena posició, just per davant d’Albert Orriols i Jordi Forcada amb l’Skoda Fabia Rally2 Evo. L’actuació de la pilot dakariana va ser molt regular durant tota la prova, demostrant un gran aprenentatge dins de la copa. Va evitar problemes sobre la terra i va resistir estoicament a l’asfalt, on té menys experiència.

Orriols, per la seva banda, va patir per haver de sortir entre els primers el dissabte, fet que el va penalitzar durant tota la jornada. Amb l’arribada de l’asfalt, van aparèixer problemes mecànics que el van retardar just quan començava a remuntar posicions. Tot i aquests entrebancs, Orriols va acabar en tercera posició, assegurant pràcticament el seu sisè títol de Campió de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt —a falta de confirmació per part de la FCA—, després de finalitzar per davant de Marc Comas i amb només una cursa pendent per cloure la temporada.
Les desil·lusions a casa fan més mal
Tot i córrer a casa, la sort va girar l’esquena a molts catalans. Sergi Pérez, en el seu debut amb el Toyota Yaris Rally2, va abandonar gairebé al començament per problemes mecànics. També Abel Torrelles i Xavi Carulla van caure en combat després d’una sortida de pista a La Pobla de Massaluca, arrencant una porta del cotxe. En aquest mateix tram, Jordi San Andrés i Carlos Cabrero també van abandonar per problemes en el seu 208 Rally4.
El dur pas per la Terra Alta va deixar fora Toni Forné, mentre que Sergi Francolí i Xevi Moreno van veure’s afectats per problemes de transmissió. Pol Tarrés i Sergi Brugué van punxar dues vegades, igual que Ral i Muntadas. Gil Membrado també va patir en pròpia carn la duresa de la prova: va bolcar quan s’havia col·locat líder al quart tram, però va signar tres millors temps consecutius dissabte a la tarda, demostrant el seu creixement i velocitat.
Campionat de Catalunya (terra)

Marc Comas i Carla Salvat van ser els més ràpids dins del Campionat de Catalunya de Ral·lis (jornada de terra). La parella va gestionar amb intel·ligència la seva estratègia, sortint des d’una posició més endarrerida que els va permetre aprofitar una pista més neta i sumar punts valuosíssims de cara al títol. Per darrere, Òscar Ral i Dani Muntadas van ser segons, mentre que Albert Orriols i Jordi Forcada van completar el podi, tots dos condicionats per una posició de sortida menys favorable.
Volant RACC: Pere Rovira supera totes les adversitats

Pere Rovira i Marc Qué, al volant d’un Peugeot 208, van dominar el Volant RACC – Trofeu WERACE amb una excel·lent primera jornada sobre terra que van saber convertir en victòria l’endemà sobre l’asfalt tarragoní. El seu principal rival a la Terra Alta va ser la parella Gerard Comellas – Xevi Tort, però es van quedar fora de la lluita al final de la jornada.
Marc Pedrosa i Judit Hernández van acabar segons, i Biel Gavilán amb Diego Corta van tancar el podi. El líder del campionat, el canari Kilian Santana, no va poder pujar al podi per primer cop aquesta temporada. Ara, el títol es decidirà al sempre difícil 2000 Viratges.
Al ritme de les copes: Laia Sanz, Arnau Bartés i Jesús Jiménez brillen
Com ja s’ha esmentat abans, Laia Sanz i Luka Larrosa van demostrar ofici situant-se segones dins la Toyota GR Iberian Cup. Sergi Francolí, tot i els problemes, manté el lideratge de la copa amb 94 punts, quinze més que el seu rival, i afrontarà l’última cursa com a favorit al títol.

A la PAST Rally3 Trophy Iberia, Jesús Jiménez i Nacho Paz van aconseguir el campionat. La parella catalana ha sumat tres victòries en sis ral·lis disputats aquesta temporada. El desenllaç, però, va ser d’infart: en l’últim tram de la jornada de dissabte, el segon pas per Vilalba dels Arcs, Juanma Grigera —el seu gran rival pel títol i fins aleshores líder del campionat— es va veure obligat a abandonar després de trencar la suspensió. Fins aquell moment, tots dos s’havien repartit els escratxos del dia amb l’alemany Nicolas Otto, que finalment s’enduria el triomf. Amb aquest resultat, Jesús Jiménez s’aixeca amb el títol sumant 104 punts, seguit de Grigera amb 89.

A la Copa Hyundai i20 N Rally, Arnau Bartés i Melisa Lorenzo van rubricar una actuació d’alt nivell. El pilot del Hyundai va remuntar dins de la copa i es va endur també el triomf entre els participants del Campionat de Catalunya d’Asfalt. Ara només falta rematar el títol a La Nucía, d’aquí a poques setmanes.
Francisco Puertas va guanyar la Clio Trophy de terra davant de Jordi Nualart, que va quedar a només 7,7 segons del triomf després de quedar-se a les portes d’una gran remuntada.


