Dimecres, 12 novembre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Ferrari torna a regnar al Mundial de Resistència amb un títol mig segle després

Quan el sol queia damunt el desert de Sakhir, Ferrari signava un nou capítol victoriós en la seva història esportiva. El trio format per James Calado, Alessandro Pier Guidi i Antonio Giovinazzi aconseguia el Campionat Mundial de Resistència 2025 després d’una quarta posició que valia or a les 8 Hores de Bahrain. La seva constància i una estratègia impecable van permetre al #51 499P tancar el curs amb el doblet: títol de pilots i de constructors, una fita que la marca del Cavallino Rampante no assolía en prototips des del 1972.

Mentrestant, Toyota va trencar la seva llarga sequera amb la victòria del #7 GR010 Hybrid gràcies a la solidesa de Kamui Kobayashi, Mike Conway i Nyck de Vries. El trio japonès va dominar bona part de la cursa i va controlar els moments clau amb un ritme superior i una gestió excel·lent dels pneumàtics, culminant amb un triomf molt esperat.

La batalla pel títol

Ferrari arribava a Bahrain amb un marge de 13 punts sobre el #83 AF Corse Ferrari de Robert Kubica, Yifei Ye i Phil Hanson, i 21 punts d’avantatge sobre el #6 Porsche Penske Motorsport de Laurens Vanthoor i Kevin Estre. Durant la cursa, l’escuderia italiana va jugar amb la intel·ligència d’un equip que coneixia el que estava en joc: evitar errors i sumar punts suficients per assegurar el títol.

El #50 499P pilotat per Miguel Molina, Nicklas Nielsen i Antonio Fuoco va tancar el podi en tercera posició, just darrere del doblet de Toyota, completant un ple 100% italià amb el 1-2-3 final al campionat de pilots. AF Corse, en canvi, només va poder acabar cinquena, mentre que Porsche, desorientada amb l’estratègia de pneumàtics, es quedava fora dels punts.

Toyota torna a vèncer, però Ferrari és campiona

Tot i que Giovinazzi va arribar a situar-se a menys de tres dècimes de Mike Conway durant la segona hora, Toyota va recuperar el control gràcies a una millor gestió del desgast i als encerts del mur. La cursa, marcada per un parell de sancions per infraccions sota període de Full Course Yellow, va mantenir la intriga fins al final, especialment amb la sortida del cotxe de seguretat a l’última hora.

Aston Martin, penalitzada per un drive-through, va perdre l’oportunitat de lluitar pel podi amb el seu Valkyrie LMH #009 d’Alex Riberas, mentre BMW i Peugeot acumulaven frustracions estratègiques. En contrast, Ferrari va saber aprofitar el caos i la seva disciplina de cursa per consolidar el resultat necessari.

LMGT3: Porsche renova el tron, Lexus sorprèn

En paral·lel, la categoria LMGT3 també va oferir emocions fortes. El triomf final va ser per al Lexus RC F GT3 #87 pilotat per José María López, Clemens Schmid i Razvan Umbrarescu, però els títols van volar cap a Porsche Manthey. Ryan Hardwick, Richard Lietz i Riccardo Pera van executar una remuntada memorable des del 18è lloc fins al quart, sumant els punts que els asseguraven el seu segon campionat consecutiu.

El Ferrari 296 GT3 #21 d’AF Corse es va quedar curt, afectat per una sanció a Simon Mann que el va relegar al cinquè lloc. Malgrat això, la marca italiana pot sentir-se orgullosa d’haver acabat la temporada amb dos títols mundials i una hegemonia clara en la categoria Hypercar.

Amb aquest doblet, Ferrari culmina un trajecte de redempció esportiva i tècnica que la consolida com a referent mundial en resistència. Si el 2023 Le Mans va ser la guspira, el 2025 és la confirmació que Ferrari ha tornat per quedar-s’hi.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments