Abans de la temporada 2019, existia un gran dubte al DTM amb que els nous motors turbo poguessin causar als equips problemes més seriosos amb els pneumàtics – perquè els pneumàtics Hankook només havien canviat de forma limitada, mentre que els cotxes aquest any no només tenen més de 100 CV, sinó que també les revolucions no eren lineals a causa dels turbos.
El DTM s’ha ajustat als pneumàtics malgrat les difícils condicions
La guerra de Hankook també té certa incertesa, admet l’enginyer cap de Hankook Thomas Baltes. «Després dels primers test amb la nova generació de vehicles, vam tenir algunes reserves sobre una o altra pista», diu. «Mai haguéssim pensat que una estratègia de finestreta única seria possible després d’una parada a la primera volta».
Però això és exactament el que el pilot de BMW Marco Wittmann ha demostrat en diverses ocasions aquesta temporada: després d’una parada a Misano i Assen, va conduir des de l’últim lloc fins a la victòria i el podi, respectivament.
El conductor té un paper decisiu
Com és això una possible? «Els equips estan aprenent molt amb tota l’experiència i saben si i tenen sota control el maneig dels pneumàtics«, diu Baltes. «Avui podem dir que no hi havia perill per als pneumàtics en cap pista».
Però això no només demostra la bona feina dels equips, adaptant-se a les noves condicions. «Això també s’aplica als pilots , als quals no hem d’oblidar», diu Baltes. «Perquè depenent de com el pilot tracti el pneumàtic durant l’escalfament en particular, també afecta la vida futura del pneumàtic. I no vam veure cap foto com les que vam veure als test durant la temporada».