El VW ID.3 arribarà al setembre, coneix els detalls

VW va revelar tots els «secrets» de la nova ID.3, el dia que es van obrir les comandes finals a tot Europa. I hi ha algunes sorpreses …

El procés de llançament d’ID.3 es pot incloure en els futurs manuals de màrqueting, com a exemple de gestió de les expectatives dels clients potencials, durant més d’un any.

El moment clau va ser la presentació de la versió final al saló de Frankfurt del 2019, però abans VW ja havia mostrat unitats camuflades ID.3 i va donar informació inicial.

De fet, el 2016 es va començar a treballar a la nova plataforma totalment elèctrica MEB.

És una base que servirà per a ID.3 i una família completa d’altres models elèctrics de les marques del grup (VW, Audi, Skoda i Seat) a més d’alguns models Ford, amb els quals VW va signar un acord de compartir MEB

The new Volkswagen ID.3

Oberts a les comandes

No obstant això, durant diversos mesos VW va estar alimentant la curiositat dels interessats amb molta informació sobre el concepte, la construcció i l’enquadrament del seu nou model elèctric.

El 17 de juny s’han obert oficialment les comandes definitives per a la versió de llançament, l’1, que es produirà en 30.000 unitats.

VW va aprofitar més aquesta fita en el procés de llançament de la ID.3 per difondre més informació, inclosos alguns «secrets» sobre el model.

Autonomia de fins a 550 km

VW ha confirmat que tindrà tres versions, Pure, Pro i Pro S, amb bateries disponibles de diferents capacitats: 45 kWh (rang d’entre 230 i 330 km); 58 kWh (rang entre 300 i 420 km) i 77 kWh (rang entre 390 i 550 km).

Totes les bateries tenen garantit durant 8 anys o 160.000 km amb un 70% de capacitat i es posicionen sota terra.

El motor elèctric es troba al darrere i mou les rodes posteriors, cosa que permet un radi de gir molt curt de només 10,2 metres, inferior als 10,8 metres Up!

DB2019AU01067_medium

Potències de 126 a 204 CV

La potència varia segons la bateria, sent que els 45 kWh estan disponibles amb 126 CV o 150 CV; els 58 kWh estan disponibles amb 145 CV o 204 CV i els 77 kWh només estan disponibles amb 204 CV.

L’estructura ID.3 dóna prioritat a l’ús de l’espai interior, de manera que la marca afirma que té les dimensions exteriors d’un Golf (4260 mm) i l’habitabilitat d’un Passat.

Per tal de disminuir la mida de la consola central i maximitzar l’espai, el control de transmissió es va col·locar a la part dreta del quadre d’instruments, que és digital i té 5,3 ”i la seva informació es controla mitjançant botons del volant.

El monitor tàctil central de 10 ”té una línia de tecles tàctils al peu de pàgina, per facilitar la seva manipulació i també botons“ lliscants ”que es controlen amb la diapositiva del dit, similar als llançats al Golf 8.

Comandament de veu “natural”

Però la notícia més important al respecte és el comandament de veu que VW anomena “natural”. No és necessari donar un ordre amb una frase rígida, el sistema «entén» frases més casuals.

Per exemple, si el conductor diu «vull veure les estrelles», s’obri la cortina panoràmica del terrat. Un altre exemple, si el conductor diu «estic calent», l’aire condicionat es configura a una temperatura més baixa.

The new Volkswagen ID.3

Rètols de llums

Un dels «secrets» de la ID.3 és «Light Light». És una tira LED col·locada a l’interior del parabrisa. La seva funció és informar el conductor en diverses situacions.

VW va donar alguns exemples que mostren com la interacció entre el conductor i el cotxe pot adoptar una nova dimensió més intuïtiva.

La llum d’aquest fris saluda el conductor amb una seqüència animada, quan el motor s’encén i s’atura, realitzant les funcions dels senyals “Ready” habituals a les elèctriques.

Segons la navegació, mostra una altra seqüència que indica canvis de direcció a l’esquerra o a la dreta. També us avisa si cal frenar d’emergència, així com quan el telèfon sona.

Una altra animació, per demostrar que la bateria s’està carregant i quin percentatge ja està carregat.

The new Volkswagen ID.3

Tres versions

Pel que fa a l’equipament, no hi ha res com visitar el lloc web de VW per conèixer-ho tot en detall, en un rang que consta de tres versions, per a l’edició de llançament: 1st, 1st Plus i 1st Max.

La 1a versió Plus inclou uns fars LED Matrix que s’il·luminen en la direcció que el conductor s’aproxima quan està estacionat. També té llum ambiental amb 30 colors disponibles.

La 1a versió Max té un sostre panoràmic, assistent de viatge i Head Up Display amb realitat augmentada. Però aquesta darrera funció no estarà disponible al setembre, sinó que serà objecte d’una «actualització» que es farà als concessionaris durant el primer trimestre del 2021.

Està previst que ID.3 pugui rebre actualitzacions via wi-fi, anomenades «aeri», però encara no per aquest primer cas.

The new Volkswagen ID.3

Molta personalització

Les possibilitats de personalització són un dels atributs d’ID.3, amb quatre colors exteriors, dos tipus de fars LED (bàsic i Matrix), tres colors per al fris que separa el sostre dels plafons laterals així com els marcs de les obertures del para-xocs: negre, alumini i coure.

A l’interior n’hi ha encara més, amb cinc colors disponibles per al tauler de comandament, cinc tipus de volants, en blanc i negre i seients folrats de tela o imitació de cuir.

VW assegura que utilitza pell imitació per evitar utilitzar materials derivats d’animals, com el cuir, que només s’utilitza al volant. Però això també canviarà.

Tornant a l’exterior, hi ha diversos tipus de rodes, amb 18, 19 i 20 polzades.

La primera serà la primera

La primera edició del llançament està equipada amb una bateria de 58 kWh i un motor de 204 CV (300 a 420 km d’autonomia) i es pot carregar a 100 kW DC o 11kW AC. Té diversos logotips “1r” dins i fora.

VW ha anunciat que oferirà el primer any d’electricitat, per les despeses a casa o als telèfons públics de pagament, a aquells que comprin el primer.

El primer preu normal de Portugal serà de 38.000 euros, una mica més barat que a Alemanya. Les primeres unitats es lliuraran al setembre i un mes després, les versions normals d’ID.3 haurien d’iniciar el lliurament.

Com es recarregarà

Segons estimacions de VW, el 50% dels propietaris d’ID.3 carregaran la bateria a casa, el 20% al lloc de treball, el 25% als telèfons públics de pagament i només el 5% als carregadors d’autopistes. La xarxa de carregadors continua creixent, especialment el consorci Ionity, del qual VW forma part.

La bateria refrigerada per líquid ID.3 es pot recarregar a 50 kW (100 kW com a opció a la bateria de 58 kWh), però la versió més gran de 77 kWh pot carregar fins a 125 kWh. Per cert, aquesta versió té una altra sorpresa, en forma d’opció.

Qualsevol que vulgui gastar diners, pot adquirir una opció de programació que disminueixi l’acceleració de 0 a 100 km / h en dos segons fins a un valor d’entre 7 i 8 segons. VW diu que la posada en marxa es pot fer tan sovint com amb altres models.

A causa del pes superior de la bateria de 77 kWh, en aquesta versió la baixa capacitat de cinc a quatre passatgers, per controlar el pes màxim.

Una altra opció interessant és la bomba de calor per escalfar la cabina. Especialment per als països freds, permet mantenir la càrrega de la bateria durant més temps, no malgastant energia que ja no es pugui utilitzar per a l’autonomia.

The new Volkswagen ID.3

I una identificació GTI.3?

S’ha parlat molt d’una versió esportiva d’ID.3, una espècie de GTI. VW no confirma ni nega, només diu que el model evolucionarà i que aquesta versió és possible. Una cosa és certa, no utilitzeu l’acrònim històric GTI.

Un cotxe per a tothom

En paraules de VW, ID.3 és «un cotxe per a milions, no un cotxe per a milionaris» en una clara al·lusió a Tesla. Curiosament, VW encara ha anunciat plans per portar la família de la identificació als Estats Units.

Les ambicions de dominar el mercat d’aquest tipus de cotxes no estan disfressades: a finals d’any, VW espera vendre 67.000 unitats.

Després, al març, es presenta l’ID.4, un tot terreny, seguit d’altres models, com una furgoneta de la mida de la variant Passat.

Les expectatives de VW són enormes, i ni tan sols s’ha notat una baixada d’entusiasme dels compradors en aquesta fase de confinament: “la gent sembla que continuï el descens de la contaminació registrat durant els últims mesos. I tenim el cotxe perfecte per això. «

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments