BMW fa un pas més a l’hora d’oferir models elèctrics amb la presentació del seu nou SUV 100% elèctric, l’iX3, que s’integrarà en la família SUV mitjà, sent aquest el resultat dels darrers anys de desenvolupament amb els models de la gamma.
La marca bavaresa també va apostar per la lògica de la “llibertat d’elecció”, ja que l’iX3 complementa la gamma X3, sense eliminar cap de les variants actuals, ja sigui gasolina, dièsel o endollable.
Com el primer cotxe de la marca produït a Shenyang, Xina, l’iX3 és considerat com un model d’aptituds dinàmiques sense comprometre l’habitabilitat o la competència potencial fora de carretera, fent ús de la cinquena generació de la tecnologia BMW eDrive, que genera un gran nombre de millores en la densitat energètica del complex, autonomia i reducció de les dimensions i el pes del complex.
En total, la densitat de potència del sistema elèctric ha augmentat un 30% respecte als vehicles elèctrics actuals del Grup BMW, mentre que la densitat d’energia de la bateria ha augmentat un 20%. Les novetats del motor elèctric, l’electrònica de control, la tecnologia de càrrega i la bateria (desenvolupades internament) també s’utilitzaran en els futurs BMW iNEXT i i4 el 2021.
La potència màxima del motor elèctric síncron és de 210 kW / 286 CV amb un parell màxim de 400 Nm, valors que permeten una acceleració de zero a 100 km / h en 6,8 segons i una velocitat màxima limitada de 180 km / h. L’energia s’entrega a les rodes posteriors.
L’iX3 té una bateria de 80 kWh (74 kWh que es pot utilitzar) per a un rang de fins a 460 quilòmetres en el cicle WLTP (o 520 en el cicle NEDC anterior). La marca assegura que en el procés de producció de les seves bateries utilitza processos sostenibles per a l’extracció de liti i cobalt per a les seves cèl·lules de bateria. La seva arquitectura també va permetre compactar els components, amb el motor elèctric, l’electrònica i la transmissió disposats per primera vegada en una unitat central.
Pel que fa al consum d’energia, l’iX3 té una WLTP mitjana de 18,5-19,5 kWh / 100 km. La marca també assenyala diversos tipus de regeneració del sistema elèctric, inclòs un que permet conduir amb un sol pedal, a causa de l’elevada desacceleració en la posició “B”. En canvi, la posició de la palanca del canvi a «D» (des de la unitat) permet una major acció de la banda.
Tècnicament, l’iX3 té característiques com la suspensió adaptativa de sèries i so específic «BMW IconicSounds Electric» amb sons de connexió i desactivació produïts en col·laboració amb el compositor de banda sonora Hans Zimmer.
Quan es carrega, la «targeta de càrrega BMW» permet accedir a més de 450.000 punts públics de recàrrega a tot el món, sent un producte ofert per la marca mitjançant la creació d’un compte. La marca també ofereix, com a novetat, un nou carregador flexible (Flexible Fast Charger) que permet disposar de diverses preses i caixes de paret com a opció. L’iX3 pot carregar fins a 150 kW en les preses de corrent ràpid de DC, cosa que permet restablir de zero a 80% en 34 minuts. Una càrrega de 10 minuts permet augmentar 100 quilòmetres. En un dipòsit trifàsic d’11 kW de CA, la càrrega completa s’obté en poc menys de vuit hores.
També hi ha diversos serveis digitals que tenen en compte, com ara rutes de navegació millorades o recomanacions sobre llocs per deixar de carregar.
En disseny, formant part de la gamma SUV de la marca, el nou iX3 presenta alguns detalls específics, com ara les rodes