El futur del DTM ha estat un tema molt important el 2020. Audi va revelar que deixaria la sèrie a finals d’any i BMW encara no ha comentat oficialment si continuarà.
El campionat té la intenció d’abandonar la Classe 1 per seguir un altre camí, que ha de ser el del GT3 Plus. En aquesta nova era del DTM, els equips de fàbrica també seran substituïts per equips privats, responsables d’augmentar el seu pressupost amb patrocinis i altres mitjans, però encara es permet el suport dels fabricants.
Així, sembla que el DTM ha rebut el suport de BMW i Audi, que deixen ITR i Gerhard Berger a càrrec dels afers econòmics del campionat alemany de turisme.
“Durant els darrers mesos hem estat discutint diverses opcions estratègiques per al futur de DTM. Tots dos fabricants [Audi i BMW] em permeten assumir tota la responsabilitat del futur d’una sèrie que, de moment, funcionarà principalment amb cotxes GT. És una gran notícia per a Audi i BMW donar suport en aquest nou escenari «, va dir Berger a autosport.com.
“En el futur, pretenem que hi competeixin equips professionals privats. Per a mi, era important que tots dos fabricants estiguessin compromesos amb aquest concepte. Ara, espero treballar en una estratègia de futur, juntament amb els nostres socis «, va concloure Berger.
Malgrat això, el DTM no va revelar si Audi o BMW continuen a la sèrie, tot i que Audi ja havia mostrat interès a mantenir-se si el campionat seguia el camí de la GT3.
A BMW, el proper GT3 es basarà en el M4, però encara està en desenvolupament i no s’espera que arribi a temps per a l’inici d’aquest campionat. De moment, els equips de clients de BMW utilitzen el M6 GT3, però segons la marca no tindrà actualitzacions per al GT3 Plus.