RAIDS: Audi al Dakar 2022 amb un cotxe híbrid

Audi s’enfronta a un dels majors reptes en el motoresport: La marca dels quatre anells competirà en el Ral·li Dakar per primera vegada el 2022 amb un prototip innovador. El concepte alternatiu combina un tren elèctric amb una bateria d’alta tensió i un convertidor d’energia molt eficient.

«Un compromís polifacètic amb el motoresport és i continuarà sent una part integral de l’estratègia d’Audi», diu Markus Duesmann, president del Consell d’Administració i membre del Consell d’Administració per al Desenvolupament Tècnic i Línies de Productes a AUDI AG. «Volem continuar demostrant l’eslògan de la marca ‘Vorsprung durch Technik’ en l’esport internacional d’alt nivell en el futur i desenvolupar tecnologies innovadores per als nostres cotxes de carretera. La prova més dura del món és l’escenari perfecte per a això».

Després de molts èxits internacionals en una àmplia gamma de categories, Audi torna als ral·lis, cosa que va marcar el començament de la història reeixida de la marca en el motoresport. A partir de 1981, l’Audi quattro va revolucionar el mercat. Avui dia, la tracció total és una norma, no sols per als cotxes de ral·lis. També garanteix la màxima seguretat en els models de producció esportiva Audi, i ara també elèctricament en els models d’e-tron.

Amb l’ús d’un concepte alternatiu al Ral·li Dakar, Audi s’enfronta ara a les condicions més extremes. El vehicle portarà un potent tren elèctric. L’energia necessària per a això prové d’una bateria d’alta tensió, que es pot carregar quan sigui necessari mentre es condueix a través d’un convertidor d’energia en forma d’un motor TFSI molt eficient. L’objectiu és millorar permanentment el rendiment del motor elèctric i la bateria en els pròxims anys. L’experiència adquirida en aquest procés hauria d’incorporar-se al futur desenvolupament de futurs models de producció electrificada.

Audi és el primer fabricant d’automòbils que s’ha compromès a desenvolupar un concepte de motorització alternativa viable per al Ral·li Dakar, convertint-lo en un pioner en l’automobilisme una vegada més. El 2012, Audi va aconseguir la primera victòria d’un cotxe de curses híbrid a les 24 hores de Le Mans. L’Audi R18 e-tron quattro va romandre invicte en la carrera de resistència més important del món tres vegades seguides.

El Ral·li Dakar substituirà la participació d’Audi en la Fórmula E, que ja no es mantindrà en forma d’equip de fàbrica Audi després de la temporada 2021. L’ús de la motorització elèctrica Audi recentment desenvolupada per equips de clients continuarà sent possible més enllà de l’any vinent.

Les curses de clients continuen sent el segon pilar important del futur programa AUDI AG. Les curses de clients Audi Sport continuaran oferint als seus clients una cartera de models exhaustiva, així com un servei intensiu per a les curses mundials. A més, el programa inclou competir amb l’Audi R8 LMS en curses de resistència com la Nürburgring 24 hores i en sèries internacionals com la Intercontinental GT Challenge.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments