Per primera vegada des de Rahel Frey i Susie Wolff en la temporada 2012, una dona pilot tornarà a disputar el DTM: Sophia Flörsch, de 20 anys, disputarà la seva primera temporada amb l’equip ABT Sportsline. L’entrada d’un tercer Audi R8 LMS per part de l’equip de Kempten, a la regió d’Allgäu, és el resultat de la cooperació amb el proveïdor d’automoció i industrial Schaeffler, que també és el soci tecnològic i d’innovació del DTM.
Ja a principis de març, Ellen Lohr, fins ara l’única dona que ha guanyat una cursa de DTM, va dir en una entrevista amb DTM.com amb motiu del Dia Internacional de la Dona:
Aquesta afirmació es fa realitat aquí a dues setmanes amb l’anunci de la participació de Sophia Flörsch al DTM en l’equip ABT Sportsline. Allà, la pilot de Munic farà equip dels ja confirmats Mike Rockenfeller i Kelvin van der Linde.
Per Flörsch, l’escenari del DTM és un territori familiar, ja que el 2018 va córrer en el llavors Campionat Europeu de Fórmula 3 de la FIA, que va celebrar la majoria de les seves carreres com a part del programa de suport del DTM. En els últims anys, Flörsch ha corregut principalment en cotxes de fórmula, tot i que també està familiaritzada amb la competició de cotxes GT, ja que va competir a la Copa Ginetta al Regne Unit a el principi de la seva carrera.
Al novembre de l’any passat, Flörsch va conduir el «DTM Electric Demo Car», desenvolupat conjuntament per Schaeffler i l’organització paraigua del DTM, ITR, al final de la temporada d’el DTM al Hockenheimring Baden-Württemberg. Precisament aquí és on també experimentarà la seva primera participació amb l’Audi R8 LMS en l’equip ABT Sportsline durant els tests oficials a principis d’abril.
L’ús de pilots femenins al DTM no és nou per ABT Sportsline: el 2009, la pilot britànica Katherine Legge va competir per a l’equip amb seu a Allgäu, i el 2012, la pilot suïssa Rahel Frey va conduir per a l’equip. Ara, però, ABT Sportsline va un pas més enllà: per primera vegada, l’equip també posa a disposició de la seva pilot una enginyera de carrera, Laura Müller, i una directora d’equip, Maike Frik.
Matthias Zink, membre de la Junta Directiva de Tecnologies d’Automoció de Schaeffler, explica: