El WEC no té previst fer canvis en els nivells de rendiment de LMP2 o Hypercar abans de les 6 hores de Spa d’aquest cap de setmana, segons l’organitzador ACO.
Després dels resultats del Pròleg, en què vam veure que els temps de la LMH eren similars als de la LMP2, es van rumorejar que els cotxes de la classe LMP2 podrien patir una reducció del rendiment de manera que la distinció entre classes fos més clara.
Cap del WEC, Thierry Bouvet va confirmar a SPORTSCAR365 que no es faran canvis en cap de les classes:
«Per donar una mica de perspectiva i tenir una visió més àmplia, vam fer moltes simulacions i anàlisis de vehicles abans d’aquest esdeveniment. Amb el nou procés d’aprovació d’Hypercar, posem el cotxe en túnels de vent. Ara tenim indicadors de parell que mesuren la potència del motor. Objectivament, el pes és un altre paràmetre important per al rendiment. Finalment, tenim dues opcions de pneumàtics per als Hypercar ”.
“La feina feta, part d’ella s’ha fet juntament amb els fabricants. Sabem que vam haver de reposicionar LMP2 per permetre la «estratificació». Això és el que vam fer. Hi ha hagut alguns canvis i alguns d’ells recentment. Això és purament per a l’estratificació. Per respondre més sobre el fet (la pregunta era si hi haurà més canvis), la resposta, clarament, no en aquest moment ”.
«La idea és tenir estabilitat per a LMP2, a partir d’ara. Vam haver de fer un canvi, però és clar que la idea és seguir en aquesta línea i deixar de canviar les coses».
Hi ha ganes de recopilar dades del cap de setmana, amb entrenament, qualificació i cursa, de manera que es pugui fer un possible canvi amb la major quantitat de dades possible, però això només s’ha de fer per a la següent cursa