La llista d’inscrits provisionals per a la tercera prova del Campionat Mundial de Resistència FIA 2021, les 6 hores de Monza celebrada del 16 al 18 de juliol, comptarà amb una graella de 38 cotxes en quatre classes.
Construït el 1922, el Circuit de Monza, conegut com el temple de la velocitat, va allotjar el pròleg del FIA WEC a l’abril de 2017, però aquest any és la primera vegada que el recinte acull la cursa de la principal del WEC.
Alguns dels equips i pilots estan familiaritzats amb el circuit, ja que han competit aquí a les 4 Hores de Monza, que ha estat una ronda de les European Le Mans Series des de 2016.
Un total de cinc cotxes lluitaran en la categoria reina de hipercotxes, incloent dos unitats de Glickenhaus Racing. L’equip nord-americà debutarà a Portimão la setmana que ve amb un dels seus Glickenhaus 007 LMH.
Glickenhaus encara no ha confirmat els sis pilots que correran amb l’equip a Monza, però no es pot negar que s’enfrontaran a la dura competència dels actuals campions del món Toyota Gazoo Racing (nº 7 i nº 8 Toyota GR010 HYBRID), a més de l’Alpine A480 d’Alpine Elf Matmut.
La categoria LMP2 compta amb 12 participants. El #82 de Risi Competizione, amb Felipe Nasr (Brasil), Ryan Cullen (Regne Unit) i Oliver Jarvis (Regne Unit) al volant de l’Oreca 07 Gibson, s’unirà a la lluita com a preparació per a Le Mans. L’equip nord-americà Risi Competizione ha competit a Le Mans amb 17 participacions al llarg dels anys 1998-2020 i ha aconseguit tres victòries i set podis.
LMGTE Pro serà testimoni d’una altra batalla entre Porsche i Ferrari, ja que tots dos fabricants tenen dues inscripcions cadascun. Tant AF Corse Ferrari com l’equip Porsche GT obtindran valuoses dades de cara a les 24 hores de Le Mans, que tindran lloc en la data reprogramada del mes següent (21-22 d’agost).
Per la seva banda, la LMGTE Am compta amb un sòlid grup de 17 cotxes que sortiran a la pista. Entre els participants de la temporada completa hi haurà el Ferrari 488 GTE Evo nº 57 de Kessel Racing amb el seu trio de pilots Takeshi Kimura (Japó), Mikkel Jensen (Dinamarca) i David Fumanelli (Itàlia). L’equip també disputarà la cursa de la setmana que ve a Portimão.
El #71 d’Inception Racing també competirà a Monza, amb Brendan Iribe (EUA), Ollie Millroy (Regne Unit) i Ben Barnicoat (Regne Unit), el trio compartirà el volant del Ferrari 488 GTE Evo. Un altre participant de Ferrari serà el nº 388 de Rinaldi Racing, que serà conduït per Pierre Ehret (Alemanya), Christian Hook (Alemanya) i Jeroen Bleekemolen (Països Baixos). Finalment, també competirà a Monza el #61 d’AF Corse, el Ferrari 488 GTE Evo pilotat per Christophe Ulrich (Suïssa), Simon Mann (EUA) i un altre pilot que encara no ha estat nomenat.
Hi haurà un total d’11 Ferrari competint a casa: dos a GTE Pro i nou en LMGTE Am.
La naturalesa d’alta velocitat del circuit, amb seccions estretes i tècniques separades per les llargues rectes, oferirà una visió fascinant dels nous Hypercars per 2021, ja que negociar el trànsit més lent dels GT en els estrets trams de pista serà un veritable desafiament per als pilots de la categoria reina.