ERC 2021: Nil Solans, caixa o faixa

Sembla molt agosarat però les oportunitats s’han d’aprofitar. En Nil Solans té davant seu un repte majúscul, un campionat nou per a ell però que hi arriba preparat per aconseguir l’èxit absolut.

El Campionat d’Europa 2021 es presenta en un format nou dissenyat per la FIA. No és que canviï l’estructura o la normativa, no, la Federació Internacional vol que l’europeu sigui un trampolí per fer el salt al Campionat del Món de Ral·lis WRC per als pilots joves, i no tan joves.

Aquesta nova visió s’emmarca dins de la nova piràmide de FIA per ficar ordre tant als cotxes i les seves normatives, com als propis campionats. Es vol traçar un camí lògic per a que qualsevol pilot pugui ascendir des del nivell més baix fins a la categoria reina, el WRC.

En aquest camí en Nil ja té molta experiència, és campió del món júnior l’any 2017 amb un Ford Fiesta R2, i ha continuat bregant i lluitant amb cotxes R5 en altres campionats amb aparicions espontànies en algunes proves del WRC demostrant que està al ritme dels millors.

© Nacho Mateo

Un projecte amb socis de garanties

Ara toca fer un pas més, demostrar aquesta velocitat en un campionat on la majoria de proves li venen de nou i on els rivals tenen molta experiència i velocitat. Però per assolir aquest repte compta amb un equip experimentat i amb molta solvència.

Marc Martí farà tàndem amb en Nil dins del cotxe, el guiarà a la seva dreta amb una solvència més que acreditada i garantida. La parella ja fa anys que es coneixen, d’aquesta manera les complicitats tan necessàries en aquest esport estan assegurades.

L’equip que recolzarà i ficarà a punt el cotxe d’en Nil i en Marc no és cap altre que Calm Competició. En Josep, patró de l’equip, ha estat present durant l’acte i ha expressat la seva confiança en el projecte. L’Skoda Fabia EVO 2 és un altra garantia d’èxit, el cotxe txec és el més popular entre els Rally2 per dos motius, la seva fiabilitat i les seves prestacions.

Per aquesta contesa el RACC, la Federació Catalana i Espanyola d’automobilisme, Michelin, soci proveïdor dels pneumàtics que ha jugat un paper clau perquè aquest projecte tiri endavant, i altres patrocinadors presents a l’acte, seran al costat de la parella catalana per lluitar pel títol continental.

Un any de caixa o faixa, és una oportunitat que arriba en un moment de maduresa per en Nil i que ha de saber aprofitar. No perdre el cap en les primeres curses i arribar a finals d’any a Canàries amb opcions d’emportar-se el títol. No serà fàcil, ja em parlat que els rivals són de gran nivell, però el talent hi és per superar-los amb èxit.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments