Peugeot ha presentat avui el 9X8, l’Hipercotxe que hauria d’utilitzar el 2022 al WEC, tan bon punt el cotxe estigui llest per a la competició. Una proposta atrevida i radical, amb línies agressives i sobretot, sense ala posterior.
El 9X8 és una bufada d’aire fresc al motoresport i l’impacte que tindrà en els propers dies serà sens dubte un èxit per a les intencions de la marca francesa. La nova màquina de Peugeot té un aspecte atrevit, amb un concepte revolucionari que avui és únic. Segons els responsables de la companyia, el cotxe que es va presentar avui experimentarà canvis mínims fins al final del seu cicle de desenvolupament, cosa que significa que podríem veure aquest cotxe competint per la victòria a Le Mans.
El 9X8 encarna l’autèntic esperit dels Hipercotxes, amb una aparença que farà parlar a la gent. Tècnicament, Peugeot té un gran repte per davant. Peugeot volia donar al seu cotxe línies atrevides, en línia amb la seva gamma de vehicles de carretera, però la nova normativa tècnica permetia un enfocament diferent. Amb els nous cotxes que han de respectar els valors fixos de suport aerodinàmic i coeficient d’arrossegament, Peugeot va aconseguir assolir aquests valors sense necessitat d’una ala posterior i, per tant, va abandonar-la. Per aconseguir l’equilibri desitjat entre l’eix davanter i el darrere, es poden ajustar algunes parts del cos, fent el mateix treball que l’ala posterior. És un concepte que encara s’està desenvolupant i que s’ajustarà.
“La nova normativa Le Mans Hypercar està dissenyada per unificar la importància dels sistemes convencionals d’augment del rendiment. Dissenyar el 9X8 ha estat una experiència apassionant, ja que hem tingut la llibertat d’inventar, innovar i explorar formes per optimitzar el rendiment del cotxe i, sobretot, la seva aerodinàmica. La normativa estableix que només es permet un dispositiu aerodinàmic ajustable, sense especificar si ha de ser a l’ala posterior. El nostre treball de càlcul i simulació va revelar que realment era possible un alt rendiment sense un aleró al darrera ”
Jansonnie.
El projecte es va desenvolupar en línia amb els models de carretera, amb la mateixa filosofia bàsica i la competició serà un laboratori per provar solucions que els clients puguin tenir als seus cotxes:
«La implicació de Peugeot en les curses de resistència té més que l’aspecte esportiu. Les curses de resistència són una forma de motoresport que ens proporciona un laboratori extrem, cosa que explica per què la nostra associació amb Le Mans és tan forta. Potser més significatius que els resultats obtinguts als circuits són les oportunitats que ens ofereix per demostrar la nostra tecnologia i el fruit del nostre treball de recerca en una cursa amb condicions extremes durant 24 hores. Le Mans ens ofereix un entorn competitiu per validar els sistemes i les tecnologies híbrides que estem desenvolupant actualment per reduir el consum de combustible i, per tant, les emissions de CO2 dels nostres vehicles de carretera. Peugeot Sport s’enorgulleixen de veure transferida la seva investigació als nostres models de producció. Per als nostres clients, Le Mans és un laboratori que acredita la qualitat dels nostres cotxes ”.
Linda Jackson
Es preveu que el cotxe arribi a la pista a finals d’any, sent el mes de desembre el mes escollit per a la primera prova del cotxe. Els responsables no han confirmat la seva presència a l’edició de Le Mans del 2022, ja que volen assegurar-se que el cotxe sigui competitiu i fiable quan s’homologi, deixant de banda els riscos d’una entrada precipitada a la competició. Veurem el 9X8 competir quan estigui a punt. El projecte de Peugeot està previst fins al 2025 i l’objectiu és simple, guanyar Le Mans i el campionat del món. La presència a l’IMSA dependrà del llum verd del costat nord-americà, però el cotxe està fet per respectar els números LMDh, tot i que la prioritat per ara és el WEC.
Amb aquest cotxe, la filosofia presentada per l’ACO comença a tenir un cert sentit. Amb valors de rendiment establerts i amb una finestra més àmplia per assolir aquests objectius, podem veure diferents propostes i conceptes per a aquells que estan menys atents als detalls. Peugeot ha demostrat al món actual que els hipercotxes poden ser emocionants i que ni tan sols hem escoltat el funcionament del motor. Si la nova era de la resistència prometia, a partir d’avui, començaria a prometre encara més.
Kevin Magnussen, Loic Duval, Gustavo Menezes, Mikkel Jensen, Jean-Eric Vergne i Paul di Resta són els sis pilots, mentre que James Rossiter serà el pilot de reserva i desenvolupament. Tindrem dos Peugeot 9X8 que competiran al WEC el 2022.