Marczyk va acabar tercer a la general de l’ERC de l’any passat, però des de llavors ha centrat els seus esforços en el WRC2. Tot i això, l’oportunitat de demostrar la seva vàlua davant els aficionats locals va temptar el polonès, que no va dubtar a presentar-se com a convidat al seu país amb la seva habitual Škoda Fabia Rally2 Evo.
Tal com es preveia, Marczyk es va posar immediatament al capdavant i es va veure immers en un gran duel amb Nil Solans, el guanyador de dos ral·lis ja aquesta temporada. Solans va tenir sort de començar la prova, ja que va aconseguir un acord a última hora per conduir un Hyundai i20 N Rally2 amb només dies d’antelació.
La batalla entre tots dos va viure un intercanvi de cops en les especials superràpides de dissabte, amb Solans al capdavant abans que durant la setene cronometrada la direcció del seu nou Hyundai i20 Rally2 es va trencar després d’una forta compressió i el pilot català es va convertir en un passatger mentre el cotxe lliscava cap a una rasa i quedava fora del ral·li.
La sortida de Solans va deixar Marczyk còmodament al capdavant i va arribar a l’última especial de diumenge amb un avantatge de 20,4 segons. La seva tasca, gestionar la diferència, semblava senzilla, però aviat es va demostrar el contrari.
Les dures condicions de la segona passada van ser un repte per a tots i el líder va tenir problemes quan el seu Fabia va engolir terra cosa que va provocar que la temperatura de l’aigua es disparés mentre portava el cotxe a la meta en mode enllaç.
«Avui ha estat difícil. La sortida ha estat bé, però Tom s’ha acostat a nosaltres. Em vaig sentir bé a l’especial de Mikolajki MAX i vaig decidir tirar, però un quilòmetre abans de la línia de meta se’ns va ficar una mica de terra al radiador, vam tenir sort, un quilòmetre més i probablement no hauríem tingut motor perquè la temperatura va arribar als 140 graus.
Kristensson estava encantat d’acabar com a segon al seu Hyundai i20 R5 de KOWAX Racing. El suec va començar diumenge sota la pressió dels perseguidors, però es va anotar dos escratx durant la darrera etapa per deixar-los endarrere. Ken Torn va completar el podi a 8,1 segons del segon lloc i amb 16,6 segons d’avantatge sobre Efrén Llarena.
Llarena, que conduïa un altre Škoda per a l’equip MRF Tyres, era un dels aspirants al podi fins que dues bugies defectuoses van dificultar el seu progrés diumenge al matí. No obstant, el fet que Solans no puntués li va permetre ampliar el seu avantatge al campionat a 24 punts quan faltaven quatre proves.
La resta de posicions era íntegrament cotxes Škoda, amb Simone Tempestini completant els cinc primers llocs. L’heroi local Grzegorz Gzryb es trobava a més d’un minut de distància i va lluitar amb el seu compatriota Adrian Chwietczuk fins a la Power Stage, quan Chwietczuk va punxar i va caure al lloc 12. Filip Mareš, que participava al seu primer ral·li de terra en tres anys, es va col·locar setè i es va quedar a només 2,3 segons.
Alberto Battistolli, Javier Pardo i Norbert Herczig van completar la classificació. Pardo tenia una penalització de 50 segons per una fallada al motor que el va endarrerir a la SS7, mentre que Herczig va ser penalitzat amb un minut per una entrada abans d’hora.
Robert Virves va realitzar una de les actuacions més destacades del cap de setmana per acabar a la 13a posició de la general i guanyar l’ERC3 amb més de cinc minuts d’avantatge sobre el seu company Kaspar Kasari, pilot del Ford Fiesta Rally3. Mārtiņš Sesks va aconseguir una altra dominant victòria a l’ERC Open i va encapçalar la taula de temps amb la seva Fabia Rally2 Kit equipat amb MRF.
ERC4, Pellier repetiex
El pilot de l’Opel Corsa Rally4, Pellier, estava en plena forma mentre buscava ampliar el seu avantatge al campionat ERC Junior després de la victòria a Canàries el mes passat.
Va arribar a l’última etapa de diumenge amb un lleuger avantatge de 2,0 segons sobre Toni Herranen, de 18 anys, i va ampliar aquest marge a la primera prova del Mikołajki MAX, però va ser superat a la següent quan el seu rival va prémer l’accelerador.
Herranen, al volant d’un Ford Fiesta Rally4, es va sentir còmode en els trams polonesos i va mantenir el lideratge fins a la penúltima prova, quan es va quedar per darrere de Pellier per només quatre dècimes de segon.
El finlandès, que s’esforçava per superar el desavantatge, va cometre un error poc habitual i es va sortir en una breu excursió que va causar lleugers danys a la part del darrere del seu cotxe i, finalment, va garantir la victòria de Pellier per 10,1 segons.
Oscar Palomo i Xevi Moreno van completar el podi amb un Peugeot 208 Rally4. El madrileny es va quedar a 1 minut i 16,4 segons dels primers classificats, però es va col·locar al capdavant del campionat ERC4 després que els seus companys de Clio Andrea Mabellini i Anthony Fotia tinguessin problemes mecànics a la primera jornada.
La temporada de l’ERC se submergeix a la segona meitat amb una visita a Letònia per a la cinquena prova el mes que ve. El Ral·li Liepāja, que se celebrarà els dies 2 i 3 de juliol, oferirà més acció.