Letònia va ser un territori hostil per als pilots de casa nostra el passat cap de setmana per la disputa del ral·li de l’Europeu. Nil Solans i Marc Martí es deixaven gran part de les opcions al títol continental per culpa de dues punxades, mentre que Pep Bassas i Axel Coronado patien de valent per acabar entre els deu primers.
La història per part de Solans i Martí va començar prou bé, en un inici estaven en temps dels de davant en un ritme força ràpid que li va permetre pujar fins al segon lloc de la general. Però una punxada en l’últim tram de la primera jornada el feia perdre 57,6 segons, caient de la tercera posició que ocupava en aquell moment, fins la dotzena.
Les opcions d’aconseguir un bon resultat s’esvaïen per complet però encara quedava la segona etapa amb la Power Stage, una oportunitat d’aconseguir punts per seguir lluitant pel campionat. Aquestes opcions es feien remotes quan l’ordre de sortida de l’etapa el deixava segon obrint pista fent missió impossible recollir punts.
«Ho vaig intentar -potser massa de costat en alguns llocs! Crec que no és possible lluitar amb els altres perquè les línies no estan netes. Estem decebuts pel que ens va passar -no ens ho mereixíem-, però és així. Volem continuar a Roma, però encara tinc moltes coses per tancar abans d’arribar-hi».
Nil Solans
En Pep Bassas i Axel Coronado arribaven a Letònia amb ganes de sumar quilometres amb el Fabia R5 sobre terra. La participació en aquesta prova no la van tenir assegurada fins la setmana abans del mateix ral·li així que la preparació va ser escassa. Però tot el que podia sortir malament va sortir malament.
Abans de començar la prova, a l’arribar a Letònia, la companyia amb que volaven al país bàltic els perdia les maletes amb la qual cosa van viure unes jornades de test i reconeixements amb indumentàries que no eren les seves, a més cal sumar 900 quilometres de reconeixements on a més a més punxaven.
Ja en la part competitiva la parella catalana cometia un petit error en la qualificació, passant-se de frenada en un revolt, que els feia perdre dos segons vitals ja que l’endemà, durant la primera etapa, els tocava netejar pista al ser segons en l’ordre de sortida.
Vam acabar el primer dia com vam poder. La segona etapa va començar pitjor, ja que vam punxar i vam perdre 5 minuts perquè no sortia la roda, a més a més ens va caure una multa de 1.000€ per no portar connectada l’extinció.
Pep Bassas
No ens va anar massa bé, no estem contents, però també has de ser realista i saber que de bones a primeres, sense poder-nos preparar res i sense quilometres en el cotxe en un terreny poc conegut. I també cal sumar-hi que anem amb l‘Skoda Fabia R5 que és entre 0,2 i 0,3 segons més lent per quilòmetre que l’Skoda Fabia Evo, és molt difícil poder aconseguir un bon resultat. Un Ral·li Letònia per oblidar però sumem quilometres que és així com s’aprèn.
Pep Bassas
Si la cosa per als dos equips al volant dels Rally2 anava malament a Letònia n’hi havia un altre que s’ho passava allò més bé assentat a la dreta. Xevi Moreno, copilot del jove pilot madrileny Oscar Palomo, aconseguien un treballat triomf a la categoria ERC4 i ERC4 Junior.
Estic molt content. Crec que aquesta ha estat una victòria important per a l’equip, per a mi i per al campionat. Continuaré treballant dur
Óscar Palomo
El triomf no va ser fàcil, els pilots nòrdics i de la zona, avesats amb aquest tipus de terreny, van estar molt forts durant tot el cap de setmana apropant-se molt al pilot de Peugeot, però la finalment Palomo s’emporta un treballat triomf.
L’últim representant català a la prova, encara que no dins del certamen europeu, va ser el joveníssim Gil Membrado. El pilot d’Olost aconseguia evolucionar satisfactòriament durant les sis especials que conformaven l’itinerari d’aquesta cursa dins del campionat nacional, la primera on el jove català repetia participació, amb el canari Rogelio Peñate com a copilot.La prova es saldava amb un nou podi entre els competidors del Campionat Júnior de Letònia. El tercer que anota ja al seu palmarès.
Estic molt content pel resultat, i també per les sensacions que he tingut en un ral·li com el de Liepāja. Ha estat una prova molt dura i molt complicada, els trams eren gairebé tots nous i, a més, el temps ha estat molt canviant des que arribarem a Letònia. En aquest sentit, he tingut sort, perquè així he pogut continuar adaptant-me a la conducció en mullat del Ford Fiesta Rally4, i provar-ho també sobre sec, amb la qual cosa ha estat un cap de setmana de molt d’aprenentatge.
És un cotxe molt neutre, que et transmet molta confiança en tota mena de circumstàncies. Em sento molt còmode amb ell. Estic satisfet també per haver pogut comprovar tot el que he evolucionat des que vaig debutar a Liepāja ara fa un any, en tots els sentits a més a més, tant pel que fa al pilotatge com a la forma física o presa de notes. Continuaré treballant de valent aquesta setmana per preparar al cent per cent el Ral·li d’Estònia, em fa moltíssima il·lusió poder debutar ja al Mundial!».