Les 24 Hores de Le Mans tindran la seva graella més nombrosa en la categoria reina des del 2011 per a l’edició del centenari d’aquest any, quan 16 Hypercar estaran al capdavant d’una graella de 62 cotxes.
L’organitzador de l’esdeveniment, l’ACO, va publicar dilluns la primera versió de la llista d’inscrits per a la 91a edició de la clàssica carrera de resistència francesa, que se celebrarà els dies 10 i 11 de juny. La graella d’Hypercar compta amb vuit fabricants diferents, inclosos set LMDh que utilitzen el mateix sistema híbrid i nou LMH. Es tracta de la graella més gran de la màxima categoria des de fa 12 anys, quan es van presentar 17 cotxes a la classe LMP1.
Després de vèncer Glickenhaus i Alpine l’any passat, el defensor del títol, Toyota Gazoo Racing, s’enfrontarà a una oposició més gran per aconseguir la seva sisena victòria consecutiva a Le Mans, ja que Ferrari, Peugeot, Cadillac, Porsche i ByKolles/Vanwall entren a la lluita.
Porsche Penske Motorsport portarà un dels seus Porsche 963 de fàbrica de l’IMSA WeatherTech SportsCar Championship, a més de la configuració per al WEC. A més, Glickenhaus ha afegit un segon cotxe 007 Pipo, ja que el constructor nord-americà aspira a repetir el podi de l’any passat.
Hertz Team JOTA és l’únic equip privat Hypercar inscrit amb un únic Porsche 963, mentre que Proton Competition no apareix en aquesta primera llista d’inscrits.
Miguel Molina serà el representant català a la categoria reina al volant del Ferrari 499P de l’escuderia Ferrari AF Corse fent equip amb l’italià Antonio Fuoco i el danès Nicklas Nielsen
LMP2 i GT
A LMP2 hi haurà el grup d’11 cotxes del WEC format per JOTA, Team WRT, United Autosports, Alpine, Prema, Inter Europol Competition i Vector Sport, així com els que han rebut una invitació automàtica, Panis Racing, Cool Racing, Graff, DKR Engineering i Tower Motorsports.
Els quatre últims d’aquest lot formen part d’una classe LMP2 Pro-Am de vuit cotxes juntament amb Nielsen Racing, AF Corse, Algarve Pro Racing i el campió de l’European Le Mans Series Pro-Am Racing Team Turkey. Cada alineació Pro-Am ha de contenir un pilot de Bronze.
El pilot barceloní Albert Costa serà a la sortida amb l’equip Inter Europol Compeittion, amb el qual també disputa el WEC aquest any. Estarà acompanyat del polonès Jakub Smiechowsk i del suïs Fabio Scherer.
Després de la desaparició de GTE-Pro, GTE-Am és ara la classe de producció més important a Le Mans fins que sigui substituïda per LMGT3 l’any que ve.
Dos debutants destacats a GTE-Am són GMB Motorsport i Walkenhorst Motorsport, que van obtenir autoinvitacions per guanyar la Copa Michelin Le Mans i les Asian Le Mans Series respectivament. Walkenhorst, especialista en BMW, ha optat per un Ferrari 488 GTE Evo per al seu debut a GTE, mentre que GMB compta amb un Aston Martin.
L’actor Michael Fassbender disputarà per segona Le Mans amb Proton Competition, que compta amb quatre Porsche 911 RSR-19 sota la seva pròpia bandera. El campió defensor de GTE-Am, TF Sport, té un tercer Aston Martin amb els seus habituals, mentre que l’incondicional de Ferrari, JMW Motorsport, també ha estat acceptat.
La resta de GTE-Am està formada per habituals del WEC, inclòs Corvette Racing, que és l’únic equip que correrà amb un Chevrolet Corvette C8.R contra Ferraris, Astons i Porsches.