Va ser l’any 2019 quan al mundial de ral·lis es va permetre la lliure elecció de dorsals als pilots prioritaris
Només hi ha una regla en l’elecció dels dorsals al WRC: només el campió actual pot triar el número 1. No obstant això, el campió no està obligat a competir amb el número 1; per exemple, Kalle Rovanperä ha conservat el seu número 69 fins i tot sent campió del món.
Però, com han triat els pilots els dorsals? Els pilots expliquen les històries que hi ha darrere dels seus números en un vídeo publicat al canal oficial de YouTube del WRC.
Rovanperä va debutar a la categoria reina amb Toyota la temporada 2020. El pilot finlandès va triar el número 69, que va cridar molt l’atenció. El jove pilot finlandès havia explicat anteriorment que el motiu d’escollir aquest número és que es veu igual fins i tot quan el cotxe és al revés. Tot i això, en aquest nou vídeo dona una altra explicació.
Sébastien Ogier, vuit vegades campió del món, competeix amb el número 17. També hi ha una història familiar darrere d’aquest número.
Ogier va arribar a l’automobilisme gràcies al seu oncle, que va morir a principis d’aquest any deixant força tocat emocionalment al pilot francés abans de la disputa del Monte-Carlo.
Per a Ott Tänak, de Hyundai, el número 8 va sorgir per casualitat. Tänak es va passar a Toyota per a la temporada 2018, i el número 8 es va col·locar a la porta del cotxe.
Altres han triat els seus números actuals per raons pràctiques. Com és el cas d’Elfyn Evans:
O Lappi i la seva aposta pel marketing: