Una nova temporada del Mundial de Ral·licros ha començat carregada de novetats que ens fan pensar que aquest any ens oferirà un bon espectacle.
Amb l’aprovació d’un nou format de cursa on les qualificacions es marcaven segons posició i no pas per temps com a les darreres temporades, junt amb la implementació de la batejada com «Battle of technologies» barrejant vehicles elèctrics amb vehicles de combustió, farà de 2024 una temporada interessant al World Rallycross.
Cap de setmana de prova doble per al Mundial i primera ronda per al europeu de RX1 (Supercars) i RX3 (S1600) al Holjes Motorstadion, a Suècia. Les primeres mànegues esdevenien un autèntic ball de posicions amb els vehicles elèctrics prenen les primeres posicions deixant a l’equip de Kristoffersson (KMS Power Horse) amb els nou Polo de combustió endarrerits i forçats a obrar una remuntada. Kristoffersson i Veiby doncs van fer una última volta esbojarrada on Johan va aconseguir avançar Niclas Gronholm per acabar, en primer lloc, i Veiby va poder esgarrapar un tercer lloc.
El primer «tastet» de la nova «Battle of technologies» començava ben entretinguda i prometia oferir bones curses en el que quedava de cap de setmana.
Les següents mànegues no va estar tan lluïdes, però van deixar sens dubte una bona notícia, la victòria de Klara Andersson per l’equip CE Dealer Team, la jove pilot sueca va marcar una gran jornada de dissabte guanyant totes les seves mànegues de qualificació.
Kristoffersson va ser penalitzar amb dues posicions en la seva mànega per un incident cursa amb Gronholm, tot i això el sis vegades campió de l’especialitat no va patir per progressar a les finals de dissabte.
Johan Kristoffersson no va donar opcions cap dels dos dies a la final, imposant el seu domini incontestable, fins i tot igualant les sortides amb els competidors amb vehicles elèctrics.
Els germans Hansen no van gaudir d’un cap de setmana fàcil, les seves estratègies joker junt amb incidents de cursa els van impedir obtenir grans resultats aquest cap de setmana a Holjes. Tot i això, van ser capaços de col·locar almenys un dels Peugeot 208 RX1e a les dues finals disputades.
Debut de la nova unitat del SEAT Ibiza de l’equip alemany Munnich Motorsport amb no gaire fortuna, ja que els problemes de fiabilitat i algun incident el va privar de guanyar protagonisme durant el cap de setmana.
Per tant, els podis de Dissabte i Diumenge:
[P1] Dissabte: Johan Kristoffersson Diumenge: Johan Kristoffersson
[P2] Dissabte: Klara Andersson Diumenge: Niclas Gronholm
[P3] Dissabte: Gustav Bergström Diumenge: Ole Christian Veiby
Pel que fa a les altres categories, destacar la victoria en Euro RX1 de Patrick O’Donovan a bord d’un Peugeot 208 operat per l’equip del pare, Ollie O’Donovan qui també competeix a l’Europeu de Ral·licros.
Al Euro RX3, la victòria va anar a parar a Nils Volland (Audi A1 S1600), fill de l’expilot i propietari de Volland Racing, Rolf Volland.
I per últim, el pilot protegit de Johan Kristoffersson, Nils Andersson va acabar enduguent-se la victòria final a la categoria RX2e destinada a joves promeses de l’especialitat, fent servir el Zeroid X1 fabricat per l’empresa catalana QEV Technologies.