Lancia estarà present en la categoria Rally4 per promocionar les futures promeses dels ral·lis
L’històric fabricant italià Lancia, guanyador de deu títols del Campionat del Món de Ral·lis (WRC), ha anunciat el seu retorn al món de la competició amb el Lancia Ypsilon Rally4, una evolució del model Ypsilon HF de carrer que manté l’essència i la passió de la marca.
La marca italiana ha dissenyat aquest cotxe amb les mires a competir en el Campionat d’Europa de Ral·lis (ERC) i en el recentment creat Lancia Rally Trophy a Itàlia, pensat per oferir als joves pilots una plataforma per a desenvolupar les seves habilitats.
El model, amb un preu de 74.500 euros, estarà disponible a finals de gener i ofereix un premi de 300.000 euros per al guanyador del trofeu, qui podrà competir a l’ERC el 2026 amb el suport del Lancia Corse HF Team.
Es tracta d’una Copa de promoció que constarà de sis proves, totes sobre asfalt, al campionat italià. Tindrà tres categories, júnior (fins a 25 anys), Màster (de 25 a 35 anys) i Expert (més de 35 anys ).
Un Rally4 d’última generació
El Ypsilon Rally4 estarà impulsat per un motor de combustió interna turboalimentat de 1.2 litres i tres cilindres que arriba a desenvolupar 212 cavalls de potència i una caixa de cinc velocitats. Aquesta configuració mecànica, optimitzada per a la competició, compta amb l’experiència de Miki Biasion, dues vegades campió del món amb Lancia, que ha col·laborat amb l’equip i Stellantis Motorsport per afinar el rendiment d’aquest model.
El Ypsilon Rally4 forma part de l’estratègia de Lancia per renovar-se dins del grup Stellantis, el grup propietari, en un moment en què la marca també preveu el llançament del Gamma i el retorn del mític Delta HF Integrale. Luca Napolitano, CEO de Lancia, ha destacat l’orgull de poder homenatjar els èxits de la marca mentre es prepara per a una nova era en el món del motor.