Les diferències entre tots dos pilots van ser mínimes durant tota la prova
La cita va gaudir d’un dia radiant sense la presència de la pluja que havia estat protagonista en les últimes cites del català
La prova gironina, la tercera en disputar-se pels mateixos trams enguany, va començar amb la pèrdua d’un dels grans protagonistes, l’equip format per Peláez – Murado patien una forta sortida de carretera en la primera passada per Els Àngels que els deixava fora de combat i amb l’Skoda Fabia RS Rally2 força tocat.
Albert Orriols i Xevi Moreno van haver de lluitar de valent per endur-se la 38a edició del Ral·li Empordà. Toni Forné i Dani Muntadas van acomplir una gran actuació liderant inclús durant dues cronometrades la prova amb un cotxe que des del primer tram va arrossegar problemes en el diferencial davanter. L’autoblocant de l’Skoda Fabia Rally2 evo no funcionava i la potència es repartia en gran mesura a la part posterior del vehicle, amb les complicacions que això els hi va ocasionar i que finalment els hi va acabar provocant la virolla que els hi acabaria costant la victòria.
Mà a mà Orriols – Forné

Així doncs, els primers compassos del ral·li eren per a Orriols, que encadenava tres escratx consecutius en el primer pas per Els Àngels, Santa Pellaia i Sant Grau. Però tot i aquest triplet d’escratxos, Forné no es desenganxava i estava a tan sols 4,4 segons. Temps que va anar revertint quan va encadenar els millors temps a La Ganga, i en el segon pas per Els Àngels i Santa Pellaia, que el col·locaven líder provisional del ral·li a dos trams d’acabar per tan sols 1,1 segons.
Però el tram més llarg del ral·li dictaria sentència. Sant Grau i els seus 13,66 km van ser l’escenari del cop de teatre en aquesta lluita, Toni Forné patia una virolla en una de les conegudes “paelles” de pujada provocada pels problemes mecànics que va llastrar el seu cotxe durant tota la prova, fet que li feia perdre tot l’avantatge acumulat i cedir 9,3 segons respecte a Orriols, fent que el de Vic recuperés la primera posició amb 8,3 segons de marge. Orriols i Moreno van sentenciar la prova completant sense errors l’últim pas pel tram més curt de la prova, La Ganga.
Marià Parés amb la carta de la regularitat, Solans promès a la fuga

La lluita per la tercera posició no va gaudir de la mateixa emoció que per la victòria. Marià Parés i Pere Requena al volant de l’Skoda Fabia RS Rally2 van ser els més regulars durant tot el ral·li, sense cometre errors i amb una velocitat superior a la dels seus rivals. L’última plaça del podi va ser adjudicada quan el seu principal rival fins en aquell moment, Nil Solans, va deixar el mono per ficar-se l’esmoquin i passar a ser el protagonista del seu enllaç que se celebrava aquella mateixa tarda.
La raó és que fins al quart tram Nil Solans i Marc Martí al volant del Peugeot 208 Rally4 havien estat un autèntic corcó per a la resta de representants amb vehicles de la categoria Rally2. Un cop el campió del món júnior de l’any 2017 va anar a celebrar el seu convit de noces, les coses es van tornar a ficar a lloc, amb Marc Comas i Carla Salvat duent a terme una molt bona actuació sobre asfalt pujant a la quarta posició.
Mentre que Joel Íñiguez – Joan Codinachs i Josep Maria Soler – Paula Manresa van veure com en l’últim tram s’intercanviaven les posicions a favor dels primers, que tancarien el top5, per una penalització de 20 segons en el comptador de l’equip Soler – Manresa.
Nafría primer dues rodes motrius
Un altre dels punts interessants d’aquesta prova era el duel entre els Peugeot 208 Rally4 de David Nafría – Patrícia Sáiz i Aleix Arcarons – Marcel Fernández. Els primers es van endur la setena posició i primers entre els dues rodes motrius. Arcarons va començar el ral·li amb menys velocitat que el seu contrincant, inclús, un sempre incisiu Jordi Páez acompanyat de Jordi Soldevila i el petit Citroën C2, es col·locaven entremig d’aquesta lluita.
Però ja en el quart tram Arcarons marcava el segon millor registre de la categoria i esgarrapava temps a Nafría. Tot i això, Nafría i Sáiz arrancaven el segon bucle marcant escratx rere escratx fins a segellar aquesta primera posició entre els dues rodes motrius. Després de l’abandonament de Páez, era el seu amic Joan Prats i el seu Renault Clio Williams qui agafava la batuta en la lluita per la tercera posició i desè de la general, que acabaria conquerint per davant de Joan “Bala” Roca i el seu Vauxhall, i Marc Ventura i el Volkswagen Golf.
VolantRACC amb un desenllaç repetit

El duel entre Kilian Santana i Pere Rovira es va repetir per les carreteres de la Costa Brava amb un desenllaç molt similar al viscut a Valls. Kilian Santana i Isaac Pujol, van aconseguir la seva segona victòria consecutiva al Volant RACC – Trofeu WERACE 2025.
Lluny d’una cursa còmoda, l’equip format pel canari i el berguedà va haver de bregar de valent contra Pere Rovira i Marc Qué, que sortien a totes des del primer tram. Rovira semblava disposat a capgirar el guió amb un inici molt fort, però Santana, tot i arrossegar molèsties físiques, va saber gestionar els ritmes i aprofitar els trams que millor li encaixaven.
La tarda, però, canviava la situació. Els problemes mecànics entraven en escena per Rovira-Qué, que veien com l’embragatge començava a fallar a Sant Grau. Això els hi costava més de vint segons i, la possibilitat de lluitar pel triomf fins al final. La sanció posterior de deu segons va acabar de condemnar-los al tercer lloc final.
Eric Banús i Adrià Sans van ser els grans beneficiats, escalant fins a una meritòria segona posició final. Després del mal regust de boca que els va deixar l’abandonament a Valls, aquest podi els permet sumar els primers punts i guanyar confiança per encarar el tram central del campionat.
Amb dues victòries en dues proves, Santana i Pujol es consoliden al capdavant de la classificació i posen terra pel mig amb els seus perseguidors.
Roger Sala primer a la promoció
Roger i Adriana Sala van aconseguir una victòria contundent al Campionat de Catalunya de Promoció amb el seu Ford Focus portant un gran ritme i atacant molt fort sobre l’asfalt, deixant a més d’un bocabadat. El podi el van completar Vallbé-Gallego, que a més de la segona posició de la promoció, es van endur el triomf tant al Trofeu Júnior com a la Challenge Saxo. Per la seva banda, Laura i Iris Pedrosa van tancar el podi.
La pròxima cursa del català de ral·lis serà passat l’estiu, els dies 6 i 7 de setembre, per la disputa del Memorial Abel Puig a Cervera, sobre terra. Mentre que per l’asfalt haurem d’esperar a l’11 i 12 d’octubre pel Masies de Voltregà.
Pos. | Pilot / Copilot | Vehicle | Temps | Diferència 1r |
---|---|---|---|---|
1 | Albert Orriols / Xevi Moreno | Skoda Fabia RS Rally2 | 55’23.8 | — |
2 | Toni Forné / Dani Muntadas | Skoda Fabia Rally2 evo | 55’28.7 | +4.9 s |
3 | Marià Parés / Pere Requena | Skoda Fabia RS Rally2 | 57’26.0 | +2’02.2 |
4 | Marc Comas / Carla Salvat | Skoda Fabia R5 | 57’37.4 | +2’13.6 |
5 | Joel Íñiguez / Joan Codinachs | Skoda Fabia R5 | 58’00.1 | +2’36.3 |
6 | Josep M. Soler / Paula Manresa | Skoda Fabia Rally2 | 58’13.7 | +2’49.9 |
7 | David Nafría / Patrícia Sáiz | Peugeot 208 Rally4 | 59’32.9 | +4’09.1 |
8 | Aleix Arcarons / Marcel Fernández | Peugeot 208 Rally4 | 1h00’34.6 | +5’10.8 |
9 | Eduard Viñolas / Isaac Borrell | Skoda Fabia R5 | 1h00’51.9 | +5’28.1 |
10 | Joan Prats / Jaume Gurt | Renault Clio Williams | 1h01’03.8* | +5’40.0 |