L’emblemàtic tot terreny de Nissan es transforma en una màquina d’altes prestacions, exclusiva de l’Orient Mitjà. Aquesta versió Nismo porta la potència del V6 biturbo a un nivell inèdit, sense por a la carretera.
Des de Nissan arriba una proposta que, tot i no trepitjarà els nostres carrers, captiva l’atenció dels entusiastes: el Nissan Patrol Nismo. Aquest SUV, que al nostre país va gaudir d’una llarga i exitosa trajectòria, fins i tot amb fabricació a Barcelona, s’ha reinventat en una versió d’altes prestacions, dissenyada exclusivament per a l’Orient Mitjà. Un vehicle que, malgrat el seu llinatge “tot terreny”, ha estat modelat amb una clara vocació per a l’asfalt.
El cor d’aquesta fera és un motor V6 biturbo de 3.5 litres. Aquesta unitat, construïda a mà a la planta de Nissan a Iwaki, Japó, lliura una potència de 368 kW (495 CV) a 5.600 rpm i un parell motor de 700 Nm a 3.600 rpm. Aquestes xifres representen un augment de 52 kW (70 CV) respecte al Patrol estàndard, convertint-lo en el Patrol més potent mai produït. La potència es transmet a través d’una caixa de canvis automàtica de nou velocitats, recalibrada per a una resposta ràpida.
Per maximitzar la seva compostura en revolts d’alta velocitat, el Patrol Nismo munta llandes forjades d’aliatge de 22 polzades (275/50R22) que són un 23% més lleugeres que les de sèrie, desenvolupades en col·laboració amb el fabricant japonès Rays. La suspensió ha estat completament revisada, amb amortidors adaptatius sintonitzats per Nismo que s’ajusten en temps real per a un control òptim. La direcció, d’assistència electrònica, també s’ha ajustat per ser més precisa i reactiva. Un sistema d’escapament millorat i la tecnologia Active Sound Enhancement amplifiquen el so del V6, tant a l’interior com a l’exterior del vehicle.
Estètica agressiva i aerodinàmica

El disseny exterior del Patrol Nismo és inconfusiblement esportiu i musculós. Destaca una graella V-Motion redissenyada amb una malla de niu d’abella 3D i “cortines d’aire” que redueixen la sustentació i milloren l’estabilitat. A la part posterior, un aleró més llarg, difusors estratificats i un llum antiboira inspirat en la Fórmula E accentuen la seva aparença de vehicle de competició. Els accents de color vermell Nismo es troben per tota la carrosseria, senyalant el seu enfocament “track-tuned”.
L’habitacle segueix una temàtica vermella i negra, amb seients esportius que incorporen logotips Nismo brodats i una combinació de cuir, materials suaus al tacte i detalls amb efecte de fibra de carboni8…. Els cinturons de seguretat vermells, un botó d’arrencada vermell i els pedals d’alumini reforcen l’atmosfera inspirada en el motoresport. Malgrat el seu caràcter esportiu, manté una configuració de vuit places, com el Patrol estàndard. La tecnologia interior inclou dobles pantalles tàctils de 12.3 polzades (o 14.3 polzades segons la font més recent) per a infoetreteniment i navegació, compatibilitat amb Apple CarPlay i Android Auto, i una sistema d’àudio Bose de 14 altaveus.
Un SUV de carrer, no per al fora de l’asfalt

Una de les característiques més importants d’aquest Patrol Nismo és la seva adaptació per a la carretera. Les seves dimensions han crescut, mesurant 5.295 mm de llarg (+90 mm) i 2.070 mm d’ample (+40 mm). No obstant això, aquesta estètica més agressiva té un cost en la geometria per a tot terreny: els angles d’aproximació, rampa i sortida són de 23, 26 i 25.5 graus respectivament, inferiors als 27.5, 27 i 27 del Patrol estàndard. A més, la distància al terra disminueix a 195 mm des dels 244 mm. Això el converteix clarament en un Patrol que no s’ha de dur fora de l’asfalt.
Disponibilitat i consideracions
El Nissan Patrol Nismo va fer el seu debut global el juny de 2025 i estarà disponible als concessionaris dels Emirats Àrabs Units, l’Aràbia Saudita i altres mercats de la regió a partir del juliol de 2025. Tot i que hi ha expectatives que pugui arribar a altres mercats, la seva disponibilitat global segueix sent limitada, i Nissan ha confirmat que no ha estat mai ofert a d’altres mercats. Per tant, els aficionats al motor a Catalunya no el veuran circular per les nostres carreteres de manera oficial.
Pel que fa als reptes, la seva potència i mida es tradueixen en un consum de combustible considerablement elevat, sent un dels seus principals inconvenients. La fiabilitat ha mostrat resultats diversos en informes inicials, amb alguns usuaris reportant problemes mecànics en models més antics.