Dimarts, 8 juliol 2025
Blog Page 49

Els catalans al GP d’Itàlia 2024: Martí torna als punts en F2 i Boya acaba la temporada amb bones sensacions en F3

Pepe Marti F2 Campos GP Itàlia Monza
Pepe Marti #21 Campos Racing, during round 11 of the FIA Formula 2 Championship at Autodromo di Monza in Italy on August 30 - September 1, 2024. // Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool // SI202409010286 // Usage for editorial use only //

Josep Maria Martí va tenir un cap de setmana agredolç al GP d’Itàlia de Fórmula 2 a Monza. A la cursa esprint de dissabte, Martí va aconseguir amb una gran sortida col·locar-se líder durant les primeres voltes. Tot i això, un error en la setena volta el va fer perdre la posició amb Oliver Bearman, el guanyador de la cursa. Tot i lluitar per recuperar la posició, Martí va finalitzar la carrera en quarta posició.

A la cursa principal de diumenge, Martí es va veure involucrat en un incident al primer revolt que el va relegar a la classificació. Tot i rebre una penalització de 10 segons per l’incident, Martí va poder continuar la carrera. Tot i poder acabar la cursa ho va fer en dotzena posició sense puntuar.

Final de temporada a la F3, Boya sense recompensa

boya gp itàlia f3 campos
Campos Racing

Mari Boya va tenir un cap de setmana discret al GP d’Itàlia de Fórmula 3 a Monza. A la sessió de pràctica lliure de divendres, Boya va aconseguir el millor temps amb un 1:38.172. Tot i això, a la sessió de classificació de dissabte, Boya no va poder replicar el seu ritme i va classificar en la 12a posició per a la cursa esprint.

En aquesta primera cursa va poder escalar fins a la setena posició, sumant algun punts per al campionat, mentre que a la cursa principal del cap de setmana, i l’última cursa de la temporada, Boya va abandonar i no va poder sumar.

El pilot italià Leonardo Fornaroli s’ha endut el campionat amb 153 punts i sense cap victòria en el seu haver. El pilot català ha acabat el mundial en quinzena posició i 45 punts en el seu sarró.

Les classificacions de la F1 després del GP d’Itàlia 2024

monza norris piastri mclaren f1 2024

Charles Leclerc i Ferrari van intentar el que semblava impossible a Monza, i ho van aconseguir. Amb el suport incondicional dels tifosi, el monegasc va portar la Scuderia a la victòria al Temple de la Velocitat, trencant una sequera de cinc anys sense triomfs davant la seva afició. Aquesta és la segona victòria de Leclerc aquesta temporada, després del seu èxit al Gran Premi de Mònaco.

Aquesta victòria permet a Leclerc acumular 217 punts en el campionat, mantenint-se en la lluita pel títol amb Lando Norris, i el líder destacat, Max Verstappen. Tot i sortir des de la pole position, el britànic només va poder sumar 8 punts més que l’holandès, que es manté líder amb 303 punts, però va patir un cap de setmana difícil a Monza. La diferència entre Verstappen i Norris ara és de 62 punts. Oscar Piastri, que va tenir opcions reals de guanyar la seva segona cursa a la Fórmula 1, va acabar en segona posició i ha augmentat el seu total a 197 punts.

En la lluita entre constructors, Red Bull continua liderant amb 446 punts, però McLaren s’ha acostat perillosament amb 438 punts, reduint la diferència a només 8 punts. Ferrari també es manté a l’aguait, amb 407 punts, només 31 per darrere de Red Bull, deixant el campionat d’equips completament obert.

Aquesta cursa a Monza no només ha revitalitzat les esperances de Leclerc i Ferrari, sinó que ha intensificat la batalla tant en el campionat de pilots com en el de constructors. Tot està per decidir en la recta final de la temporada.

Classificació de pilots F1 2024

1) Max Verstappen (Red Bull) – 303 punts
2) Lando Norris (McLaren) – 241 punts
3) Charles Leclerc (Ferrari) – 217 punts
4) Oscar Piastri (McLaren) – 197 punts
5) Carlos Sainz (Ferrari) – 184 punts
6) Lewis Hamilton (Mercedes) – 164 punts
7) Sergio Pérez (Red Bull) – 143 punts
8) George Russell (Mercedes) – 128 punts
9) Fernando Alonso (Aston Martin) – 50 punts
10) Lance Stroll (Aston Martin) – 24 punts
11) Nico Hülkenberg (Haas) – 22 punts
12) Yuki Tsunoda (RB) – 22 punts
13) Daniel Ricciardo (RB) – 12 punts
14) Pierre Gasly (Alpine) – 8 punts
15) Ollie Bearman (Ferrari) – 6 punts
16) Alexander Albon (Williams) – 6 punts
17) Kevin Magnussen (Haas) – 6 punts
18) Esteban Ocon (Alpine) – 5 punts
19) Guanyu Zhou (Sauber) – 0 punts
20) Logan Sargeant (Williams) – 0 punts
21) Franco Colapinto (Williams) – 0 punts
22) Valtteri Bottas (Sauber) – 0 punts

Classificació de constructors F1 2024

1) Red Bull – 446 punts
2) McLaren – 438 punts
3) Ferrari – 407 punts
4) Mercedes – 292 punts
5) Aston Martin – 74 punts
6) RB – 34 punts
7) Haas – 28 punts
8) Alpine – 13 punts
9) Williams – 6 punts
10) Sauber – 0 punts

Hayden Paddon acarona el títol de l’ERC 2024 guanyant el Rali Ceredigion

2024 ceredigion erc Paddon

A falta d’una última prova a Polònia, Paddon compta amb 27 punts d’avantatge amb el segon classificat quan en queden 35 en joc

El pilot neozelandès Hayden Paddon va aconseguir la victòria al Rali Ceredigion 2024, setena prova del Campionat Europeu de Ral·lis. Aquesta victòria a Gal·les suposa el setè triomf en set curses per a set pilots diferents.

Paddon, a bord d’un Hyundai i20 N Rally2 de l’equip BRC Racing Team, va dominar la prova de principi a fi, consolidant el seu lideratge a la classificació general del campionat. La seva victòria al Power Stage, l’última especial del ral·li, li va valer cinc punts addicionals.

Un ral·li marcat per la pluja i l’emoció

Tot i comptar amb un còmode avantatge d’1 minut i 18,7 segons sobre el campió de l’ERC el 2019, Chris Ingram, a l’inici de l’última etapa, Paddon no ho va tenir fàcil. La pluja va fer acte de presència, complicant l’adherència a l’especial 13 i provocant la sortida de pista d’Ingram.

Tot i les difícils condicions, Paddon va mantenir la concentració i va aconseguir acabar amb una diferència d’1 minut i 47,3 segons sobre el segon classificat, Andrea Mabellini.

«Ha estat un gran cap de setmana. Tot ha anat com la seda. El mèrit és de l’equip per la manera com va posar a punt el cotxe, dels pneumàtics que van funcionar bé en condicions difícils i, per descomptat, del meu copilot.

Paddon

Franceschi completa el podi, Mabellini debuta

Andrea Mabellini during the FIA European Rally Championship in Aberystwyth, United Kingdom on August 30, 2024. // @World / Red Bull Content Pool // SI202408301688 // Usage for editorial use only //

El francès Mathieu Franceschi, a bord d’un Škoda Fabia RS Rally2, va completar el podi després d’una ajustada batalla amb el polonès Miko Marczyk. Franceschi va aconseguir superar Marczyk al Power Stage, relegant-lo a la quarta posició. Aquest resultat, a més, deixa Marczyk sense opcions de lluitar pel títol a l’última prova.

Per a Mabellini, aquesta segona posició suposa el seu primer podi a l’ERC. L’italià, que pilotava un Škoda Fabia RS Rally2 del Team MRF Tyres, va escalar fins a la segona plaça després de fer un gran temps al Power Stage.

Mathieu Franceschi during the FIA European Rally Championship in Aberystwyth, United Kingdom on August 30, 2024. // @World / Red Bull Content Pool // SI202408300784 // Usage for editorial use only //

Títols en altres categories

A la categoria ERC3, la victòria va ser per a Jakub Matulka, mentre que Filip Kohn, segon classificat, es va assegurar el títol de la categoria. A la categoria ERC4/Junior ERC, el títol provisional va anar a parar a Mille Johansson, després de la victòria a la prova de Max McRae.

L’última cita de l’ERC 2024 tindrà lloc a Polònia, amb motiu del Ral·li de Silèsia, de l’11 al 13 d’octubre. Paddon arribarà a la prova decisiva amb un avantatge de 27 punts sobre Franceschi, però amb un màxim de 35 punts en joc, el títol encara no està decidit.

AF Corse amb un gran Robert Kubica s’emproten les 6h d’Austin 2024

af corse ferrari 499p wec austin 2024 kubica

El Ferrari 499P número 83, pilotat per Robert Kubica, Robert Shwartzman i Yifei Ye, va aconseguir una victòria històrica a Lone Star Le Mans, la sisena prova del WEC 2024.

Aquesta victòria és especialment significativa, ja que representa el sisè guanyador diferent en la categoria Hypercar del WEC aquesta temporada, mostrant la competitivitat i la variabilitat del campionat.

El Ferrari número 83 va demostrar una gran velocitat des del principi gràcies a l’excel·lent actuació de Robert Kubica durant la primera part de la cursa. Kubica, amb un ritme superior al del seu company d’equip Antonio Giovinazzi, va rebre la instrucció de l’equip de superar-lo, situant el Ferrari 83 al capdavant. Malauradament, el Ferrari número 51 va quedar fora de la competició després d’un incident amb un LMGT3, que va provocar danys a la transmissió del vehícle italià.

Tot i mantenir-se en primera posició durant bona part de la cursa, el Ferrari 83 va veure com el Toyota número 7, pilotat per Kamui Kobayashi, Nyck de Vries i Mike Conway, s’apropava perillosament. Tot i que semblava que el Toyota aconseguiria la victòria, un drive-through per no respectar les banderes grogues en l’última hora de cursa va frustrar les seves opcions.

Toyota 7 Austin 2024 wec

En els darrers minuts, Kobayashi va intentar pressionar Shwartzman, però una passada de frenada a la primera curva li va costar l’oportunitat de recuperar el lideratge, permetent que el Ferrari 83 travessés la meta en primera posició. El Toyota número 7 es va haver de conformar amb el segon lloc, seguit pel Ferrari número 50 d’Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen, que va completar el podi.

ferrari molina 50 499p Austin wec 2024

Lluites per darrera

El Porsche Penske número 6, pilotat per Andre Lotterer, Kevin Estre i Laurens Vanthoor, va acabar en setena posició. El seu avantatge de punts al campionat es va reduir després d’una carrera marcada per un incident amb el Toyota número 8 que va acabar amb una penalització per al cotxe de Buemi, per un contacte evitable amb Estre durant un polèmic incident a la penúltima hora de cursa.

Cadillac, amb Alex Lynn i Earl Bamber, va aconseguir un meritori quart lloc, el seu millor resultat de la temporada, en la seva cursa de casa. Alpine també va destacar, amb el prototip número 35 de Charles Milesi, Paul-Loup Chatin i Ferdinand Habsburg aconseguint el cinquè lloc després d’un inici complicat amb un drive-through per una col·lisió. Peugeot va tenir un cap de setmana difícil, amb el número 93 acabant en dotzena posició i el número 94 retirant-se.

Un català guanya entre els LMGT3

aston martin heart of racing alex riberas Austin 2024

En la categoria GT3, l’Aston Martin Vantage número 27 de Heart of Racing Team, pilotat per Ian James, Daniel Mancinelli i el català Alex Riberas, va dominar la cursa, guanyant des de la pole position.

Ian James va liderar des de la pole position, aguantant la pressió, especialment del Lamborghini número 85 de l’Iron Dames, pilotat per Sarah Bovy. Després d’un duel intens, la companya de Bovy, Rahel Frey, va entrar en contacte amb el Corvette TF Sport número 81, que va provocar danys i una penalització per al Lamborghini.

A mesura que avançava la cursa, Daniel Mancinelli va cedir l’Aston Martin líder a Alex Riberas, que va mantenir i ampliar un còmode avantatge. Malgrat la presència de Klaus Bachler amb el Porsche número 92 Manthey PureRxing, Riberas va aconseguir la victòria, acabant amb 20,5 segons d’avantatge. Els Porsche de Manthey van completar el podi, amb Bachler en segon lloc i Richard Lietz, en el Porsche número 91, quedant tercer.

La cursa també va veure dos períodes de Full Course Yellow a causa d’incidents a la pista, inclosa la retirada del Ford Mustang número 88 de Proton Competition i el BMW M4 número 46 de l’equip WRT.

La propera cita del WEC serà les 6 Hores de Fuji, programada per al 15 de setembre. Aquesta cursa promet ser una altra batalla intensa en la temporada 2024 del WEC.

Leclerc i Ferrari ressusciten a Monza pel GP d’Itàlia 2024

Leclerc sortida gp itàlia monza 2024 ferrari
Ferrari

En confiar en una estratègia a una única aturada, Charles Leclerc i Ferrari van posar els aficionats de Monza en peus amb una victòria al traçat italià 5 anys després

Charles Leclerc i Ferrari van protagonitzar una espectacular victòria a Monza, cinc anys després de l’últim triomf de la Scuderia al mític Temple de la Velocitat. L’estratègia va jugar un paper crucial en lel triomf davant dels milers de tifosi.

La cursa va estar marcada per la gestió dels pneumàtics, especialment amb la incògnita de la degradació. McLaren, que aspirava a un doblet, va optar per una estratègia conservadora, aturant primer a Lando Norris a la volta 32 i després a Oscar Piastri a la volta 38, quan aquest liderava la cursa. Mentrestant, Ferrari va decidir arriscar-se, mantenint Leclerc i Carlos Sainz a la pista. Aquesta decisió, tot i ser arriscada, va resultar ser la clau de la victòria.

Leclerc va demostrar una gran fortalesa mental quan Piastri va començar a retallar temps volta a volta. En els moments crucials, el monegasc va demanar silenci a la ràdio per poder concentrar-se, i la seva determinació li va permetre mantenir-se al capdavant, creuant la línia de meta amb un avantatge de 2,6 segons sobre l’australià.

mclaren f1 piastri monza

Lando Norris, que havia sortit des de la pole position, es va veure superat pel seu company d’equip a la corba 4 i va acabar caient fins a la tercera posició, aconseguint, però, la volta ràpida de la cursa i un punt addicional. Carlos Sainz i Lewis Hamilton van completar les primeres cinc posicions.

norris mclaren f1 monza 2024

Max Verstappen, que va començar la cursa en setena posició, no va tenir un bon diumenge. L’holandès, sense opcions de lluitar per la victòria, es va limitar a portar el cotxe a meta en sisena posició, veient com el seu avantatge sobre Norris en la classificació general es reduïa a 62 punts.

Finalment, destacar l’excel·lent actuació d’Alex Albon i Kevin Magnussen, que van sumar punts importants per a Williams i Haas, respectivament. Per altra banda, el debutant Franco Colapinto va tenir una actuació destacada, aconseguint acabar 12è després de sortir des de la 18a posició.

Toyota i Hankook fiquen a prova els nous pneumàtics de 2025 a Catalunya

TEST_Toyota_Yaris_Rally1_013
Nacho Mateo

La marca japonesa es va desplaçar fins a terres tarragonines per provar els nous pneumàtics Hankook, que es convertirà en proveïdor únic del WRC a partir de 2025

Elfyn Evans i Scott Martin van ser els encarregats de dur a terme la jornada de proves sobre una de les carreteres més utilitzades pel RallyRACC Catalunya Costa Daurada quan aquest formava part del mundial de ral·lis, la T-313 que uneix Duesaigües amb el Coll de la Teixeta. Aquesta carretera també és recorregut habitual dels ciclistes de la zona la qual cosa va provocar algun que altre retard per la gran presència d’aquests durant les primeres hores del matí.

Així doncs, el test va combinar tandes amb els pneumàtics actuals, de la marca Pirelli, amb els nous Hankook, que anaven sense cap tipus de logotip. El pilot de Toyota sortia amb les gomes italianes a tram i després es canviaven per muntar els nous pneumàtics coreans per poder comparar sensacions i analitzar els resultats.

Per garantir la imparcialitat i la transparència durant la jornada de proves, un inspector de la FIA va ser present en tot moment. El seu paper era assegurar que les proves es limitessin estrictament a l’avaluació dels pneumàtics i que no es fessin ajustos o proves addicionals que poguessin beneficiar l’equip Toyota.

Un any de treball

Des de principis d’any, Hankook ha estat recopilant dades essencials sobre els seus pneumàtics en diverses condicions. Les proves van començar al febrer a Finlàndia, sobre neu, on Toyota i Hyundai van ser els primers equips en provar els compostos coreans. Més tard, van seguir amb proves sobre terra amb M-Sport Ford, buscant el màxim compromís de cada superfície i vehicle.

Amb l’acabament imminent del contracte de Pirelli amb el WRC a finals d’aquest any, Hankook es prepara per assumir un rol clau en el campionat. Aquestes proves són només una part d’un procés extens que busca garantir que els pneumàtics Hankook estiguin a l’altura de les exigències del campionat.

  • TEST_Toyota_Yaris_Rally1_012
  • TEST_Toyota_Yaris_Rally1_012
  • TEST_Toyota_Yaris_Rally1_012
  • TEST_Toyota_Yaris_Rally1_012
  • TEST_Toyota_Yaris_Rally1_012
  • TEST_Toyota_Yaris_Rally1_012
  • TEST_Toyota_Yaris_Rally1_012
  • TEST_Toyota_Yaris_Rally1_012

L’ERC 2024 arriba a la penúltima prova de la temporada amb el Ral·li Ceredigion

Competitor jumping on one of the special stages at Rali Bae Ceredigion in Aberystwyth, Wales, on 3 September 2023. // WRC Promoter GmbH / Red Bull Content Pool // SI202408270123 // Usage for editorial use only //

La temporada 2024 de l’ERC ha estat marcada per una tendència clara: en les sis primeres proves, sempre ha estat un pilot local o no aspirant al títol qui s’ha emportat la victòria. La pregunta és si aquesta tendència continuarà o si els candidats al títol finalment s’imposaran.

Hayden Paddon (Hyundai i20) lidera la classificació amb 14 punts d’avantatge sobre el seu principal rival, Mathieu Franceschi (Škoda Fabia RS). A Gal·les, Paddon tindrà un avantatge important, ja que ja ha participat en aquesta prova, guanyant-la el 2022 quan formava part del TER (Tour European Rally). Per contra, Franceschi haurà d’adaptar-se ràpidament al terreny desconegut si vol retallar distàncies abans de la final a Polònia, que se celebrarà del 11 al 13 d’octubre en el Rally Silèsia.

El campionat ha vist una disminució en la participació de pilots regulars en les darreres curses, tant per qüestions pressupostàries com per la menor importància percebuda del títol. Figures destacades com Mads Ostberg, Martins Sesks, Efrén Llarena i Filip Mareš no competiran en aquesta prova, cosa que obre la porta a altres pilots com Mikolaj Marczyk, que es troba a només 10 punts de Franceschi i podria fer un bon paper.

A més del duel principal, l’atenció també estarà centrada en el contingent local, que compta amb pilots com William Creighton (Ford Fiesta) i Chris Ingram (Toyota Yaris), separats per només un punt en la classificació del BRC (British Rally Championship). També caldrà tenir en compte Osian Pryce (Ford Fiesta), doble guanyador de la prova en el passat i segon classificat l’any 2022.

Ceredigion també serà crucial per a l’ERC Junior, amb Mille Johansson liderant la classificació amb 102 punts, seguit de Calle Carlberg (72) i Max McRae (63). McRae, competint davant del seu públic, buscarà destacar per mantenir les seves opcions de títol.

La competició començarà divendres amb el shakedown i les dues primeres superespecials de 1,34 km cadascuna. Dissabte es disputaran vuit trams (més de 124 km), mentre que la jornada final de diumenge inclourà 57,16 km repartits en sis trams cronometrats, sumant un total de 14 proves especials.

Renault Vs Alpine: els empleats francesos en contra del canvi de motor de l’equip de F1

alpine f1 box

Els empleats de Viry planifiquen accions de protesta pacífica a Monza

Alpine es troba en una situació delicada amb el seu futur a la Fórmula 1, especialment pel que fa al subministrament del motor. Tot i que la decisió oficial encara no s’ha anunciat, sembla que Alpine podria abandonar el motor Renault a partir de 2026 per optar per un subministrament extern, possiblement de Mercedes, amb l’objectiu de reduir els costos associats.

Aquesta possibilitat ha generat preocupació entre els empleats de Viry-Châtillon, el centre de desenvolupament dels motors de Renault, que temen que aquesta decisió acabi amb una part significativa del coneixement francès a la F1.

La preocupació dels treballadors no és infundada, ja que el motor Renault ha estat clau en diverses victòries històriques, incloent-hi els títols aconseguits per Red Bull amb Sebastian Vettel entre 2010 i 2013. L’abandonament d’aquest motor significaria la fi d’una era per a Renault a la Fórmula 1.

Resposta dels treballadors d’Alpine Racing França

Segons informa el mitjà francès, AutoHebdo, el divendres 30 d’agost, un grup de prop d’un centenar d’empleats es desplaçarà a Monza durant el Gran Premi d’Itàlia per dur a terme una protesta pacífica. Equipats amb samarretes blanques amb el logotip d’Alpine i el missatge “#ViryOnTrack”, i amb un braçalet negre en senyal de dol, es col·locaran en diverses grades del circuit per fer sentir la seva veu. Mentrestant, la resta de treballadors que no poden assistir-hi faran vaga a Viry-Châtillon en solidaritat amb els seus companys.

El desenvolupament del nou motor per a la temporada 2026, que promet ser una revolució tecnològica amb un major percentatge d’electrificació, ha estat en marxa des del 2022. Els primers resultats de rendiment han estat prometedors, malgrat que molts dels components validats encara no s’han integrat completament en el V6.

Prèvia del GP d’Itàlia 2024

monza podi

McLaren arriba amb molta força després del triomf als Països Baixos, mentre que Red Bull i Verstappen voldran capgirar la situació a casa d’una Ferrari amb ganes de victòria

Aquest cap de setmana, passem del taronja dels seguidors holandesos al vermell dels Tifosi. Menys d’una setmana després de la represa de la temporada a Zandvoort, la Fórmula 1 continua directament amb el GP d’Itàlia al temple de la velocitat, el circuit de Monza, per al 75è Gran Premi d’Itàlia.

El Gran Premi d’Itàlia és un dels únics esdeveniments presents al calendari des de la creació del campionat l’any 1950, i Monza sempre ha acollit la prova italiana amb l’excepció de la temporada 1980, quan Imola va substituir Monza per a l’organització del GP d’Itàlia. La pista llombarda ha entrat a la llegenda de l’automobilisme amb les seves llargues rectes, les seves velocitats punta i els seus revolts d’alta velocitat.

Xicana Ascari, la Parabolica, revolts de Lesmo… tants revols emblemàtics que caracteritzen el circuit de Monza. La volta amb la velocitat mitjana més ràpida de la història la va registrar a Monza el 2020 Lewis Hamilton, quan va aconseguir la pole position en 1’18″887, una velocitat mitjana de 264,36 km/h!

Enguany hi haurà dues zones DRS, a la recta d’inici-arribada i a la recta següent de les corbes de Lesmo. A la graella actual, n’hi ha sis que ja han guanyat el Gran Premi d’Itàlia: Lewis Hamilton (que co-ostenta el rècord de victòries a Monza amb cinc èxits), Fernando Alonso (2 victòries), Max Verstappen (2 victòries), Charles. Leclerc (2019), Pierre Gasly (2020) i Daniel Ricciardo (2021). El rècord de volta de la cursa l’ostenta Rubens Barrichello, que va establir un 1’21”046 durant el GP d’Itàlia del 2004.

Horaris GP d’Itàlia 2024

Divendres 30 d’agost
13h30 – Entrenaments Lliures 1
17h00 – Entrenaments Lliures 2

Dissabte 31 d’agost
12h30 – Entrenaments Lliures 3
16h00 – Qualificació

Diumenge 1 de setembre
15h00 – Gran Premi 

Sesks al Ral·li de Xile 2024 gràcies a un ampli suport

Sesks Rally Letònia 2024 Ford Puma Rally1
Francesc Rodríguez

Martins Sesks s’està convertint en un dels pilots més prometedors del Mundial de Ral·lis (WRC) gràcies a les seves actuacions destacades, especialment al recent Ral·li de Letònia.

Després d’un impressionant debut amb el Ford Puma no híbrid a Polònia, on va aconseguir una merescuda cinquena posició, Sesks va demostrar els seus amplis coneixements sobre els trams ràpids de terra en la seva prova local, Letònia, mantenint-se en posicions de podi durant gran part de l’esdeveniment.

Tot i això, un problema mecànic en l’últim tram li va impedir completar el ral·li, frustrant així una actuació que podia haver estat històrica. No obstant, les seves actuacions en aquests esdeveniments han confirmat el seu gran potencial. Sesks ha aconseguit no només bons temps en diverses cronometrades, sinó també captivar l’atenció de tothom.

Gràcies al suport del promotor del WRC, M-Sport i els patrocinadors personals de Sesks, el jove pilot i el seu copilot Renard Francis tindran l’oportunitat de continuar la seva progressió en el WRC al Ral·li de Xile. En aquesta ocasió, pilotarà un Ford Puma Rally1 sense unitat híbrida i amb 100 kg de llast per compensar-ne la falta.

“Estem molt agraïts de tenir l’oportunitat de tornar a conduir un Rally1, només dos mesos després del nostre últim ral·li. L’aventura ha estat increïble fins ara i les meves sensacions al volant continuen millorant. Participar a Xile als comandaments d’un Rally1 és realment genial. Per tant, m’agradaria agrair al promotor del WRC i a M-Sport el seu suport i cooperació.

Sesks

Sesks és conscient dels desafiaments que es presenten, especialment per les condicions úniques del ral·li xilè, amb cronometrades més lentes i en alçada, però es mostra optimista i motivat per seguir demostrant el seu talent.

Si sembla impacient per descobrir aquest calvari, Sesks també es manté lúcid.

Serà molt difícil. Pilotar un Rally1 no híbrid en especials de terra més lentes i en alçada. Serem els desfavorits, serà exigent, però ens agraden els reptes. Estem preparats i motivats per viure una nova gran aventura amb M-Sport.

Sesks

Una unió poc usual

Aquesta nova oportunitat per a Sesks s’emmarca dins l’estratègia del promotor del WRC d’impulsar la nova generació de pilots. Peter Thul, director esportiu sènior del WRC, ha destacat la velocitat i determinació de Sesks, assegurant que té un futur brillant en el WRC. De la mateixa manera, Malcolm Wilson, responsable de M-Sport, ha subratllat l’orgull de l’equip de poder seguir recolzant un pilot tan prometedor.

Estem encantats de veure Martins tornar a la categoria Rally1 i orgullosos de continuar donant suport a un talent jove tan prometedor, amb el seu entusiasme habitual. Ja ha demostrat una velocitat i una determinació notables a Polònia i Letònia i creiem que el seu futur al WRC és excepcionalment brillant. És essencial donar suport a la nova generació perquè el WRC continuï el seu desenvolupament. El nostre compromís d’animar els futurs pilots segueix sent tan fort com mai.

Peter Thul, director d’Esports del WRC Promoter

Implicat en aquesta operació i havent treballat sempre molt en aquesta direcció, Malcolm Wilson agraeix aquesta nova participació.

“És fantàstic tornar a treballar amb Martins. Les seves actuacions a Polònia i Letònia van impressionar a molta gent i estic molt orgullós que el promotor del WRC, els seus patrocinadors i M-Sport puguin oferir-li una altra oportunitat per desenvolupar les seves habilitats al Rally1. Hem fet molt al llarg dels anys per donar suport als aspirants a pilots. Considero que Martins Sesks ha demostrat que pot formar part d’aquesta nova generació de pilots d’alt nivell.

Malcolm Wilson

El Ral·li de Xile, que celebra la seva tercera edició dins del WRC, presenta un recorregut similar al d’edicions anteriors, fet que pot beneficiar Sesks a l’hora d’estudiar les especials, tot i que també es trobarà en desavantatge respecte a altres pilots més experimentats en aquests trams. Tot i això, les expectatives són altes, i Sesks té la gran oportunitat de seguir demostrant les seves habilitats i consolidar-se com una de les grans promeses del WRC.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua