Dimarts, abril 29, 2025
Blog Page 531

WRC – TOYOTA PREPARADO PARA EL TOUR DE CORSE TRAS UN GRAN SHAKEDOWN

Kris Meeke marca el millor temps en les seves tres passades en l’especial de 5,39 quilòmetres, el shakedown permet als pilots afinar els reglatges dels seus cotxes i guanyar confiança abans de l’exigent rally d’asfalt.

Els tres Toyota *Yaris *WRCs estaven entre els cinc primers en la classificació. *Ott *Tänak ha estat el tercer més ràpid, a 1,4 segons del millor temps de *Meeke, mentre que *Jari-*Matti *Latvala s’ha classificar cinquè, a només 2,3 segons del primer lloc.

Declaracions:
*Tommi *Mäkinen (Director de l’equip)
“En general, ha estat un bon shakedown per a nosaltres avui. No hem tingut cap problema, i tots els pilots semblen estar contents amb els seus cotxes, la qual cosa és molt important per al tipus de trams que tenim aquí a Còrsega. Les nostres proves abans de l’esdeveniment van ser bé i avui va ser una oportunitat per a confirmar-lo. *Kris certament es veia ràpid amb els seus temps i estava content amb el comportament del cotxe, i sé que *Ott sent que la nostra configuració per a l’asfalt és una de les millors. Les etapes de demà són bastant boniques, bastant suaus i netes, com un circuit, i esperem que ens vagi bé”.

*Ott *Tänak (Conductor del cotxe 8)
“La sensació ha estat bona en el *shakedown, tot funcionava bé. Teníem la mateixa bona sensació de que havíem acabat el nostre test previ a l’esdeveniment. Crec que el més important aquí és tenir bona confiança des del principi del ral·li. Sabem que el cotxe és capaç en aquesta superfície i que la configuració està aquí. Espero que també hàgim fet un bon reconeixement, amb tants trams nous. Els organitzadors sempre fan un bon treball en la cerca de noves carreteres i això ho converteix en un gran repte. Ja tinc moltes ganes de començar demà”.

Jari-Matti *Latvala (Conductor del cotxe 10)
“La meva primera passada al *shakedown ha estat una mica difícil aconseguir bones sensacions – comencem amb pneumàtics freds i tal vegada la posada a punt era una mica massa rígida. En la segona passada vam estovar el cotxe i després la sensació va ser realment bona. En la tercera manga vam fer algunes modificacions, vaig cometre alguns petits errors, però en general va estar bé. Crec que estem en el grup principal i les diferències no són tan grans. Serà molt important tenir confiança i *feelin des de la primera especial de demà: si dubtes aquí pots perdre molt”.

*Kris *Meeke (Conductor del cotxe 5)
“Vaig gaudir de les nostres passades el *shakedown. Per a ser sincer, el *shakedown no és tan important aquí perquè és un tros curt de carretera, molt diferent a les llargues i desafiadores especials que ens enfrontarem en el ral·li. Encara així, necessitem tenir un bon ritme i em vaig sentir còmode en el cotxe aquest matí. En aquest ral·li no tot és *feeling; amb especials tan llargues sempre cal pensar en la gestió dels pneumàtics i a mantenir l’agarri no només en un tram, sinó en tota una secció. Però em sento bé i espero tenir un bon cap de setmana”.

Què és el següent?
La primera jornada de competició a Còrsega té lloc demà en el sud de l’illa, prop de Porto-*Vecchio, on se celebra aquesta tarda la cerimònia d’inici. Hi ha tres especials cadascuna es correrà dues vegades, separades només per una zona de muntatge de pneumàtics a l’hora de menjar, i el primer servei del ral·li no tindrà lloc fins al final del dia en l’aeroport de Bastia.

Etapa clau: *Valinco (SS2 i SS5, 25,94 quilòmetres)
*Seb Marshall (copilot del cotxe 5): “Aquesta és l’etapa més llarga del divendres i es va utilitzar per última vegada en 2015. Comença en un poble on abans l’asfalt era molt irregular, però ara hi ha una superfície totalment nova. Comença per un camí estret i després s’endinsa en un camí ample durant els següents 20 quilòmetres, que és molt ràpid. Cap al final hi ha un tram molt intens amb moltes corbes completament a cegues i sense rectes durant aproximadament un quilòmetre, i després és costa amunt en un camí més ample fins a la meta”.

WRC – Com prepara Citroën el Tour de Corse 2019?

Inusual per a un escandinau, Esapekka Lappi va començar a competir sobre asfalt a través del karting, amb només sis anys d’edat. Ens va respondre a algunes preguntes mentre ens parlava de la seva relació especial amb la conducció sobre asfalt.

És bastant inusual per a un pilot de ral·li finlandès haver començat al karting….
“Sí, això és veritat! Quan tenia sis anys, volia seguir els passos del meu germà gran. Ho vaig fer cada vegada més i més, i vaig continuar corrent fins als setze anys. Entre els pilots de rally finlandesos que han irromput recentment en l’escena mundial dels rallys, jo vaig ser el primer a seguir aquest camí. Des de llavors, també hi ha hagut Teemu Suninen, amb qui solia ser company d’equip, però també Kalle Rovanperä i Jari Huttunen”.
Per què vas acabar canviant als rallys?
“En aquell moment, somiava amb ser pilot de Fórmula 1, però ara, estic molt content de com han anat les coses! Vaig ser campió de Finlàndia al 2007 i també vaig participar en el Campionat d’Europa, però el vaig deixar perquè no hi havia perspectives. Continuar competint en karting o fins i tot intentar competir en els nivells més baixos de les carreres monoplaça era massa car. En els rallys, es pot accedir al mateix nivell per un import de despeses més raonable. L’esport també rep cobertura televisiva a Finlàndia, per la qual cosa és més fàcil trobar patrocinadors que ajudin econòmicament, mentre que ningú coneix les categories inferiors de les carreres de circuit”.
Com creus que la teva experiència al karting t’ajuda al rally?
“Al principi, quan vaig començar a participar en el rallys, era potser un avantatge mental, en comparació amb els nois amb els quals competia en aquell moment. Diguem que tinc experiència en la competició. Sabia de què es tractava i estava acostumat a estar sota pressió per competir. Òbviament, amb els nois amb els quals estic competint ara, això ja no és un avantatge! No obstant, en esdeveniments com el Tour de Corse o el RallyRACC, crec que el karting m’ajuda a evaluar molt bé les carreteres i a trobar les línies correctes una vegada que la carrera comença, especialment en les corbes llargues que s’obren i després es tornen a tancar. Crec que el karting m’ha ajudat a afinar el meu estil”.
Quins records tens de les teves tres participacions anteriors a Còrsega?
“Al 2014, em vaig convertir en campió d’Europa de Rallys, però em vaig sortir de la carretera, així que potser no va ser el meu millor moment! No obstant això, malgrat la punxada a la penúltima etapa, el rally de l’any passat va ser un dels moments culminants de la nostra temporada”.

SECRETS DE *CITROËN
El Tour de Còrsega 2007 va ser crucial perquè Sébastien Ogier i Julien Ingrassia s’unissin a Citroën Racing i fessin el salt al WRC a l’any següent. Aquí li expliquem per què…
Un dels cotxes zero del Tour de Còrsega 2007, celebrat a mitjans octubre d’aquell any, va ser una Peugeot 206 de la Copa recolzada a iniciativa Rallye-Jeunes (Joves Conductors) de la FFSA i conduïda per dos joves que encara no s’havien fet un nom en aquest esport, *Sébastien Ogier i *Julien *Ingrassia. En la seva segona temporada en aquest rally, acabaven de guanyar la Copa Peugeot a França amb quatre victòries en la general, tres d’elles sobre terra (*Rallye *Terres de *Langres, *Rallye *Terre *du *Diois i *Rallye *Terre donis *Causses) i una sobre l’asfalt humiti relliscós del *Rallye *Le *Touquet. El seu potencial era aquí perquè tots el veiessin, però el seu futur encara no estava decidit. Aquest mateix any, en el Tour de *Corse, *Citroën Racing, fidel a la seva cultura de promoció dels joves talents, i la Federació Francesa de *Rallyes, van establir les bases del seu programa de campionat del món júnior de 2008. La resta, com diuen, és història….

Lukyanuk vence en Azores

asdadsadawq

Sordo preparado para el TdC

wowowow

a

AA

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua