Kris Meeke marca el millor temps en les seves tres passades en l’especial de 5,39 quilòmetres, el shakedown permet als pilots afinar els reglatges dels seus cotxes i guanyar confiança abans de l’exigent rally d’asfalt.
Els tres Toyota *Yaris *WRCs estaven entre els cinc primers en la classificació. *Ott *Tänak ha estat el tercer més ràpid, a 1,4 segons del millor temps de *Meeke, mentre que *Jari-*Matti *Latvala s’ha classificar cinquè, a només 2,3 segons del primer lloc.
Declaracions:
*Tommi *Mäkinen (Director de l’equip)
“En general, ha estat un bon shakedown per a nosaltres avui. No hem tingut cap problema, i tots els pilots semblen estar contents amb els seus cotxes, la qual cosa és molt important per al tipus de trams que tenim aquí a Còrsega. Les nostres proves abans de l’esdeveniment van ser bé i avui va ser una oportunitat per a confirmar-lo. *Kris certament es veia ràpid amb els seus temps i estava content amb el comportament del cotxe, i sé que *Ott sent que la nostra configuració per a l’asfalt és una de les millors. Les etapes de demà són bastant boniques, bastant suaus i netes, com un circuit, i esperem que ens vagi bé”.
*Ott *Tänak (Conductor del cotxe 8)
“La sensació ha estat bona en el *shakedown, tot funcionava bé. Teníem la mateixa bona sensació de que havíem acabat el nostre test previ a l’esdeveniment. Crec que el més important aquí és tenir bona confiança des del principi del ral·li. Sabem que el cotxe és capaç en aquesta superfície i que la configuració està aquí. Espero que també hàgim fet un bon reconeixement, amb tants trams nous. Els organitzadors sempre fan un bon treball en la cerca de noves carreteres i això ho converteix en un gran repte. Ja tinc moltes ganes de començar demà”.
Jari-Matti *Latvala (Conductor del cotxe 10)
“La meva primera passada al *shakedown ha estat una mica difícil aconseguir bones sensacions – comencem amb pneumàtics freds i tal vegada la posada a punt era una mica massa rígida. En la segona passada vam estovar el cotxe i després la sensació va ser realment bona. En la tercera manga vam fer algunes modificacions, vaig cometre alguns petits errors, però en general va estar bé. Crec que estem en el grup principal i les diferències no són tan grans. Serà molt important tenir confiança i *feelin des de la primera especial de demà: si dubtes aquí pots perdre molt”.
*Kris *Meeke (Conductor del cotxe 5)
“Vaig gaudir de les nostres passades el *shakedown. Per a ser sincer, el *shakedown no és tan important aquí perquè és un tros curt de carretera, molt diferent a les llargues i desafiadores especials que ens enfrontarem en el ral·li. Encara així, necessitem tenir un bon ritme i em vaig sentir còmode en el cotxe aquest matí. En aquest ral·li no tot és *feeling; amb especials tan llargues sempre cal pensar en la gestió dels pneumàtics i a mantenir l’agarri no només en un tram, sinó en tota una secció. Però em sento bé i espero tenir un bon cap de setmana”.
Què és el següent?
La primera jornada de competició a Còrsega té lloc demà en el sud de l’illa, prop de Porto-*Vecchio, on se celebra aquesta tarda la cerimònia d’inici. Hi ha tres especials cadascuna es correrà dues vegades, separades només per una zona de muntatge de pneumàtics a l’hora de menjar, i el primer servei del ral·li no tindrà lloc fins al final del dia en l’aeroport de Bastia.
Etapa clau: *Valinco (SS2 i SS5, 25,94 quilòmetres)
*Seb Marshall (copilot del cotxe 5): “Aquesta és l’etapa més llarga del divendres i es va utilitzar per última vegada en 2015. Comença en un poble on abans l’asfalt era molt irregular, però ara hi ha una superfície totalment nova. Comença per un camí estret i després s’endinsa en un camí ample durant els següents 20 quilòmetres, que és molt ràpid. Cap al final hi ha un tram molt intens amb moltes corbes completament a cegues i sense rectes durant aproximadament un quilòmetre, i després és costa amunt en un camí més ample fins a la meta”.