TOYOTA GAZOO Racing va començar la temporada 2019-2020 del Campionat Mundial de Resistència de la FIA (WEC) amb una doble victòria en les 4 hores de Silverstone.
El favorit a casa Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López van aconseguir la victòria des de la pole position en el seu Toyota HYBRID registrant la sisena victòria consecutiva per a l’equip, a pesar que els seus cotxes portaven 99 kg més de pes que els seus rivals més pròxims amb les noves regulacions .
El cotxe #8 Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley va lluitar tot el camí fins a la bandera a quadres i es va endur el segon lloc, a menys de dos segons del seu cotxe germà, enfront de 49.600 persones que van veure una carrera plena d’acció en condicions meteorològiques canviants.
Mike va començar la carrera des de la pole, mantenint l’avantatge amb Sébastien durant les primeres voltes fins que un desafortunat incident que va fer que els Rebel·lions lideressin breument la cursa. Sébastien, que anava per davant del cotxe germà després de les parades al box, aviat va escurçar les diferències i va prendre la davantera amb el seu company, Mike amb el cotxe número #7 a la segona posició.
A mesura que la carrera s’acostava a la marca dels 90 minuts, una intensa pluja va caure sobre Silverstone. Tots dos cotxes van intentar inicialment evitar una costosa parada en boxs no planificada, però les condicions de la pista van empitjorar i tots dos van canviar a pneumàtics de pluja.
Les parades en boxs han demostrat ser un factor influent, ja que el TOYOTA GAZOOO Racing van guanyar uns segons preciosos en els canvis de pneumàtics. Això és encara més significatiu aquesta temporada a causa dels canvis en les regulacions que augmenten el temps de proveïment de carburant dels Toyota HYBRID per a assegurar que Ginetta i Rebellion puguin omplir-se en el mateix temps, malgrat haver afegit un 50% i un 61% més de combustible als seus tancs respectivament.
Brendon va mantenir l’avantatge en el seu debut malgrat perdre uns segons en els boxs a causa de la reparació d’un eixugaparabrisa, però Kamui estava directament darrere i es va avançar poc després quan es va acostar la meitat de la cursa. La carrera va entrar en les seves dues últimes hores amb el cotxe de seguretat, la qual cosa va apropar els tres primers.
Quan la carrera es va reprendre després d’un període de 23 minuts de cotxe de seguretat, els dos HÍBRIDS TS050 van liderar i ampliar el seu marge sobre la Rebel·lió #3, que es va incrementar fins a gairebé un minut.
Això va deixar als dos TS050 HYBRIDs, amb Kamui al volant del #7 i Brendon al volant del #8, per a lluitar per la victòria i la parella va canviar de lloc diverses vegades.
José va mantenir l’avantatge i va veure la bandera a quadres, guanyant la carrera pel cotxe número 7 a només 1.901 segons per davant de Kazuki amb el cotxe número 8.
Per tant, TOYOTA *GAZOOO Racing arribarà lider a la segona ronda de la temporada, la seva carrera de casa al Fuji Speedway el 6 d’octubre, amb la durada de la carrera tornarà al format més tradicional de sis hores.
No obstant això, el repte de tornar a guanyar a casa serà encara més difícil a causa de les noves normes que imposen penalitzacions de rendiment als cotxes en funció de la posició en el campionat. El TS050 *HYBRID s’alentirà en comparació amb els seus rivals no híbrids, amb el número 7 sofrint més que el seu cotxe germà a causa de la victòria d’avui.