BYD és el major productor d’automòbils a la Xina, però el seu punt fort és el seu únic mercat nacional, la Xina.
BYD és un dels majors productors d’automòbils elèctrics en a nivell mundial, amb més de 185.000 automòbils venuts a la Xina en els 9 mesos d’aquest any. L’empresa també produeix autobusos i camions, per no mencionar les bateries de ions de liti.
Resulta que gairebé el 100% de la producció de vehicles elèctrics de la marca es compra a la propia Xina. Només una petita part de la producció es destina a l’exportació.
Les dades subministrades per Moneyball mostren 693 EVs (comandes d’exportació / exportació):
543 autobusos públics
50 centres de càrrega
100 muntacàrregues
La baixa exportació també s’explica pel fet que durant diversos anys, BYD es va veure aclaparada per la demanda interna de cotxes i autobusos elèctrics.
A mesura que passa el temps, i especialment des de juliol de 2019, l’empresa ja no està venent tant com abans, per la qual cosa sorgeix el dubte. ¿S’ha d’esforçar BYD per entrar al mercat d’automòbils europeu o dels Estats Units?
L’exemple del MG ZS EV al Regne Unit es pot deduir que hi pot existir un mercat per a cotxes de baix cost xinesos a Europa.