Coneixem el renovat Toyota C-HR 2020

Més que davant un efectista -encara subtil- restyling, l’actualització de l’Toyota C-HR 2020 ha suposat una posada al dia realment efectiva d’un model que encara ja el seu tercer any de comercialització. No en va la versió coneguda fins ara, impulsada pel motor de 1,8 litres , estrena tecnologia en la bateria, que passa a ser ara de liti i permet aprofitar per aconseguir una major densitat mantenint la mateixa mida. No és l’única novetat, ni tan sols la més gran, ja que també ha passat amb el nou Corolla.

Aquesta nova versió del Toyota C-HR compt amb un motor 2 litres de gasolina de 152 CV que, recolzat per un motor elèctric de 80 kW (27 més que l’existent fins ara), li permet presumir de 184 CV de potència màxima combinada i un consum mitjà homologat que pot anar de 5,31 a 5,63 l/100 sota normativa WLTP.

El nou motor 2.0 de l’Toyota C-HR 2020

El nou motor de 2 litres de l’Toyota C-HR varia considerablement respecte de l’1.8 . Com aquell és un propulsor que funciona sota el cicle Atkinson, encara que en aquest cas combina selectivament les tecnologies d’injecció directa i indirecta segons les necessitats. També augmenta el recorregut dels pistons gairebé 9 mm fins als 97, 6 mm: o, el que és el mateix estem davant d’un motor de carrera llarga que combinat pel retard en el tancament de les vàlvules redueix la pèrdua de pressió residual i afavoreix la suavitat de funcionament percebuda. En aquest cas, l’ajust de les vàlvules es realitza mitjançant un motor elèctric que afavoreix la seva denominació VVT-IE, el que afavoreix un rang d’ajust més ampli així com l’arrencada enfront d’un sistema hidràulic convencional. Així mateix, el desenvolupament del motor 2.0 ha suposat una lluita contínua contra les friccions internes, per la rebaixa de pes i per la temperatura, el que li ha permès convertir-se en un exemple d’eficiència tèrmica, que arriba a un espectacular valor del 41%.

Toyota C-HR 2020

Toyota C-HR 2020

El complement de el nou motor de l’Toyota C-HR és una transmissió transaxle que substitueix la tradicional i-CVT que se segueix emprant en les variants de menor potència. En aquest cas no només és més compacte, sinó que ofereix un funcionament més progressiu, amb una acceleració més suau i menor sensació de lliscament. Aquest transaxle compta en el seu interior amb dos motors-generadors elèctrics, un planetari únic i un engranatge reductor encarregat de la transmissió. El primer motor actua com un generador convertint l’energia sobrant del motor tèrmic en electricitat que s’emmagatzema en la bateria, mentre que el segon motor, el de tracció, desenvolupa 80 kW i un parell de 202 Nm i també s’encarrega de funcionar com a generador durant les frenades. És el que arrenca i funciona a baixa velocitat, tot i que en el seu funcionament autònom podria rodar a velocitats superiors als 120 km/h en els moments de baixa exigència.

Les bateries, la clau del nou Toyota C-HR 2020

El tipus de motor condicionarà la bateria del Toyota C-HR. En tots els casos anirà col·locada sota els seients del darrere, i han rebut millores tant en l’eficiència de la refrigeració, com en la quantitat d’energia regenerada que seria capaç d’assimilar.

Així, el sistema de 2 litres es troba associat a una compacta bateria de hidrur de níquel de 180 cel·les i 216 V de voltatge nominal. Per la seva banda, les variants 1.8 es troben dotades amb una bateria de ions liti de 56 cel·les i 207, 2 V de tensió nominal que substitueix -com ja succeïa en el Corolla de la pròxima generació- a les NiMH que equipaven fins al moment, amb avantatges anunciades per part de Toyota pel que fa a facilitat per rebre i lliurar corrent, amb la consegüent millora en el lliurament de potència del conjunt motors-transmissió.

El nou model no només està millor insonoritzat -un aspecte en què Toyota ha treballat profundament-, sinó que la transmissió transaxle té un millor comportament, el que unit a la seva major potència converteix el SUV de Toyota en un cotxe més agradable d’utilitzar, de millor resposta a l’accelerador i que permet modular la marxa amb l’accelerador amb més sensació de grat.

Toyota C-HR 2020: prueba y análisis del renovado SUV híbrido

Toyota C-HR 2020: prova i anàlisi de l’renovat SUV híbrid

Subtils reajustaments en la suspensió del C-HR han millorat el seu confort. Ja no és tan rígida com abans i sense haver configurat una suspensió tova, si evidència més qualitat en el seu rodament, fins i tot al transitar sobre paviment empedrat, i segueix mantenint un òptim guiat a l’entrada dels revolts. Això sí, el pedal de fre segueix patint d’aquesta dificultat per modular la frenada en la transició entre la frenada regenerativa i la de el sistema hidràulic que pot donar-nos la impressió de frenar de més quan hem de trepitjar el fre sobtadament.

Més connectat

La connectivitat en l’entorn Android, fins ara un factor limitant per a Toyota, que només comptava amb la funcionalitat Apple CarPlay tot i que, finalment, han aconseguit ja incorporar el sistema de telefonia impulsat per Google (Android Auto) , posant-se en igualtat de condicions amb les propostes de PSA, Volkswagen, Hyundai o Mazda, per citar alguns. I com ells, han desenvolupat la seva pròpia aplicació, Myt s’anomena, per la qual els clients poden tenir la informació sobre l’ús de el vehicle, la seva ubicació, estat mecànic, temps per a la següent revisió o dades relatives a la conducció.

Un d’aquests, el temps en què es condueix en manera elèctrica , és una de les novetats d’una instrumentació, que com la resta de qüestions de disseny amb prou feines rep modificacions. I és que aquestes es concentren fonamentalment en els para-xocs, grups òptics -amb intermitents seqüencials en la part del darrera – re ubicació dels fars antiboira i el subtil aleró que uneix ara els fars del darrere. No hi ha doncs pantalles més cridaneres ni actualització estilística o augment d’espai per als passatgers del darrere d’un model que malgrat els seus tres anys en el mercat segueix suposant un exercici d’estil reforçat per un plantejament híbrid que d’acord amb l’èxit comercial ha donat en el clau.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments