La direcció de M-Sport Ford ha parlat de l’orgull i la decepció associats amb la decisió d’Elfyn Evans de deixar l’equip britànic per un contracte de dos anys amb Toyota Gazoo Racing.
Evans va ser confirmat com a part de l’alineació de Toyota al costat de Sébastien Ogier i Kalle Rovanperä dimecres i el director executiu de M-Sport, Malcolm Wilson, va dir: «Volíem mantenir-los per 2020, però malauradament això no ha estat possible.
«Dit això, em sento molt orgullós de tot el que hem aconseguit junts i de el paper que M-Sport ha exercit en el seu desenvolupament. Elfyn s’ha convertit en un pilot clau en el més alt nivell d’aquest esport, i val a dir que sempre serà part de la família M-Sport.
«Durant els últims 10 anys he vist a Elfyn convertir-se en un pilot de classe mundial, tot això al volant dels nostres cotxes de ral·lis , el Ford Fiesta. És l’exemple perfecte de com un jove pilot pot progressar en l’escala d’oportunitats de Ford, i li desitgem la millor de les sorts per al futur «.
El gal·lès ha passat tota la seva carrera professional en l’equip de Cumbria, on va aconseguir la seva primera victòria en el WRC amb un Fiesta al ral·li de Gales al 2017. Va dir que tenia molt a agrair a Wilson i a M-Sport.
«M-Sport Ford ha estat una gran part de la meva carrera. Vaig començar a competir amb el Fiesta ST al 2007 i des de llavors he competit en gairebé tots els models del Fiesta desenvolupats per M-Sport fins al Fiesta World Rally Car.
«He tingut l’oportunitat de treballar amb gent increïblement talentosa i motivada, molts dels quals s’han convertit en amics de tota la vida. Dec molt a aquest petit però apassionat equip.
«Em portaré alguns grans records i estaré sempre agraït per les oportunitats que Malcolm i tots en Dovenby Hall em van donar. Gràcies per tot i els desitjo molt èxit en els propers anys.»
Citroën hauria d’aprendre de M-Sport de com despedir a un dels seus pilots.