Després que Audi i BMW hagin anunciat retallades profundes en les seves plantilles, ara és Daimler la que anuncia que en els pròxims tres anys es retiraran progressivament 10.000 llocs de treball a tot el món.
Serà una reducció del 3% de la plantilla total de la casa alemanya, propietària de Mercedes, després d’un acord amb els sindicats, marcant el tercer anunci de retallades d’ocupació en empreses alemanyes que hagi promogut el sector de l’automoció.
En la declaració enviada, Daimler ha dit que hi haurà retallades a tot el món, però serà a Alemanya on seran la majoria, mitjançant indemnitzacions i jubilacions anticipades.
Mercedes ja havia anunciat que reduiria el nombre de personal d’administració en 1100 llocs de treball per ajudar a finançar projectes d’electrificació i conducció autònoma.
Aquestes mesures tenen com a objectiu estalviar més d’un milions d’euros al final de 2022. En la declaració que anuncia aquestes retallades, Daimler afirma que «la indústria de l’automòbil es troba en plena transformació de la seva història»
A més de la reducció de personal, Daimler proposarà a un nombre significatiu d’empleats menys hores de treball i reduirà l’ús de treball temporal.
Els comptes realitzats per mantenir l’electrificació i la conducció autònoma, suposa per als constructors hemorràgies de capital monstruoses que han de ser aturades a costa d’eliminar llocs de treball.
Recordeu que Audi reduirà 15% la mà d’obra que per protegir els beneficis i BMW ha reduït les bonificacions i altres avantatges per reduir els costos laborals, la major part de la despesa de BMW.
Tot això succeeix perquè Ola Kallenius, el conseller delegat de Daimler ja havia advertit que els beneficis durant els pròxims dos anys continuaran sent baixos i amb un marge operatiu reduït. Per 2020, l’objectiu de Mercedes és tenir un benefici operatiu del 4%, cosa que ha deixat els inversors deprimits, al veure que aquest valor és menys de la meitat del marge durant els primers sis mesos de 2019 per PSA.