El 2 de desembre de 1997, el llegendari equip Tyrrell va ser venut oficialment a British American Racing , un futur equip de carreres finançat per la gegantina tabaquera British American Tobacco.
Aquesta venda va tenir lloc més d’un any abans de l’entrada oficial a concurs de la nova entitat BAR, projecte iniciat per Jacques Villeneuve i Craig Pollock . Per tant, el nom de Tyrrell sobreviuria un altre any, sent la seva última temporada la de 1998.
Marcaria el final d’una llarga presència de 29 temporades, amb 23 victòries, 14 poles i 77 podis, però especialment d’un mundial de constructors (1971) i dues corones de pilots amb Jackie Stewart (1971 i 1973). Nascut el 3 de maig de 1924, Kenn Tyrrell va morir gairebé quatre anys després de la venda del seu equip, en 2001.
Basat en les cendres de l’equip britànic, BAR disputaria un total de set temporades sota aquesta identitat, amb un debut molt complicat a 1999. A la fi de 2005, BAR va lliurar el seu equip a Honda, fins a la retirada de l’fabricant japonès a l’inici de la temporada 2009 per donar lloc a l’parèntesi triomfal de Brawn GP .
Llavors, Mercedes es va fer càrrec de l’estructura de Brackley , creant l’escuderia dominant que coneixem actualment i que regna des del començament de la Període híbrida a 2014.
Per tant, aquest 2 de desembre de 1997, Tyrrell, equip històric, va lliurar el testimoni que finalment passaria a Mercedes.