F1: Sainz aconsegueix “in extremis” el sisè lloc al Mundial

El pilot madrileny comptava amb l’oportunitat d’acabar sisè al Mundial, només per darrere dels Mercedes, els Ferrari i Max Verstappen, és a dir, un lloc per davant de qual li donaria l’etiqueta de ‘millor de la resta’.

En primer lloc, havia d’acabar per davant de Gasly dins de dels 10 primers, ja que estava empatat a punts amb el francès (i el de Toro Rosso havia estat segon al Brasil). Aquesta missió va semblar facilitada per l’incident de amb els Racing Level al primer revolt.

Però Sainz es va ficar en trànsit des dels primers compassos, després d’avançar a Daniel Ricciardo per la setena plaça. Albon es va colar al top 5 des de els primers compassos i al tailandès li valia si Sainz no puntuava.

Ha estat una cursa soferta perquè he estat tota l’estona en trànsit, darrere de Lando, dels Renault. Anàvem gastant molt les rodes, perquè no hi havia càrrega aerodinàmica darrere d’ells, sense aire net. Al final anàvem 10 º, però estava clar que anava a perdre la posició amb Pérez perquè arribava amb rodes molt fresques i l’estratègia bona. Hem hagut d’arriscar “, va comentar Sainz en els micròfons de Movistar + F1 després la carrera.

El risc va arribar a 13 voltes de al final, quan el madrileny marxava 9è després de la parada de Kvyat. Davant l’arribada de Checo Pérez amb pneumàtics frescos per darrere, McLaren va decidir parar a Sainz i donar-li una gran injecció d’èpica a la fi de la temporada 2019 de F1.

“L’única manera d’entrar en els punts era parant, posant pneumàtics mitjans i intentar agafar a Nico en l’última volta. Ha sortit just a la perfecció perquè m’ha donat temps a passar-li a l’última volta, en l’última oportunitat d’avançament. Gràcies a això estem ara 6è al campionat i 10 º en carrera, així que content “.

Quan vas a trànsit és el que passa. Teníem bon ritme cada vegada que tenia aire net, com heu vist en l’últim relleu, però quan vas darrere dels cotxes, i no només això, en un trenet … tothom guarda rodes però no pots fer res, el cotxe té menys adherència i derrapes més. Per això la classificació de dissabte ens ha costat fer la carrera que més o menys ens ha permés fer en aire net. Aquest error ens ha obligat a esforçar-nos una mica més i fer les coses una mica diferents “.

Després de desfer-se Magnussen i Raikkonen , havia de recuperar 10 segons en vuit voltes davant Nico Hulkenberg , el que va ser el seu company en 2018. La jugada semblava gairebé impossible, però el madrileny es va posar el ganivet entre les dents i, amb Ricciardo enganxat al seu aleró posterior, va començar a volar sobre l’asfalt de Yas Marina .

El moviment que val el sisè lloc en la F1 2019 va arribar a menys d’una volta de la bandera a quadres, quan Sainz es va tirar amb tot a pel Renault de Hulkenberg .

M’he tirat des de molt lluny i ja ho veureu, perquè és un avançament semblant a el de Checo Pérez al Brasil“, va explicar sobre el seu moviment.

Quedar sisens al Mundial amb el panorama que tenim avui en dia a la F1 i haver arribat aquí 7è, amb opcions de 8º i de ser 6è … i a la fi de quedar sisè és una cosa que no m’esperava abans de el cap de setmana.

Subscriu-te
Notificació de
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share