Toyota Yaris GR-4, serà petit però molt calent

Toyota ha publicat un nou vídeo de presentació del seu pròxim Yaris GR-4 una versió especial inspirada del Campionat del Món de Ral·lis.

Aquesta versió del Yaris havia de ser presentat en el Ral·li d’Austràlia el 17 de novembre, però, a causa dels catastròfics incendis durant l’esdeveniment, el llançament s’ha retardat fins a principis de 2020.

L’últim vídeo de la marca revela alguns detalls més sobre el disseny del cotxe, entre els quals destaquen els passos de roda eixamplats, l’agressiu para-xocs davanter i el sistema de tracció a les quatre rodes. El principal pilot de proves de Toyota Gazoo Racing, Morizo Kinoshita (també conegut com Akio Toyoda, President de Toyota Motor Company), realitza un llançament a tota velocitat durant el curt clip – i el GR-4 es clava en la grava amb les quatre rodes.

El cotxe comptarà amb components més lleugers en les zones clau i un paquet aerodinàmics diferents dissenyats per a ajudar el cotxe de ral·li a fer un millor ús de l’enorme aleró posterior permès per les normes del WRC.

Shigeki Tomoyam, president de Gazoo Racing, va dir l’any passat en el Saló de l’Automòbil de Tòquio: «Per a la pròxima generació del Yaris de ral·lis prepararem un cotxe de carretera homologat. Hem de comprometre’ns a produir 25.000 d’ells en un any, així que no serà una edició limitada com GRMN».

Les regulacions actuals del WRC no requereixen específicament que els fabricants produeixin «homologacions especials» com si passava amb l’època del models Mitsubishi Lancer Evo o Subaru Impreza STI. Però algunes marques han utilitzat edicions específiques del mercat per a millorar els seus cotxes.

Peugeot va produir un 206 amb para-xocs més llargs perquè el 206 WRC s’ajustés a la longitud mínima de les regles, mentre que Ford va utilitzar una versió americana del Focus MKI perquè els seus para-xocs més grans permetien millorar l’aerodinàmica i l’ample de via.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments