Tal com passa des de fa temps, el Rally de Portugal va tornar a generar un impacte econòmic rècord en l’economia nacional. Aquesta vegada, un nou rècord: 141,2 milions d’euros, més 2,9 milions més que l’edició anterior.
Segons l’estudi de l’impacte del WRC Vodafone Rally de Portugal sobre Economia i Turisme, més de la meitat del retorn va suposar una despesa directa assegurada pels participants i equips de les regions del nord i del centre on va tenir lloc la prova.
Tenint en compte el volum i la tipologia de la despesa dels aficionats, especialment en els sectors de l’alimentació i les begudes, el transport intern i l’allotjament, és possible estimar que els residents i turistes amb despeses relacionades amb el Ral·li de Vodafone WRC de Portugal van proporcionar a l’Estat uns magnífics ingressos fiscals bruts de 21,6 milions d’euros (IVA i ISP), que en total serien 29, amb un 5% d’impostos sobre la despesa directa total.
D’acord amb l’estudi anual d’impacte del WRC Vodafone Rally de Portugal sobre l’economia, realitzada pel Centre Internacional d’Investigació del Territori i el Turisme de la Universitat Algarve, es va comptar amb un milió d’assistents. La procedència dels assistents són el 41% estrangers i 59% nacionals, generant un flux turístic important amb alts índex de satisfacció, afegit pel fet que, independentment del seu origen, manifesten la seva intenció de tornar a les zones del Ral·li durant els pròxims tres anys.
El retorn econòmic de la cursa a través dels mitjans de comunicació – impacte indirecte – segons el criteri de valor monetari (AEV) ha estat de 67,7 milions d’euros. Aquesta millora resulta de l’exposició de la imatges de l’esdeveniment de les regions del nord i del centre del país a diversos canals internacionals, especialment l’exposició televisiva a mercats com França, Finlàndia, Bèlgica, Espanya, Japó, Polònia, Suècia, Alemanya, República Txeca i Bulgària.
Des de 2007, l’any en què la carrera va tornar al Campionat del Món de Ral·lis, s’han generat 1.314,2 milions d’euros, aportació que cap altre esdeveniment esportiu o turístic que s’organitza anualment a Portugal
Sobretot com a esdeveniment esportiu, però també un esdeveniment empresarial, d’intensitat cultural i cohesió territorial, els resultats aconseguits pel Ral·li cobreixen diferents zones del país amb diferents realitats de demanda econòmica, social i turística, que es produeixen en un mapa i implicació local que s’adhereix explícitament. a un dels actius qualificats definits per Turisme de Portugal: “Portugal té esdeveniments que ja demostren una contribució inconfusible a la seva projecció internacional que, en alguns casos, alhora contribueixen a impulsar les economies locals en territoris de baixa densitat, competint per ampliar el turisme durant tot l’any i a tot el territori ”. Aquesta és la contribució que el Ral·li de Portugal aporta a una dimensió única.