DTM: Berger ja no veu tan lluny la tecnologia hibrida

Quan Nico Rosberg va declarar que el DTM hauria de ser elèctric tard o d’hora, el cap del DTM, Gerhard Berger, continuava sent escèptic: «Els cotxes de turisme elèctrics no encaixaven en el DTM. El nostre ADN és diferent». Però ara Berger ja no exclou un DTM elèctric.

«Si la tecnologia del futur és híbrida amb els combustibles electrònics, llavors m’agradaria recolzar-la en la nostra plataforma«, diu Berger. «Si és totalment elèctric, m’agradaria donar suport això també. I el mateix s’aplica a l’hidrogen. És per això que ara anem en aquestes tres direccions», assenyala el recentment presentat estudi del ITR, que va causar sensació amb la seva propulsió elèctrica i d’hidrogen i les parades amb robots.

«No sé què és el que el món de l’enginyeria triarà en última instància com la tecnologia adequada per al cotxe de carretera, però això és el que serà al final», diu Berger, que és flexible sobre el futur del DTM.

Berger: El so ja no és tan important per a la nova tecnologia

L’ex pilot de Fórmula 1 considera raonable que el cor de molts afeccionats i pilots de carreres sagni quan pensa en el fet que els pilots de DTM podrien passar per les corbes en silenci en el futur. «La tecnologia més nova podria tenir un enteniment diferent. Crec que podem resoldre això d’una forma o una altra.

En temps de canvi climàtic, «ningú pot tancar els ulls davant la protecció del medi ambient. Tots hauríem d’intentar-ho perquè crec que tots hem entès que és necessari».

Tots han de contribuir: «Un mestressa de casa pot dir que ja no usa plàstic. I en l’esport del motor no podem determinar quina serà la tecnologia del futur, però podem proporcionar una plataforma en la qual pugui demostrar la seva vàlua. I podem accelerar el desenvolupament».

Berger: Les carreres elèctriques també poden ser per als puristes

Però, com ho veuria el pura sang Gerhard Berger, que encara vivia els monstres del turbo dels anys 80? «Com a pilot de carreres, no m’importa si un motor elèctric proporciona 1.000 CV o un motor de combustió normal», respon l’austríac i al·ludeix al fet que l’estudi elèctric del ITR anuncia els valors de CV corresponents. «Es tracta de tenir aquests cotxes sota control i portar-los al límit. I competir amb altres 25 que intenten fer el mateix».

Berger aporta una comparació per a explicar la seva visió de les coses: «Va haver-hi alguna diferència per a mi si conduïa amb frens de carboni o amb frens d’acer? En realitat, no. El que era important era que jo tenia la mateixa mecànica que els altres – per a mesurar-me contra ells i mostrar-los que jo era millor. No m’importava res més.»

DTM vol preparar-se per a diferents unitats

Berger: «En aquest moment tinc la sensació que un nou motor de combustió -i el nostre és molt nou,  i molt eficient- en combinació amb un combustible híbrid i sintètic fa un gran paquet per al campionat. I aquest és el nostre negoci principal», diu, referint-se als motors de dos litres i quatre cilindres introduïts en 2019, que estaran equipats amb una propulsió híbrida en 2022.

«Si l’electricitat o l’hidrogen seran més importants en algun moment, llavors estem preparats. Perquè per a donar al DTM una perspectiva de futur, un no ha de tancar la ment a les noves tecnologies.»

«Recordo quan Renault va aparèixer amb el motor turbo i així va desafiar al motor de combustió normal», diu Berger en referir-se a la Fórmula 1 a la fi de la dècada de 1970. «Tots riem d’això. I avui només parlem de motors turbo. Volem guanyar un avantatge com a plataforma de carreres dels EUA».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments