WEC: Toyota aprofita el caos del primer revolt a Bahrain

La cursa va començar amb el pilot de la pole, Bruno Senna, amb el Rebellion Racing R13 número 1, que va ser embestit pel Team LNT Ginetta de Charlie Robertson. Senna es va recuperar fins al tercer lloc, però tots dos cotxes van sofrir danys en la col·lisió. L’incident li va donar avantatge al Toyota TS050 HYBRID núm. 7 de Mike Conway amb el Team LNT Ginetta núm. 6 de Mike Simpson en segon lloc i perseguint al Toyota líder.

Sebastien Buemi amb el Toyota número 8 també es va veure embolicat en l’incident de la primera corba. El TS050 va sofrir danys en la carrosseria davantera i la part frontal va ser reemplaçada en la primera parada en boxs. El Ginetta número 5 es va recuperar en cinquè lloc i es va defensar després d’una llarga parada a boxs.

En la meitat del recorregut, la carrera estava controlada pel Toyota TS 050 HYBRID núm. 7 conduït per Mike Conway, mentre que Sebastien Buemi va retrocedir després que el Toyota núm. 8 necessités fer un canvi en la coberta posterior en la parada programada en boxs. El Team LNT Ginetta núm. 5 es va retirar a meitat de la sisena hora després que Jordan King es veiés obligat a parar-se després de perdre la tensió de la bateria. El Ginetta núm. 6 també es va retirar un parell d’hores més tard quan Chris Dyson va ficar el cotxe per un problema tècnic.

FIA.COM

LMGTE Pro

La victòria en la categoria LMGTE Pro va ser per a Aston Martin Racing amb el Vantage núm. 95 de Nicki Thiim i Marco Sorensen acabant per davant del AF Corse Ferrari núm. 71 de Davide Rigon i Miguel Molina després d’una èpica batalla de vuit hores entre els tres fabricants per la victòria a Bahrain. Aston Martin va pujar a l’últim podi quan el Vantage núm. 97 de Max Martin i Alex Lynn va acabar per davant del Ferrari núm. 51 de Alessandro Pier Guidi i James Calado.

En la primera corba, el Porsche de Gianmaria Bruni va ser colpejat pel AF Corse Ferrari de Alessandro Pier Guidi, amb Pier Guidi al capdavant. L’italià va liderar la primera hora després del segon Porsche 911 RSR conduït per Kevin Estre, amb el núm. 95 Aston Martin Racing de Marco Sorensen en tercera posició abans de fer una sorprenent parada en boxs per a deixar-li-ho a Nicki Thiim.

A mesura que avançava la carrera va haver-hi una lluita a quatre bandes pel lideratge entre Pier Guidi amb el Porsche núm. 92 de Michael Christensen i els dos Aston Martin. Pier Guidi se les va arreglar per a alliberar-se quan la carrera s’acostava a la meitat de l’etapa després de la sincronització dels boxs del Aston Martin n. º95 i Alex Lynn en el Vantage núm. 97, que va entrar en contacte amb el cotxe del Racing Team Nederland LMP2 i va perdre temps.

No obstant això, va haver-hi un desastre per a Porsche GT Team, ja que tots dos cotxes van sofrir llargues parades en boxs amb el Porsche 911 RSR núm. 92. El Porsche 911 RSR va abandonar la competició amb una llarga parada en boxs per sospita de trencament de l’amortidor i el 911 núm. 91 va haver de parar amb una puntxada en la part davantera dreta i va caure a la cinquena posició en la classe, però per davant del seu cotxe germà.

En l’última hora el número 95 liderava amb el Ferrari número 71 de Miguel Molina desafiant amb força, però el català va rebre una penalització per la seva última parada a box. Es va reincorporar en segon lloc, però l’Aston Martin número 95 tenia una carrera lliure cap a la bandera a quadres. L’últim esglaó del podi el va ocupar el duo del Aston Martin número 97, format per Alex Lynn i Maxime Martin, després que el AF Corse Ferrari número 51 es veiés obligat a abandonar la seva posició després d’una àrdua batalla en la qual es va jutjar que James Calado havia guanyat injustament una posició sobre Martin en superar els límits de la pista just després que es retirés de la pista poc abans que passés l’hora de sortida de pista del circuit groc de carrera completa.

LMP2

Va ser la primera victòria del WEC per a United Autosports, amb Paul Di Resta, Phil Hanson i Filipe Albuquerque acabant les 8 Hores de Bahrain 20 segons per davant de les 4 Hores de Shanghái, guanyant al JOTA Oreca-Gibson núm. 38 d’Anthony Davidson, Roberto Gonzalez i Antonio Da Costa.

LMGTE Am

Tot eren somriures en el garatge del Team Project 1 quan Ben Keating, Larry Ten Voorde i Jeroen Bleekemolen quan van aconseguir la victòria de la LMGTE Am des de la pole position, amb Tingues Voorde i Bleekemolen reclamant la primera victòria de la classe WEC per a un pilot holandès. El Porsche 911 RSR núm. 57 va acabar 37 segons per davant del Aston Martin Vantage núm. 98 de Paul Dalla Llana, Darren Turner i Ross Gunn, mentre que el Porsche núm. 86 de Gulf Racing va ser tercer.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments